Photo Credit: 99.co

In a press statement released on Wednesday (25 March), the Ministry of Finance (MOF) announced that about 940,000 Singaporean Housing and Development Board (HDB) households will be receiving the Service and Conservancy Charges (S&CC) rebates worth S$134 million for the 2020 financial years, starting April 2020 to March 2021.

This is part of the Care and Support Package announced by the Government during Budget 2020 to help ease Singaporean households with their expenses.

In the news release, MOF stated that as a whole, every eligible household will receive a total of 1.5 to 3.5 months of S&CC rebate, depending on their flat type.

They will be notified of this via letters from end of this month, and the amount will be distributed every quarter, starting in April.

Since 2013, the Government has been paying out the S&CC rebate yearly in order to help directly offset HDB households’ S&CC payments.

For those households that make their S&CC payment through GIRO, MOF said that they will not be required to take any action as their own Town Councils will make all the necessary arrangements with their respective banks.

When Finance Minister Heng Swee Keat delivered his Budget speech last month, he announced that S$1.6 billion Care and Support Package will be allocated for households to help them with their expenses, during this period of uncertainty due to a slow economy and the ongoing COVID-19 situation.

Besides this, Mr Heng also introduces other measures like a one-off cash payment for eligible Singaporeans, a one-off Goods and Service Tax Voucher (GSTV) – U-Save Special Payment as well as help with transport expenses.

Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
You May Also Like

人民之声邀民众传达心声 学前教师诉生活成本压垮低收入家庭

新加坡人民之声党,透过网络邀请民众传达心声,其中一名学前教育老师维格丝(Vignes Ramachandran),就叙述低收入家庭被生活成本高,压得透不过气。 她指出,特别是年轻家庭,家中若已有小孩上学,就面对教育费等种种压力。“如果他们长期对水电费、柴米油盐、教育、交通、房贷等开销倍感焦虑和压力,他们又要如何照顾好家庭?” 他也提及年轻家庭如今成了“夹心层一代”。事实上本社去年7月就报导,华侨银行的金融健康指数调查显示,需要同时照顾年迈父母和自己孩子的夹心一代,有一半仍努力应对生活负担,他们的财务状况堪忧。 父曾轻微中风 维格丝续指,然而好些低收入家庭,赚取的薪酬在本地仍不算高。还有些家庭在仓库当包装员工作12小时,每月却仅有1400元薪资。 她阐述自身经验,自己的大学学费是父亲公积金承担;小学时期都是领免费课本,因为家里实在太穷,父亲当时还仍从轻微中风康复中。而父亲曾当过文员,月薪却只有900元。母亲则要帮忙看孩子帮补家用。 但维格丝遗憾表示,这不仅仅是她一个家庭的心酸,实则这也是本地不少家庭的苦衷,例如近期一位待产妈妈为了孩子小六PSLE考试费用,不得不驾私召车赚外快。

令建制派辗转难眠的陈、李早餐会

前总统选举参选人陈清木医生,与建国总理李光耀次子李显扬,于昨早9时,在金文泰2街第726座的西海岸坊饮食中心熟食中心共进早餐。 陈清木较后在脸书贴文声称,由于已一段时间没见,所以想与李显扬聚聚。 陈清木说与其到豪华餐厅,不如到小贩中心吃早餐,而李显扬也极为同意。“李显扬相当怀念本地小贩美食,我们叫了粥、咖啡和油条。这是很赞的早餐,不只是美食,还有我们对当今全球和本土时局相互交流表达看法。” 他提到由于是周日早晨,小贩中心挤满前来用餐的家庭,他们也受到很多民众热烈欢迎和支持,并要求合照。“居民的热情和鼓励令我们很感动,我会多来” 陈清木也是1980-2006年的亚逸拉惹区国会议员,上述小贩中心也位于其选区。亚逸拉惹目前并入西海岸集选区。 他曾在2011年竞逐总统,不过以7382票(0.34巴仙)的微差败给陈庆炎。2017年的总统则因为选举资格保留给马来族,而错失参选资格。 而在今年7月28日,陈清木受邀出席本土七个反对党的聚会,商讨组成联盟事宜。当时陈清木曾在个人脸书坦言“现已78高龄,引导这团队为国服务的时光或许有限,但这是眼前的一线机遇,是“乌巴(ubah,即马来语“改变”)”的时机,我愿在我有生之年,将我生平从政的经验传承给下一代。” 他强调,如果看到改革的转机却什么都不做,他将感到后悔。 至于李显扬则曾在新加坡民航局任职九年,于今年6月30日正是卸任。作为现任总理李显龙的弟弟,曾因欧思礼路38号故居的去留问题,和哥哥失和。 有网民呼吁陈、李一同“参政救国” 虽然陈清木已明言,只是想和许久未见的李显扬聚聚,不过许多网民揣测两人见面的意义远大于此,而网路的言论也一面倒给与两人支持,甚至呼吁二人参政。 有评论则指出陈、李二人吃早餐,可能吃出更长远的政治意义。首先,陈清木选择在西海岸坊饮食中心吃早餐,以实际行动给力近期陷入社企管理风波的小贩们。…

MFA express disappointment in measures by US senators

By Terry Xu On Sunday, 17th March 2013, Ministry of Foreign Affairs (MFA)…

站15楼走廊通风口 女子试图自杀获救

是一时想不开吗?义顺发生跳楼案,一名身穿绿色上衣黑短裤的女子站在15楼的走廊通风口,出动警察和民防部队,所幸在最后一刻,警员及时将女子拉回走廊,避免悲剧发生。 署名Kent Kwek的网友昨午(6月10日)发帖,上传了一段女子试图跳楼视频,发生在义顺第805栋组屋的15楼层。 视频中可见女子站在走廊通风口外部,试图跳下,而警员和新加坡民防部队人员进行劝导。 另一方面,民防部队人员也在楼下准备急救器材等,以备不时之需。 视频中忽然听到女子尖叫,警员等不负使命,成功抓住了女子的袖子,随后将拉回走廊。我国在去年5月废除自杀罪。 如自身或发现身边有陷入情绪困境,或自杀倾向的亲友民众,可直接拨打新加坡援人协会(SOS)24小时热线:1800-221-4444 求助热线: 新加坡援人协会(SOS): 1800 221 4444…