Taiwan has raised its epidemic response level to the highest on Thursday (27 February) as it prepared a package worth US$2 billion to cushion the impact of the coronavirus outbreak on its export-reliant economy.

Premier Su Tseng-chang said in a cabinet meeting earlier today that the decision was made to allow the government to quickly tackle the coronavirus outbreak with more resources channeled across various ministries, the state’s Central News Agency reported.

The announcement came after the country’s parliament approved a T$60 billion (US$2 billion) package to soften the impact of the virus on its economy. 

The package includes loans for small businesses, subsidies for hard-hit tour agencies, and vouchers to spend on food in the night markets in Taiwan.

The country, whose largest trading partner is China, has cut its estimate for 2020 economic growth this month due to the coronavirus outbreak.

Premier Su noted the sporadic cases of community transmission in the country as Taiwan reported 32 confirmed cases and one death as of today.

Taiwan President Tsai Ing-wen said the country needs to enhance its defense against the virus.

“We will integrate all government resources to fight against the threats of the coronavirus,” he said, while overseeing troops tasked with disinfection this morning.

In an effort to curb the spread of the infectious disease, the country has imposed restrictions on visitors from China since 26 January, including banning Chinese tour groups and visitors from Hubei from entering the country.

Meanwhile, the Central Epidemic Command Center (CECC) also raised its travel alert for Japan and South Korea to Level 2 on 22 February after confirmed cases in the two countries exceeded the 100 mark.

The country also passed a bill this week to penalize people who violate the government-mandated home quarantine orders, and those who do not comply may possibly face a T$2 million fine or two years in jail.

Furthermore, Taiwan’s government also extended the requisition of all domestically-produced face masks and maintained its ban on export until the end of April in order to ensure sufficient domestic supply amid the outbreak.

Following the requisition and ban on the export of face masks, vice economics minister Wang Mei-hua stated that the measures will only be revoked when the coronavirus situation improves.

Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
You May Also Like

国大生三度非礼女性获轻判 网上发起请愿行动逾两万人联署

在地铁站和车厢内三度非礼女性大腿和臀部的23岁国大生被告萧凯运(译音),日前法庭基于被告成绩良好,因此判他缓刑监视21个月.然而判决似乎引起大众不满,发起网上请愿行动,活动仅一天已获得超过两万人支持,且联署人数仍在飙升。 该情愿活动抨击,对高教育背景的性罪犯似有偏袒做法,表示新加坡法律在保护女性上又倒退了一步,该案审讯中,被告的犯罪行为竟被视为是轻微罪行,以及在判决时考量被告的学历背景,表示被告仍“前途光名”。它说,此做法已算是对所有的女性的侮辱。 此外,当检方指出被告自2016年起已有类似的犯罪行为,要求判刑监禁六周时,但却遭法官质疑检方的立场,称被告有冲动的迹象。尽管检方提出被告曾三次犯下罪行的记录,法官仅强调他们都是轻微的触碰,加上被告代表律师强调他在学校的成绩,并承诺不再犯,因而下判缓刑监视21周,同时必须自晚上11时至隔日早上6时都待在家中,而且还要执行150个小时的社区服务,并且结束治疗。 最后,请愿活动呼吁人们表明立场,不能因为被告的“前途光明”,而轻判他们。 他于去年9月12日晚上,在乘搭朝榜鹅地铁站方向的东北列车上,三度非礼一名女子,分别触碰双腿与臀部,女子三番规避,还下车试图摆脱,却遭被告尾随,最后喊了被告,并向地铁站控制中心求助被告见状才即刻转身离开。 警方接获通报后,立即将他逮捕归案。   至于我国内政暨律政部长尚穆根则在今日下午在脸书透露,总检察署打算针对此案进行上诉。

新隆高铁继续!马哈迪:可能降低兴建费用

马来西亚首相敦马哈迪表示,大马城项目将会包括新隆高铁,但马国政府正检讨是否降低兴建费用。 综合媒体报道,敦马今日出席见证大马城项目签约仪式后,在记者会上发表说明。 他指出,新隆高铁将会重启,但必须探讨更合适的时速,因为每小时400公里的时速并非必要条件,这样的时速可以在一小时内从吉隆坡到达亚罗士打。 他指出,政府会继续隆新高铁项目,但是需要探讨适合的高铁速度。 针对高铁成本,他坦承新隆高铁成本很高,因此大马政府可能会做出一些调整,希望能够减少开支。 新马两国去年9月签署展延新隆高铁计划协议,同意将新隆高铁展延至2020年5月31日。换言之,开工日期不能超过明年5月31日,否则马方就视同毁约而必须额外赔偿新方超过6600万新元。 《海峡时报》报道,消息指出,新的发展蓝图计划旨在建立一个覆盖高铁路线、从大马城延伸至柔佛州的经济中心网络。 今年11月,马来西亚国家经济行动理事会(EAC)批准新的规划发展蓝图,将可能比预期更快恢复展延的HSR成本。 马哈迪早前也透露,由于新隆高铁计划成本过高,只能暂时先搁置它,但并非要取消它。 《中国报》报道,希盟政府一直期间寻找缩小项目规模的方法,其中征地和车站建设费用,目前已确定能成为降低成本的关键。

恐打压揭真相管道 脸书交司法机构裁定消息真伪

脸书政策解决方案副总监查德-艾伦认为,假消息或贴文真伪,只能由合适和相关的司法机构去调查和和裁定。 他说,也许很多人会问,为何不让脸书去裁定是否拿下这些假消息贴文。艾伦对此举例,假如有人指控某政治人物贪污,如果是假消息、而脸书没拿下来,会造成问题;但相对的,如果这项指控是真的,脸书却移除了贴文,同样也打压了人们揭发真相的管道。 他理解,目前新加坡正探讨立法对付打假消息,而事实上法国已立法限制假新闻传播。但他认为,脸书或脸书的员工,肯定不是去鉴定这些消息的合适人选。他补充,若证实是假消息但脸书没拿下来,则是脸书的责任。 法国已立法限制假消息传播 艾伦是针对我国内政部兼国家发展部高级政务次长孙雪玲的提问作出答复。孙雪玲在国际假新闻及假信息听证会上,询问脸书是否同意,与地方政府合作,能有效裁定并移除网络假消息。 孙雪玲认为,新加坡约有500万人口,但是网络发达,网络假消息可能影响新加坡的社会和谐和安全。 她认为脸书作为科技巨头,理应对网络消息负起责任,包括制裁假账号。 对此,艾伦分析很多假账号的设立不全然是为了政治和商业动机。有者利用电脑程序,制造多个假账号,借此哄抬粉丝人数或灌水发布垃圾讯息/留言。 艾伦透露脸书有技术能侦测,大部分假账号刚注册不到数分钟就被脸书关闭。 “这就像机器人战争,有人用程序在不同社交媒体制造假账号,而脸书的人工智能则侦测并关闭之。” 他坦言,比较能发现的,是那些有在认真经营、甚至看起来如如真人有社交互动的假账号,他们也可用VPN来假冒上网地点。 艾伦也指出,未来脸书也会想办法尽量减少在其平台出现的干预选举的不良动机。…