MP for Tampines GRC, Baey Yam Keng

In a media report today, Building and Construction Authority (BCA) and Urban Redevelopment Authority (URA) have condemned the construction of an illegal floor in an industrial building by ZACD Investments belonging to a grassroots leader, Stanley Yeo, and his wife.

“The extensive unauthorised floor is a blatant breach of the regulations. Such contraventions will not be tolerated,” BCA and URA said.

“The additional floor area is not allowed as it exceeds the maximum permissible intensity under the URA’s Master Plan.”

The illicitly constructed floor also means that the owners had dodged paying an estimated development charge of over $1 million to the government.

PA: Grassroots leader takes leave from his grassroots position

Yeo, who was awarded the Public Service Medal in 2015 and chairs the Tampines North Citizens’ Consultative Committee, has taken leave from his grassroots position. People’s Association (PA) said Yeo will be away for 3 months.

According to PA website, the Citizens’ Consultative Committees is “a vital bridge between the people and the Government”. They plan and lead major grassroots activities within the constituency, oversee local assistance programmes, and organise major fund-raising projects and national campaigns.

The relationship between PA and PAP is a close one. The Chairman of PA is none other than Prime Minister Lee Hsien Loong, who is also the Secretary-General of PAP.

The late Lee Kuan Yew once said that China has been sending teams of officials to study Singapore for years. He told of a lesson the Chinese learnt, “They discover that the People’s Action Party has only a small office in Bedok. But everywhere they go, they see the PAP – in the RCs, CCCs and CCs.”

Meanwhile, Tampines GRC MP Baey Yam Keng declined to comment when he was asked about the matter by the media.

Investigations are on-going.

Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
You May Also Like

环境局派定心丸 本地空气水质未受马国空气污染问题影响

邻国马来西亚柔佛州巴西古当深受空气污染事件影响,连新加坡居民也人心惶惶。我国环境局提高警惕,惟表示我国的空气素质、水质和水供都不受影响。 环境局表示,和该国柔佛州环境部保持联系,而我国海岸的挥发性有机化合物含量依旧维持在安全水平。 该局称,自上周四(20日),本地的24小时空气污染指数保持在良好水平,而一小时悬浮颗粒PM2.5浓度也持续正常。 而根据环境局官网,截至今日中午12时,新加坡北部的空气污染指数达到54,属中等水平。 我国沿岸的挥发性有机化合物(Volatile Organic Compounds)也保持在低和安全水平。 至于境内风向则是来自南和东南方向,并且预计将再维持数日。 马国柔佛州自今年3月巴西古当金金河污染事件以来,于上周四又爆发空气污染事件。 15学校受空污影响 截止昨日下午3时,马国又有15所学校爆发空气污染事件,共有75人被送到新山斑兰专科医院就医,其中有4人需要住院留医,目前情况已经稳定。 受影响的15所中小学分别包括了巴西布爹国中、巴西布爹国小、巴西布爹花园国小、丹绒布蒂里度假村国小…

环境局和农粮局采更严厉措施 严打卫生违例餐饮业者

国家环境局和农粮局发表联合声明,宣布将采取更严厉的惩戒措施,严打涉违例和食物中毒事件的饮食业者。 两大机构表示,涉造成食物中毒事件的饮食业者将面对更高额的罚款,涉及严重卫生违例行为者也将在相关条例下被提控上庭。 有关条例包括《环境公共卫生(食品卫生)条例》、《食物销售法令》、《环境公共卫生法》等等,初犯者可被判最高1万新元的罚款,重犯则罚款高达2万新元或监禁三个月。 在合适情况下,环境局和农粮局有权要求法院下达震慑式判决。 环境局和农粮局在联合声明表示,他们将进一步眼观餐饮业中食品卫生员(FHO)的角色,他们负责监督并确保业者的食物处理程序具有高卫生标准。 若业者的执照被吊销,有关餐饮业的所有卫生院都需要重新培训和通过食品安全审计课程的技职文凭,具有合格卫生员才能重新开业。 声明称上述措施立即生效,以规范“从农场到餐桌”的卫生监管,也包括拟议在明年成立新加坡食品局(SFA)。 除了每年的定期检查,环境局和农粮局也配合佳节期间,对全国4万700家餐饮业者进行额外检查,并发出年终建议,提醒业者们遵守良好卫生习惯。 基于本地近期发生数起食物中毒事件,造成600多人感到不适,一人死亡。两大机构表示会密切关注违规单位,并致力改善他们的卫生标准。 近期食物中毒事件回顾: 11月6日:72人在峇峇利路Spize餐馆用餐后,出现肠胃炎症状。其中保安员法迪利病情严重,在加护病房留医,随后在11月14日过世。 11月22日:民防部队在新加坡博览中心进行语言,有190人在吃了同乐外餐服务(Tung…

ICA: Decrease of immigration and smuggling offences in 2016

Immigration and Checkpoints Authority (ICA) has announced that in the whole year of…

杨莉明称改进公平考量框架 对聘雇歧视增威慑力

在2020年的开始,为能让新加坡员工获得同等的受雇机会,政府将会更新公平考量框架,对歧视国人的雇主采取更多的行动。 人力部长杨莉明在2020的第一天发文脸书,透露人力部将致力于加强工作场所的公平价值,对备受歧视的工作场所发挥更大的威慑力,因此预计将在接下來的财政预算案与国会拨款委员会做准备。 她表示,在2019年期间,收到了许多有关职场聘雇歧视的控诉,让她“于心不忍”。她说,每个员工,无论是年龄大小、用自雇形式、低工资员工进行工作的员工都应该一视同仁,能够在工作期间被公平对待,包括辞退后的公平待遇。 她认为,雇主在行情好的时候,应该分享收益,而在前景不明朗时期,政府也会持续支持公平对待员工的企业。 至于如何改进公平考量框架,杨莉明并未作出更多详细指示,据《联合早报》报道,人力部将在两周内发布更多相关详细内容。 公平考量框架是于2014年8月1日开始,旨在打击雇主招聘优先考量外籍人士的现象。根据人力部(MOM)的公平考量框架(FCF),欲聘请就业准证持有人的公司,必须在职业库发布职位空缺通告至少14天后,才能提交就业准证申请予人力部。”