Ministry of Communications and Information Building (Source : panoramio.com)

The Infocomm Media Development Authority (IMDA) has announced the appointing of Tan Kiat How to be the Chief Executive Officer starting from 1 January 2017.

Mr Tan, 39, currently the deputy secretary (cyber and technology) at Ministry of Communication and Information, will succeed the current IMDA CEO, Gabriel Lim, 40, who will continue to serve as Second Permanent Secretary (Communications and Information).

Prior to his appointment as the Deputy Secretary (Cyber and Technology) at MCI, Mr Tan had served at the former Infocomm Development Authority of Singapore (IDA), the Ministry of Finance and the Pioneer Generation Office (PGO).

In his time at the then-IDA, Mr Tan was said to have helped to develop the Intelligent Nation 2015 plan and implement the Next Generation Nationwide Broadband Network.

Mr Tan was also said to have spearheaded community engagement efforts to Pioneer Generation members and their caregivers at PGO and involved in refining the national cybersecurity strategy with the Cyber Security Agency (CSA) at MCI.

According to MCI, Mr Tan will build on ongoing efforts to strengthen the IMDA and partner industry stakeholders to grow the infocomm media sector.

Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
You May Also Like

在碧山车厂发生意外 SMRT技术员送院后不治

今早(23日),碧山车厂发生一宗不幸意外,一名SMRT技术员身受重伤,紧急送往医院,然而回天乏术,今早11时20分宣告不治身亡。 今早9时20分,上述技术员穆哈默阿菲(Muhammad Afiq bin Senawi)在碧山车厂操作液压仪器时,不幸发生意外,现场工作人员立即施救并将他送院。 SMRT集团总裁梁建鸿向媒体发文告,对于不幸逝世员工表达沉痛哀悼,并表示将给予该名员工家属协助。 目前,SMRT公司正协助陆路交通管理局、警方、人力部等各造针对事故展开调查。调查期间为安全期间已暂停相关维修工作。 2016年致命意外 回溯2016年3月,巴西立地铁站附近轨道发生致命意外,两名维修学员(24岁的Muhammad Asyraf Ahmad Buhari,以及26岁的Nasrulhudin…

马国国会再通过废除《2018年反假新闻法令》

马来西亚国会下议院再次通过废除《2018年反假新闻法令》。 根据《东方日报》报导,马国会下议院以记名投票的方式,最终以92票支持51票反对,三读通过《2019年反假新闻(废除)法案》。 《2018年反假新闻法令》是在2018年4月2日,由国阵政府提呈并获得通过。希盟政府上任后提呈废除法案,虽然在去年8月16日下议院三读通过《2018年反假新闻(废除)法案》。 《2019年反假新闻(废除)法案》是由首相署部长拿督刘伟强提呈。 反对党国会议员在辩论环节时,仍全力支持必须保留《2018年反假新闻法令》。 希望联盟执政后,兑现希盟宣言里的承诺,废除《2018年反假新闻法令》。而国会下议院在去年8月16日,三读通过《2018年反假新闻(废除)法案》。 惟该法案再被带往上议院时,却在去年的9月12日,被上议院以28对21票驳回,以致《2018年反假新闻法令》废除不成。 至于马来西亚为何要废除《反假新闻法令》,要回到去年希盟政府开始执政后,声称现有法律已足够应对假消息传播的问题,例如1998年通讯与多媒体法等。 马国首相马哈迪表示,如果制定法律限制人们表达意见,恐怕亦可能遭政府滥用。 该法曾在去年提出废除,但遭马国上议院否决。  

ICA: 29 persons arrested during inland operation

  Immigration & Checkpoints Authority (ICA) announced in a press statement yesterday…

租房不符安全距离需搬离 客工却面对租金涨两难处境

我国过去几周内确诊病例暴增,其中大部分的感染患者皆为客工。为抑制病毒持续传染,政府也于4月7日开始实施阻断措施(Circuit Breaker),然而在阻断措施实施期间,疫情仍未见好转,近日政府再度宣布延长阻断措施直至6月1日。 截至14日,我国累计确诊达2万6098例,其中共有2万3758人皆为客工,对此人力部也加强了客工宿舍的措施,除了为客工设立临时客工专用宿舍与工厂改建宿舍,以确保社交距离能够有效实施。而客工宿舍的条件也称是卫生条件良好的。 然而,针对仍住宿在外的客工而言,有者却不那么幸运,尤其是住在店屋的客工。 新加坡客工组织情义之家(HOME)的个案管理经理Luke Tan表示,一些客工被迫从他们的居住地搬走,当局在检查后发现他们的房间内过于拥挤,不符合条例。 “许多客工已搬离,因为房间被发现太拥挤。” 房东还要加租金 他表示,尽管是为了安全着想,但此举也让许多客工被迫露宿街头。更糟糕的是,有房东还试图起租金,使得客工的处境举步维艰。 此外,向来关注客工课题的维权人士柯基拉(Kokila Annamalai)也为客工的不公平的对待打抱不平。她表示,这也显示客工面临不公平对待的铁证,应同时也必须设法安置客工。 她认为,若更多客工无家可归,致使他们更易感染冠状病毒19,同时调高房租更促使他们背负更多的压力。…