沈祖尧教授是香港知名胃肠病专家,因2003年抵御沙斯病毒,曾被《时代》周刊誉为“亚洲英雄”。这名教授将在明年4月1日,出任南洋理工大学李光前医学院院长。

与此同时,他也将受委南大高级副校长(健康与生命科学),负责整合校园健康、医学与生命科学领域活动。

沈祖尧也在个人社交网站证实此事,他指自己在南洋理工仍可领导生命科学领域的研究,特别是人工智能结合未来医学。

“我很感恩上帝在年过60之后,仍有这样的机会,让我在教育和研究上尽一点力”,据知他的母亲和太太仍会继续待在香港。

事实上,中共中央政府在港推行《国安法》后,不少香港专业人士选择出走,其中一个地点便是新加坡。

沈祖尧此时宣布离港,不免令人猜想是否与当前香港政局有关。惟沈祖尧称“我的离开,绝不是转投客队,倒戈相向”,而是善用两地工作经验,加强教育科研合作。

“香港,永远是我深爱的家。”

2010年至2017年,沈祖尧出任香港中文大学第七任校长,目前是中大内科及药物治疗学系莫庆尧医学讲座教授。

Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
You May Also Like

Singaporean crowned Asia-Pacific e-racing champion, soon to compete against the world's best e-racers

Singaporean Ar Muhammad Aleef Mohamed Rafik has been crowned the Logitech G…

Situation for female family caregivers has grown more dire during COVID-19, according to survey by SAWA

Family caregivers in Singapore shoulder a heavier care burden amid the COVID-19…

What's happening in Hong Kong could easily happen in Singapore if we become complacent, says Minister Chan Chun Sing

There will be “grave doubts” about Hong Kong’s future unless calm is…