Mr Ayman Aloul’s YouTube channel

By Howard Lee
You’ve heard of the ice bucket challenge in support of amyotrophic lateral sclerosis (ALS). The movement has taken over the world and raised millions for ALS research.
But there is now a new way to dump stuff on your head – a new bucket challenge, but instead of ice water, rubble.

People around the world accepting the Rubble Bucket Challenge.
People around the world accepting the Rubble Bucket Challenge.
The “Rubble Bucket Challenge” was launched in support of people in Gaza suffering from Israeli air strikes, which destroyed their homes. And instead of a bucket of water and ice, the campaign is calling on people to pour buckets of sand and rocks over their heads.
The challenge appears to have been started by Gaza-based journalist Ayman Aloul, but the Rubble Bucket Challenge Facebook page indicated that it might have been originated by Ms Maysam Yusef, who is seem recording a thank you video.
Nevertheless, it was Mr Aloul who put a lot of sense into why rubble was used in mimicking the ice version.
“I liked the idea of the ice bucket challenge, so I decided to invent the Palestinian version. We looked for a bucket of water; however the use of water is more important than to empty over our heads. And even if the water is available it is difficult to freeze it.”
As rubble was all around following the bombings, Mr Aloul decided on using that instead.
The campaign seems to be aimed at raising awareness about the situation in Gaza, but also saw participants claiming to have made donations to the humanitarian effort. At time or publishing this article, The Facebook page has garnered more than 8,800 fans, and Aloul’s video has garnered more than 310,000 views.
However, some comments online indicated that not all were as enamoured with the campaign, as Gaza is still in dire straits.
Nevertheless, it was a refreshing take on the Ice Bucket Challenge.
Below is Mr Aloul’s Ruble Bucket Challenge.
[youtube id=”duSBig1-VUA” mode=”normal”]
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
You May Also Like

疫情当前 吴作栋:我本预期执政党能有更好战绩

前任总理吴作栋在上月的一次专访中坦言,对于2020大选成绩感到意外,疫情当前,原本预计人民会选择走安全一步,执政党理应能有更好的表现。 他在于上月27日接受《海峡时报》的访问。询及本届选举成绩,吴作栋表示感到相当意外,尤其是工人党拿下两个集选区和一个单选区,而且人民行动党的整体支持率也下降至61.2巴仙。 “老实说,我本预期执政党会因为疫情的原因,能有更好的表现,因为我相信人民通常都会选择走安全的一步。” “然而,我不认为执政党有应对年轻一代的需求。执政党强调疫情等挑战,但年轻一代会认为,处理疫情本就是您的本分,那么他们(年轻人)的期许又当如何?” 尽管已卸下议员身份,惟吴作栋仍是荣誉国务资政,同时接任人民协会高级顾问,并继续协助推进与印度和缅甸的关系。 吴作栋:年轻一代期待更多元的声音代表 他也提出年轻一代会期待有更多元的声音能够代表他们。 “就政治情绪和期望而言,我们已经到达一个拐点,但令我惊讶的是新加坡竟以这般速度到达这个点。” “我期待能够有所改变,但并非是现在,我预计或许会在2025年发生,当第四代领导人接管后,会在领导层产生变化。如果不是也会是在这之后。” 至于即将接手的总理职位的王瑞杰和陈振声,他也指出第四代领导人并没有在政治表现出来,虽然他们很精明、称职、勤奋、也善于管理部门,但他们仍未表现出政治敏锐度与领导能力。 王瑞杰于本届大选中以53.4巴仙险胜,守住议席,在11万5千912的总票中,以7千769票获胜。

逾1900人滞留中国 一染病国人已康复出院

我国目前仍有超过1900名国民仍滞留在中国大陆,可喜的是,在湖北省有一名感染了武汉冠状病毒(Covid-19)的国人,已经治愈出院了。 外交部长维文医生今天(3月2日)在国会上,回答三巴旺集选区议员林伟杰医生的口头问答时,如是指出。 促国人进行外交网上注册 他指出,冠状病毒疫情爆发后,已有超过2000名身处中国大陆的新加坡人,已向外交部进行网上注册,目前该部门有记录的已经超过1900人,预计还会有更多。 惟,所注册的国民中,有者是曾到访中国却已出境,也有暂时从中国回乡的国人。 他促请仍处在中国的国人,可以登入外交部官网进行注册,让当局能够在紧急时期和他们进行联系。 在受到蒙巴登区医院林谋泉询问有关国人逗留中国的原因时,维文医生指出,“这些人中,有者必须留在中国,因为他们已在当地工作和生活;有者则因为要照顾中国籍家人,因此选择留在当地。他们在疫情爆发初期,也有人因为不敢到武汉,所以选择留在原地”。 他之后指出,一名我国国民在湖北省感染了冠状病毒,在住院接受治疗后,目前已治愈出院了。 “于1月30日和2月9日,在中国政府协助下,透过酷航包机自武汉回国的新加坡人有266人。他们回国后就在政府隔离设施进行隔离,后来有七人被正视感染,目前已经康复出院了。” 他建议需要国家领事协助的国人,可以联系新加坡驻北京大使馆,或是位于上海、广州、成都和厦门的领事馆。 在谈及智慧国计划时,身为负责人的维文表示,网上注册服务在使用了电子政府密码应用程序(SingPass Mobile)后,已经更为方便和快速了。

Report: Mooting a social assistance scheme search engine

Ideas discussed at a workshop on urban poverty. Cerelia Lim.

“鹦鹉叔”曾国原坠楼身亡,享年66岁

“鹦鹉叔”曾国原周六晚间被发现倒卧在芽笼峇鲁组屋楼下,当场死亡,享年66岁。 据悉,事故发生位于芽笼峇鲁第68座组屋,有居民表示在事发当晚11点左右,看见警方抵达现场调查。 警方则向媒体证实他们于晚间9点54分接获通报。“一名66岁男子倒卧在事发单位楼下,经现场医护人员证实已无生命迹象” 警方续指,目前该案仍在侦办中,也希望各位同胞理解逝者已矣,不必继续议论他的过往。 曾国原生前争议不断,他于2011至2015年,曾多次尝试参加选举,却因不符合资格没有完成提名。他也曾多次带鹦鹉亮相大选现场,因而获得“鹦鹉叔”外号。 2015年,媒体报道,曾国原在四马路观音堂佛祖庙无照摆卫生纸摊维生,声称欠朋友钱,卖屋还债后所剩无几,目前居无定所,并已罹患鼻咽癌、骨癌和大肠癌,手术后,他的脸上曾留下缺口,并称仅存半年寿命。 2017年,义安城的管理人员曾接获不下30次的报警,称曾国原在该场所的地下步行道假装残废,出售纸巾,博取市民同情,最后导致义安城管理人员不得不在发布公告,警告市民勿捐款给曾国原。 同年9月,据悉他的组屋发生火灾,他称自己无家可归;去年8月,他因行为不检点获警方多次警告,但也不曾顾警方的警告,持续我行我素;去年10月,他则因打伤两名警察而再次被捕。 另一方面,在2016年10月31日,也有一名前高级警曹长,在观音堂外调查涉乞讨的曾国原,踩坏后者的拐杖,在今年7月被判坐牢四个月又两周。