国立大学建筑系客座教授郑庆顺,分享一篇来自报业控股前执行长遗孀安妮(Anne W Holloway),两年前写给总理李显龙的信函。

信函中,安妮提及本身69岁,丈夫(Lyn Holloway)当年89岁,还患有阿兹海默症。尽管她赞扬总理承诺,新加坡需要为乐龄人士提供强有力社会支持、社会参与度以及建设医疗保健机制。

她直言,总理、部长、国会议员和公务员等获得可观薪资,也有一定福利,但对于60岁或65岁以上国民,他们似乎没意识到还有很多工作要做。

她对比自己在海外待过的经验,认为新加坡对年长者所做的相对最少,“但我们却自称第一世界国家?每每颁布预算案时,就被告知要增加税收,或采用新的税收形式。”

她直言,尽管新加坡的繁荣可以透过新机场大楼、大型商场、昂贵的道路和汽车等展现,但政府花在年长者身上的开支却太少。

 

Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
You May Also Like

ERP rate increase for 3 gantries along AYE

The Land Transport Authority (LTA) will be revising the Electronic Road Pricing…

Coroner’s Inquest of deceased scientist.

By Terry Xu Singapore Lawyer Ms Gloria James-Civetta will be representing the…

The Elephant In The Room

By Elijah Pear – The conventional argument runs like this: Without economic…

France to start setting quotas on foreign skilled workers while S'pore says no quota for EP holders

Last Tues (5 Nov), Reuters reported that France will soon start to…