Wuhan Medical Treatment Centre, where some patients are reportedly in quarantine (Source: Weibo).

China reported 44 more deaths from the novel coronavirus epidemic on Friday and 327 fresh cases, the lowest daily figure for new infections in more than a month.

The death toll now stands at 2,788 in mainland China, according to the National Health Commission.

The number of fatalities — which is up from the 29 reported on Thursday — were all in Hubei province, the epicentre of the outbreak, except for two deaths in Beijing.

In total, 78,824 people have now been infected with the COVID-19 strain in the mainland.

Friday’s figure was the lowest rise in new cases since January 24, when 259 new infections were reported.

The general decline in new infections in China comes as infections in other countries gather pace, with the World Health Organization warning that the coronavirus epidemic was at a “decisive point”.

Even China is now worried about importing cases and has ordered people arriving in Beijing from affected countries to go into a 14-day self-quarantine.

– AFP

Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
You May Also Like

Former WP chief Low Thia Khiang is in good spirits and recovering, says Tan Chuan-Jin

Former Workers’ Party (WP) chief Low Thia Khiang is in “good spirits”…

国防部:对武装部队仍适宜 内政部:将检讨警员退休龄

随着总理宣布,将调整我国退休和重新雇佣年龄,内政部于周一(8月19日)指出,虽然不受《退休和重新雇佣法令》约束,但是将在未来数月完成警员退休年龄的检讨工作;而国防部则认为目前的武装部队的退休年龄,仍然适宜。 李显龙总理于周日发表2019年国庆演说,宣布我国退休年龄和重新雇佣年龄将在2030年分别调高到65岁和70岁之后,所展开的行动。目前我国制服人员的退休年龄为55岁。 内政部昨日(20日)在回应《亚洲新闻台》询问时指出,由于对制服人员的工作具有严格要求,因此该行业军官都免于《退休与重新雇佣法》(RRA)的约束。 当局指出,严格要求包括了高水准的健康、敏捷度,及在面对具有潜在危机和不可预测环境时,承受物理冲击的身体。 “当局在确保拥有符合部门需求的人力前提下,定期重检内政部警备人员的退休龄,其中也考量到预期寿命(life expectancy)和健康生活年数的变化,以及我们官员们的工作能力和愿意工作的时间。” 尽量提供更多重新雇佣机会 内政部于2013年时,将内政部制服人员旗下服务的初级警务人员退休年龄调高至与高级警官一样,即从50岁调高到55岁。 “内政部也根据表现、行为和健身标准,重新雇佣警员。我们将根据部门内的需要,继续尽我们所能地提供重新雇佣的机会。” 3800人将逐步调高退休龄 另外,当局指出,部门内有3800名文职警员必须遵守《退休和重新雇佣法》,他们将与公共服务部门(PSD)合作,逐步调高他们的退休和重新雇佣年龄。 内政部此举,显示了该部门的3800人退休年龄和重新雇佣年龄都会被延长。公共服务部门于周一指出,将会在2021年7月,分别调高其部门官员的退休年龄和重新雇佣年龄至63岁和68岁。…

内政部拟修改交通法令 违规驾驶刑罚或加重

在修改公路交通法令的建议中指出,被判罪严重违反交通规矩的驾驶者,可能面对更严重的刑罚。 内政部今天(2月21日)指出,严重的违法行为包括了驾驶者严重违规的驾驶行为,和造成他人蒙受严重伤害,将会被判处更长的监禁和更昂贵的罚款。 糟糕的驾驶行为包括了酒后驾驶,以及没有通行权下超车。 分成危险和粗心驾驶 内政部建议将不负责任的违规驾驶行为区分成危险驾驶和粗心驾驶,,在进一步依据所造成的伤害效果,细分成四个类型。 内政部表示,虽然危险驾驶和粗心驾驶,与刑事法典中的轻率行为和疏忽行为相对应,但是这两种罪行的最高刑罚都会比刑事法典所规定的最高刑期更长,罚款更高。就以危险驾驶来说,一旦定罪,最高刑期可以从5年增加到8年;若导致死亡或严重伤害,最低刑期为期1年。 若被定罪为粗心驾驶,并导致伤者死亡,最高刑期将从原本的2年增加到3年。犯罪者也将面对最低强制性惩罚。 内政部兼国家发展部高级政务次长孙雪玲指出,“尽管我们的执法和教育了,仍然有驾驶者进行危险行为的驾驶或乘坐交通工具,如反方向驾驶、在没有发出警示或讯号灯的情况下转弯” 。 她今早主持在公路安全园举行的“2019提高公路意识,加强交通安全” 活动启动仪式时,作出上述宣布。 重犯处罚加倍…

Electricity: Why does Singapore’s tariff raising ranked 2nd amongst 21 cities?

Electricity tariffs have risen 60% since 2005, according to report. Leong Sze Hian.