Screenshot from Carousell.com

The Land Transport Authority (LTA) has issued a warning against the modification of electric scooters into personal mobility aids (PMAs), adding that action will be taken to “irresponsible” vendors offering such a service as well as users who partake in it.
In a Facebook post on Wednesday (13 Nov), the LTA said that it has seen online advertisements from vendors offering a loophole for e-scooter users affected by the recent ban as they claim to be able to perform such modifications.

Screenshot from Carousell.com
The ban, which came into commencement on 5 November, prohibits the riding of e-scooters on all footpaths. However, PMAs – such as wheelchairs, motorised wheelchairs, and mobility scooters – are not affected by the ban.
“These are irresponsible vendors, as such modifications will compromise the original device’s electrical and mechanical systems as well as structural integrity, void its safety certifications, and importantly, pose safety risks to both the user and the public,” noted the LTA in the post.
“LTA will not hesitate to take enforcement action against those who wilfully disregard stipulated criteria and those who conduct such irresponsible modifications,” it added.
Image from LTA/Facebook
Typically used by the elderly or those with mobility challenges, PMAs usually have three or more wheels for stability, with a footboard supported by the wheels, as well as a seat for the user who is unable to stand.
Most PMAs comply to international standards, such as ISO7176 and EN12184, for safety and performance.
Their maximum speed is capped at 10km/hour.

Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
You May Also Like

Today in history – remembering Operation Spectrum

Operation Spectrum, also known as the 1987 “Marxist Conspiracy”, was the code…

韩法院判因良心拒服兵役者 以民事替代役报国

昨日(14日),国际特赦组织(Amnesty International)在官网发布一则消息:韩国宪法法院于6月下达的一个判决,有望终结该国监禁出于良心拒服兵役者的政策。 南韩《兵役法》规定,身体健全男性在28岁前都要服兵役,否则将被判最高三年监禁。不过当地法院裁定,虽然拒服兵役违宪,但政府应让这些“良心犯”用其他方式服务国家。 这意味着,韩国立法机构特别是国防部,必须在2019年底前修法,让出狱良心拒服兵役者,可参与其他民事性质的替代役。 韩国法院的判决相信能成为先例,成为其他仍实行强制兵役的国家包括新加坡的借镜,提供另一折衷方式,即确保国民履行对国家义务,同时也尊重那些基于信仰或拒绝武装信念者的人权立场。 “多年来,国际特赦组织支持者和其他公民社会组织一直开展倡导运动,呼吁韩国停止将出于良心拒服兵役者定罪。” 国际公约认可 出于良心拒服兵役的权利,受到《公民权利和政治权利国际公约》第十八条保障。该条文保障思想、良心和宗教或信仰自由的权利。这一权利包括信奉或皈依自主选 择的宗教或信仰的自由,以及单独或集体、公开或非公开地通过敬拜、遵奉、实 践和教导表明其宗教或信仰的自由。 尽管《公约》没有明确提到出于良心拒服兵役的权利,但人权事务委员会在 1993…

马国2020年1月1日起,饮食店内全面禁烟

马来西亚自明年1月1日起,将会在饮食店全面禁烟,一旦被发现违规行为,将被开罚单。 马来西亚将于2020年1月1日,正式实施禁烟令。在禁烟区抽烟者将接到250令吉(约82元)的罚单。首次违规者若在罚单发出的一个月内缴交罚款,罚款可减少至150令吉(约49元);第二次违规者,必须缴付全额罚款;违规三次或以上,将被罚款350令吉(约114.95元)。 马来西亚卫生总监拿督诺希山表示,根据2004年烟草产品管制条例第12条文,所有餐厅经营者必须确保店内无人抽烟,不得提供烟灰缸、售卖水烟以及其他抽烟用品,而且必须张贴禁烟告示牌。 一旦发现食肄业主首次或第二次违规,将被罚款250令吉。若违规三次以上将被罚款350令吉。 当地政府为保障人民健康,呼吁各单位的配合,确保烟草产品管制条例能够全面落实。 马来西亚自2019年1月1日开始,实行所有餐厅全面禁烟,餐饮业不允许设立吸烟区,烟民只可以到与餐馆距离10尺外的范围抽烟。

香港反送中:特首林郑月娥宣布建立民间对话平台

香港特首林郑月娥今日(20日)宣布将建立民间对话平台,来加强和社会各界人士的沟通,减少分歧和冲突。 “我们会立即展开沟通平台工作,透过这平台,我希望能够达成相互尊重和理解的对话,试图为香港寻找出路。“林郑月娥表示。 据《香港01》报道,民阵上周日(18日)发起“流水式集会“。 特首林郑月娥今(19日)会见记者时形容,星期日很多市民参与维园集会,大致和平,她衷心希望这是社会回复平静、远离暴力的开始。 “ 香港政府推行《逃犯条例》修订引起极大争议,反修例运动持续不断。 自六月以来,示威者已举办无数次大大小小的示威运动,并坚持提出五大诉求:正式撤回修例;收回“暴动”定性;撤销检控;独立调查,追究警队滥权;立刻实行真普选。 尽管林郑月娥数度委婉表态,形容《逃犯条例》已“寿终正寝”,但仍无法平息怒火。 期间,示威者与警民多次发生激烈冲突,导致民警关系紧张。 近数周来,更将示威运动升级至机场,造成机场大瘫痪,多架航班取消或延误,影响旅客出入境。对此,引起旅客民怨四起,甚至表态不支持反送中示威。 与此同时,周日亦发起示威集会,据大会公布有超过170万人参与集会,欲向香港政府表示仍获得大众支持。部分示威者亦为在机场造成旅客不便而致歉,当天示威仍有警方在现场,但集会结束后,亦和平散场,并无发生任何冲突事件。 示威运动如今闹得沸沸扬扬,亦引起国际社会的关注与参与。社交媒体巨头脸书和推特昨日(19日)各别发表声明,指出他们已移除蓄意和试图在香港散播政治不和的假账号。…