By Edmund Lim

Whoever saves one life, saves the entire world: SMRT Driver brings up many abuses by our tyrannical bosses in Singapore.

It is not just the bus drivers who are being abused. White collar workers in general have also suffered under the cruel torture of Singapore bosses.

Singapore bosses have been ranked the most stingy. It is not just in terms of monetary terms but also in terms of praise, promotion and a widening divide between Singapore bosses and workers. Our unions are simply not doing their work and we are usually labelled as trouble-makers if we go to the unions or complain too much in front of colleagues.

As a result, employers continue their abuse because we just can't get our act together. Some employees also don't mind being exploited because they can get into the good books of their bosses as a way of sucking up!

In my previous workplace, my female boss even went the extra mile by spending her own money to buy D24 durians in Geylang to get into my director's good books during an office party celebration! Naturally, she was very nice to him. But when it came to managing her subordinates, she would be a shrew and would blame us for anything that went wrong instead of protecting us or motivating us.

We have read about how accountants have to work almost 20 hours a day if they land themselves in a job in the big 4 accounting firms. We have also read numerous accounts of how some Singapore organisations (including government stat board) who promote their staff in name title only but no increase in their salaries but with added responsibilities.

It seems to me that in the quest to please customers, to increase efficiency and to reach the quota for audit purposes or sales target, Singapore bosses have treated workers as expandable and disposable.

We have watched many a drama unfold when the lid was blown on so many bosses and high ranking superiors on their corrupt acts to CPIB. With people fighting for scarce resources, more infighting will continue and it will likely tear the social fabric apart in Singapore if there is no consensus to bridge the widening divide.

You May Also Like

陆交局逾两亿元建地铁站合约 颁中铁建十一局

根据陆路交通管理局(LTA)昨日(9日)发布的文告,当局把裕廊西和峇哈路口(Bahar Junction)(皆暂定名称)两个地铁站,以及裕廊区域线(JRL)高架桥的土木工程合约,颁给中国铁建十一局集团新加坡分公司。合约总值2亿1千010万元。 合约要求设计和建设裕廊西和峇哈路口地铁站,以及裕廊西2道与4道、以及裕廊西64街和75街的高架桥;而峇哈路口地铁站则有两个平台,其中一平台服务列车开往蔡厝港和裕廊渡头;另一平台开往秉光山方向。 根据陆交局的文告简介,中铁建十一局是“经验丰富的建筑公司,在全球已完成多项铁路项目。” 在新加坡,该公司参与多项重大建筑项目,包大士西延长线上的三个地铁站,即大士连路站、大士西路站及大士弯站与其高架轨道。“在大士西延长线项目中,建造了我国首个与部分地铁轨道结合兴建的汽车高架桥。” 据此前报导,陆交局也颁发总值7亿3950万元的土木工程合约,给中铁建十一局新加坡分公司,负责建设登加(Tengah)车厂。 裕廊区域线是新加坡第七条地铁线路,总长24公里共24站。上述车站将在2020年动工,预计2026年竣工。裕廊区域线预计从2026年起至2028年分三个阶段启用。 根据中铁建十一局集团官网简介,指该公司是中国铁建有限公司(CRCC)的“骨干子公司”;前身为中国人民解放军铁道第一师,诞生于1948年;1984年改编为铁道部第十一工程局、以及2001年8月改制为中铁十一局集团有限公司,2008年3月随中国铁建整体上市。 不过有消息指,世界银行在今年6月,对该公司以及中国铁建,发布为期九个月的禁令,主要原因是涉及格鲁吉亚东西公路走廊改善项目中,采购过程存不当行为 。 禁令将在明年3月3日结束,此后两年将施以“附条件解禁”,世界银行将监督该公司以及中国铁建的其他涉事公司,确保履行和解协议的义务。 与此同时,该公司还曾在去年8月至11月期间,被人力部列入黑名单:

港学生参与“反送中”集会 带书复习应考

香港政府此前宣布修订《逃犯条例》,香港人民就持续以“反送中”为口号召开联署、罢课、游行、包围立法会等行动,反对草案通过。6月9日是103万人民上街示威,接连发生港警以武力镇压示威者,导致警民冲突,氛围开始产生变化,6月16日的第三波游行更是以约200万人上街示威,誓言要撤回《逃犯条例》。 其中各个年龄层都有参与示威活动,而令人意外的是,此次示威活动有大规模的香港学生加入,当中也出现一些有趣和温馨的现象。根据网站reddit爆料,香港学生在示威期间仍坚守学习,由于正值考试期间,许多学生身着黑衣,手拿课文继续复习,此一现象震惊许多网民,表示正在抗议期间仍坚守考试。 这也不是第一次香港学生在示威期间复习考试,根据《CNN》报道,香港在2014年的雨伞革命时,为香港学生提供学习区域,让他们能够同时进行示威与复习。 中学生反送中无碍考试 此外,根据港媒《香港01》采访,示威期间仍见中学生前来集会,许多学生在考试后便前往集会,或发起罢课。 一名17岁少女梁皓缓表示,完成中文考试卷后,即前往集会。被问及前往集会的目的时,梁皓缓则表示,“明明有这么多港民出来好夸张,为什么这些力量不能改变社会,为什么政府不愿意听?”。 他相信修例会令部分市民移民,但她称生于斯,长于斯,不希望移民,故将站出来对抗。 只有17岁的她认为,事态发展严重,自己未来不排除会罢考,亦有感自己不断下调抗争底线,明言不担心坐监影响前途。 另一名中四学生Alex 与父亲则接受《经济日报》的采访,表示自己力劝父亲一同参与游行,但爸爸以考试为由或担心暴力发生推搪,一气之下和爸爸冷战。 “我怎么说他都不听,反正就不信示威者会和平。” Alex…

SMRT breakdown latest in the worst breakdowns ever

At a technical briefing on Wednesday SMRT said that it was still…

马国罗厘查获疑“哥冬叶”液体 移民关卡局逮捕二男

移民与关卡局官员在检查一辆马来西亚注册的罗厘时,取获四瓶疑是哥冬叶水的液体,并将罗厘的驾驶者和陪同者逮捕。 移民与关卡局于昨日11时45分在脸书上帖文,指出当局在搜查马国注册罗厘时,在驾驶员座椅的下方和后面,发现了四瓶装有棕色液体的瓶子,还有两个装有疑似液体残留物的瓶子。 两名落网的马国男子分别为35和38岁,案件已经转交中央肃毒局处理。 当局指出,边界是维护国家安全的首道防线,移民与关卡局和中央肃毒局官员将会继续严守此防线,严厉打击企图进口非法药物的活动。 哥冬叶水(Kratom)内含有称为mitragynine和7-hydroxymitragynine的生物碱化合物,属于《滥用毒品法令》中的A级受管制药物成分。进口任何A级受管制药物皆属违法行动,一旦被定罪,将被判至少五年监禁及五次鞭刑,或不超过30年的监刑及15次鞭刑。 哥冬水将导致永久性失忆 作为传统药草的哥冬叶水,常常用于缓解疼痛,坊间曾流传指它可同时兼具让人亢奋和产生梦幻的两大毒品特性。以前马国小部分乡村地区的农民和渔民,也会有饮用哥冬水的习惯,他们相信这样能够提高他们在阳光底下劳动的耐热性。 然而有实验发现,哥冬叶会永久破坏人类的记忆力。在2015年透过白老鼠实验的效果显示,以哥冬水喂养的老鼠,会出现永久性失忆的情况。 马国巡警竟旷工聚集吸毒被逮 虽然马国也加强打击毒品,但是在上个月进行的“蓝魔取缔行动” (Op Blue…