By Leong Sze Hian

Madam Ang (not her real name) is 57 years old, and works as a tea lady in an office.

She stays in a 1-room HDB rental flat. Her salary is about $950.

 

Take away bed bug furniture

On 15 July, her constituency made arrangements to take away her bed and cupboard because of bed bugs, under her constituency’s programme to help HDB rental flats that are infested with bed bugs.

 

No replacement after more than a month?

However, until now, there is still no replacement of the bed and cupboard.

She went to see her member of parliament (MP) on 13 August about this problem.

As 20 August is a public holiday (Mondays MPS (meet-the-people session)), she intends to see her MP again on 27 August, if there is still no sign of her furniture replacement.

In the meantime, in desperation, she managed to get a friend to give her a broken bed to sleep on.

You May Also Like

Deputy Prime Minister Teo Chee Hean takes a swipe at Workers’ Party

Deputy Prime Minister Teo Chee Hean fired his party’s latest salvo at…

Lee Hsin and Donald Low explains HKU Prof Low’s argument of why the Singapore model of public housing won’t work in Hong Kong

Singapore’s public housing system has been a ideal model for Hong Kong…

会员投诉退休存款计划领取年限太长 政府称检讨工作预计年底完成

由于接收到公积金成员的投诉,表示退休存款计划95岁的最高领取年限太长,政府将探讨会员领取入息的年限,检讨工作最迟在今年底完成。 据《今日报》报导,人力部在周一(7日)针对议员胡美霞的质询回应,表示人力部与公积金局正在检讨退休存款计划(Retirement Sum Scheme,简称RSS)的入息发放,预计审查工作将在今年年底完成,结果会再公布。 退休存款计划一直以来都是1958年以前出生的公积金成员的主要退休支出。考虑到退休户头的基准利率是4巴仙,该计划旨在向会员在未来20年期间,每月领入戏或直至退休账户余额用尽。 人力部指出,由于预期寿命的延长,也增加了成员的风险,可能会出现超支的现象。 “2018年,一半以上的65岁新加坡居民将可能延长寿命至85岁以上,五分之一的居民更是上升至95岁。” 因此,人力部表示,政府分别于2008年和2016年推出了额外利息。 而公积金局也指出,若在普通账户、特别账户、医疗储蓄账户与退休账户共首批达6万元的成员,将会在每年额外获得一个百分点的利息。至于55岁以上的成员,首批达3万元以上,将可以获得每年额外的一个百分点利息。 人力部表示,该措施将可延长支付期限逾20年,同时也降低了民众老年储蓄耗尽的可能。 “即使延长了期限,公积金局也能确保退休存款计划不会超出95岁。” 然而,人力部也证实确实受到成员的反馈,认为支付期限长达95岁太长了。对此,人力部也正在解决问题。…

失望未捍卫会员权益 传部分巴士司机退出全国交工联

去年9月,五名巴士司机分别状告本地巴士业者新捷运(SBS Transit),指责后者违反加班工酬条款,支付不足工酬。 新捷运把诉讼移交工业仲裁庭(IAC)审理。该庭法官陈成安在去年11月13日则裁决,新捷运未抵触雇佣法。 上月16日,律师拉维(M Ravi)代表八名巴士司机,向高庭提出司法复核,以撤销工业仲裁庭的裁决。 心灰意冷? 这些司机认为工业仲裁庭的裁决“不合理”,仅基于新捷运提供的雇员合约和值日表样本,就作出单方面的决定,“并没有把那些原告司机们的合约和值日表纳入考量。” 本社探悉,上述诉讼也在公共巴士司机群体内引起轩然大波,甚至有者认为,全国交通工友联合会(NTWU)并没有捍卫会员权益,而退出该会。 近日本社也探访几位在不同巴士转换站的司机,了解他们退出工会的缘由,而大多反映,工会并没有协助他们处理问题或投诉。 “司机无助,缴会费如同白费” 其中一名已在新捷运工作六年的司机表示,每每他们反映问题或投诉,交工联根本没来解决问题,这致使他质疑缴会员费的价值。 “如果我们得不到工会任何帮助,缴九块钱会员费也是白费。”且即便没有工会,司机们也是如常工作,影响不大。…