No, we are not preventing competition. What we are preventing is duds getting into Parl and govt. Any person of quality, we welcome him but we don’t want duds. We don’t want Chee Soon Juan, or J.B. Jeyaretnam. They’re not going to build the country. But if any serious man turns up and forms an alternative equal to us, I say, ‘Good’. Then we are getting a proper alternative. But look at the candidates they put up.

Minister Mentor Lee Kuan Yew (excerpt from ‘Hard Truths To Keep Singapore Going’)

Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
You May Also Like

【冠状病毒19】再有安全宿舍出现新确诊 800客工隔离

一栋原本已确认没冠病病例的客工宿舍,却再发现新确诊!800客工再次被隔离! 但卫生部在8月12日的文告,未透露究竟是哪家宿舍,只是指出目前被隔离员工增至2万2800人,在结束隔离前将再做一次检测。 当局也坚称已完成所有客工宿舍的检测。前日(11日),包括建设局、经济发展局、人力部和保健促进局发表联合文告,也揭露有一家列为无冠病的安全宿舍,同样传出新病例。

林文兴回应韩咏梅《疫情下的选举》

“13、12、14、17、23、47、32。可惜这些不是TOTO真字,而是自选区划分报告公布以来(本月13日),每日新增的确诊病例。” 新加坡民主党财政林文兴遗憾,尽管全球疫情仍严峻,但行动党仍散发应尽快召开选举的论调。 他在昨晚也发现,《海峡时报》翻译华文媒体集团新闻中心总编辑韩咏梅的评论《疫情下的选举》,直呼“世上哪有一家有声誉的媒体,除了吹嘘政治主子的自大方向外,还会去歌颂“疫情下的选举”?” 林文兴认为,任何的功绩都不可能掩盖无可克服的弊端:那就是让公众曝露在交叉感染的风险。 早前,已有多名在野政治人物和公民团体作出呼吁,认为当前全民应专注抗疫,绝不是选举的时机。 总理李显龙在上周六(14日)才在脸书贴文释放信息,指如需要在疫情过去签前选举,需采取必要防疫措施;隔日(15日)韩咏梅就发表评论附和领导人,更指“在大风大浪的时候, 全船人看着同一个大方向,这时,掌舵的人,对手只有风浪和自己。” 在韩咏梅这篇誌期本月15日的评论,她提到: “政府遏制疫情扩大的工作进行中, 加上面向民间的新加坡保洁运动以及保持社交距离, 不让病毒进一步传播,预计一个月后,冠病疫情虽不可能完全消退, 但很可能减弱。如果全球疫情一年内不可能完全消除,…

MNC’s foreign hiring manager relocates from HK to SG and proceeds to replace SG PMET with HK lady

Recently, a Singaporean PMET working for Refinitiv Asia (the Financial & Risk…

Woodlands Health Campus investigates viral video of mass dancing at Singapore Expo community care facility

A viral video showing medical workers in personal protective equipment and COVID-19…