Source: ICA

Attempt to smuggle in duty-unpaid cigarettes on 13 August at Tuas Checkpoint was foiled by the Immigration & Checkpoints Authority (ICA).

In a press release earlier today (18 Aug), the ICA said that its officers conducted checks on a Malaysia-registered lorry at Tuas Checkpoint and found 5,026 cartons and 10 packets of assorted duty-unpaid cigarettes hidden underneath the lorry bed.

The lorry was conveying a consignment of precast concrete, it added.

The authority noted that during the course of checks, its officers had noticed anomalies around the exterior of the lorry and proceeded to pry open a small section of the lorry bed, revealing the duty-unpaid cigarettes hidden within it.

The case was then handed over to Singapore Customs for further investigation.

According to the ICA, the total duty and Goods and Services Tax (GST) evaded amounted to about S$429,310 and S$34,760 respectively.

The 47-year-old Malaysian driver has been charged in court and court proceedings are ongoing.

The authority asserted that this method of concealment used by contraband smugglers may be used by terrorists to smuggle arms and explosives to carry out attacks in Singapore, adding that it will continue to conduct security checks on people, goods, and conveyances at the checkpoints to prevent attempts to smuggle undesirable persons, drugs, weapons, explosives, and other contrabands across Singapore borders.

Side view of the lorry carrying duty-unpaid cigarettes detected at Tuas Checkpoint (Source: ICA)
ICA officers pried open a small section below the lorry bed, revealing the duty-unpaid cigarettes hidden within it (Source: ICA)
Duty-unpaid cigarettes were found hidden underneath the lorry bed (Source: ICA)
A total of 5,026 cartons and 10 packets of duty-unpaid cigarettes were uncovered (Source: ICA)
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
You May Also Like

改革必须“由下而上” 基层工作繁琐,但肯定有效

谈及现今政治组织在推动改革和抵御强人领导影响力的角色,历史学者覃炳鑫博士认为,除了工具变了,现在的政治组织经历多个世纪,差异不大– 召集群众、商讨重要议题,并招揽更多人参与改革。 “基本上,政治组织工作是后勤式的–写信、影响您的同侪、发展壮大运动和说服人民。这当中有很多工作,需要很多耐心,但都是政治的基本功。” 他指出,从聚集小室的一小簇人,再慢慢发展壮大成全国运动,几乎是所有政党的共同点— 中国共产党、人民行动党、民主行动党发(DAP)和巫统皆是如此。 “影响群众、做沟通联络等,虽是繁杂工作,但却无可否认最有效。” 覃炳鑫是在2018酷隆坡嘉年华的“东南亚强人的诉求”研讨环节上,发表本身对政党政治运作的观点。参与研讨者还包括马来亚大学法学系助理教授亚兹敏砂伦、菲律宾视觉艺术家与摄影记者伽罗卡布科和马国人权律师、净选盟前主席安美嘉。 安美嘉则询问,新加坡是否有论及恶法和民主的全国性舆论,覃炳鑫则给出肯定答案,包括他自己本身和好些群众都有参与推动,惟给予政府很努力压制,这类舆论一般不会出现在主流媒体。 他也提醒,即使换掉领导人,如果没有改变体制是无意义的。新领导人浸淫在形塑现有领袖的薪俸和体制下,迟早被陈腐的陋习所同化。故此,改变必须由下而上。 新领导会被迂腐旧制同化 “这是对政治本质进行彻底改革的长期计划,任重道远。人民参与公共议题的讨论,能带来影响力,例如已迫使部长不得不站出来并提出解决贫富不均的方案。我不认为行动党本身很关心贫富不均,他们对民间组织的讨论一般都反应迟缓。” 针对现场听众提问,如果没有强人领导,东南亚国家会否垮台?覃炳鑫则提出,一个拥有开放民主体制、强大的社会和稳健的政治机构,才能产生足以应对挑战的强人领袖,而不是先有强人才有强国。…

Shanmugam gives speech at RRG to reaffirm Singapore’s tough, unapologetic stance against hate speech

Despite some critics’ opinions that Singapore’s stringent laws to curb hate speech…

【冠状病毒19】曾一同出席会议 马国两名部长确诊冠病

据马来西亚媒体报导,曾一同出席内阁会议的两名部长:首相署部长慕斯达法和妇女、家庭及社会发展事务部长丽娜,相续确诊冠病19! 这使得所有曾出席上述会议的部长都要接受检测或居家隔离。丽娜哈伦的妇女部门也证实消息,并对于造成的不便致歉。 据了解,该名妇女部长确诊前一周还曾出席几个活动和会议,包括巡视彭亨劳勿县的水灾疏散中心等,还曾移交必需品给居民。

阔别21年,日环食再次重现!

今日(26日)中午前后,新加坡将引来罕见的日环食天文奇观,据报道指出,将在11点27分开始,直至下午3点18分结束,历时3个小时51分钟。 而期间最佳观赏时间为下午1点22分至24分,一旦错过了可能将需再等44年后才能再见。 新加坡天文学会副会长洪本生就表示,到时将会有94%的太阳都会被月亮遮住,只留下边缘的“火圈”。 专家也建议,由于阳光光线强烈,若直观日环食将可能导致永久性眼睛损伤甚至是失明,观测期间应做好安全保护措施,使用可过滤八成以上的阳光滤光片。 日环食指当太阳、月球和地球排成一条直线,月球位于两者之间时,月球的视圆面较小而不能全部遮掩太阳,就会发生日环食。天空中的太阳变成了一个圆环,金光灿灿犹如一只‘金指环。 《今日报》报道,日环食只会发生在新加坡的南半部,而新加坡天文学会也会在今日设立特别配备的望远镜供民众观赏。 此外,新加坡科学馆也将在日环食期间开放Ecogarden供民众,并提供相关的眼镜、望远镜,以便大家更加清晰地观看奇景。现场还会进行相应的科学知识讲解。入场费介于4元至12元。 其余地点则包括芳林公园、宏茂桥3道第134座露天剧场、碧山—宏茂桥公园(麦当劳外)、滨海堤坝草坪B、裕廊湖花园百盛亲水天地、新加坡国立大学足球场,以及新加坡科学馆。