Deputy Prime Minister Heng Sweet Keat has warned the public on fake reports that have been circulating online misusing his name.

In a Facebook post on Friday (17 May), Mr Heng, who is also the Finance Minister, wrote that “many fraudulent reports have been circulating misleading comments attributed to me”.

He noted, “One even claimed that I invested in a new company”, adding they’re all untrue.

In his post, he included a screenshot of an article allegedly from CNN, which had the headline – “Minister of Finance Heng Swee Keat invested 6 million dollars in a new company that can make you rich”.

Looking at how many locals have become victims of online scams, the Minister urges “everyone to exercise caution”.

“Do check the source of information, especially before providing personal and financial details such as credit card numbers and passwords,” he advised.

Just two days ago, Manpower Minister Josephine Teo highlighted a similar incident on her Facebook page.

She said that a fraudulent website had wrongly attributed comments to her in an attempt to mislead readers to sign up for an online platform.

She added that this fake website is “highly deceptive and misleading” and it had even mixed certain facts about the updated Employment Act in order to deceive readers into signing up for an online platform. It also urges people to give their credit card or bank details and to make a deposit.

In the comment section of ST’s and TODAY’s Facebook pages, many online users wondered why are there many incidents on fake news involving ministers mushrooming in recent days. As such, they questioned if this is the Government’s tactic to push the Protection from Online Falsehoods and Manipulation Act (POFMA) and justify to the public the reason for passing the Bill recently in Parliament.

Besides that, netizens also assured both Mr Heng and the Government that they won’t believe such a scam as Singaporeans are “not that dumb”.

Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
You May Also Like

为中国女子延长准证换性服务 移民局前官员被控

以性服务为条件,为三名中国籍女子延长特别准证,移民与关卡局前职员陈鹏山(译音)对多项贪污、泄漏官方机密,以及妨碍司法公正等至少10控状认罪。 51岁的陈鹏山获两名女子提供免费性服务,他则为女子通风报信以避开移民局突检。 他自1998年就在移民局服务,其职责包括逮捕非法移民。 在2016年至2017年期间,他遇到三名中国籍女子:王成红、朱世蓉和唐媛媛(名字全译音),他们因抵触移民条例被捕。 陈鹏山则告诉他们,本身有延长特殊准证的权限,可以协助他们继续留在新加坡。在去年,陈鹏山找朱世蓉按摩,两人也发生性关系,较后朱拒绝收费。 陈鹏山也联系上王成红,在他位于芽笼的住所享用性服务,后者也拒绝收费。一个月后陈鹏山在来访,也没有为性服务付费。 陈鹏山清楚知道这些性服务是免费的,因为他有能力为这三名女子获得特殊通行证。 他在去年二月和三月,把包括日期和地点等机密突检消息透露给三人,使他们得以避开突检。 不过,朱世蓉在去年三月31日被捕,其手机也被执法当局截获,结果陈鹏山通风报信的信息就此曝光。 当移民局就此事找陈鹏山问话后,他马上告知王成红删除两人通话信息。不过,后来陈鹏山目前已被解职,预料他将在明年2日被判刑。  

乐怡度假村成隔离设施 安置适合出院病患

卫生部也宣布,即日起职总白沙乐怡度假村,将作为社区隔离设施,容纳那些已康复、惟对武汉冠状病毒(COVID-19)测试呈阳性反应的病患。 该部指出,尽管当局已采取措施以减低病毒传播,不过仍作应对病例激增的准备,包括确保当前医疗设施有能力应付大量的病患。 当局指出,乐怡度假村可容纳500人,一些已康复且无需进一步治疗的病患,不过病毒测试仍呈阳性反应,就可安置在这里隔离。 有鉴于一些康复病患已不需医疗护理,让他们在医院隔离就未能有效率地善用医疗资源。 该部指出,社区隔离设施以现有政府隔离设施为蓝本,将以更高的传染病管控水准来管理。上述这些病患将在此隔离,直至他们对病毒测试呈阴性为止。 至于隔离设施的开销则由政府承担。

点评张志贤演说 梁文辉称外交政策也朝错误方向发展

昨日(11日),国务资政兼国家安全统筹部长张志贤,发表“冠病后时代保障新加坡未来”演说。对于国际局势,他认为冠病扰乱国际体系,中美竞争加剧、全球供应链中断。但他认为,各国不应因冠病渐行渐远;需要新的国际协议,逐步恢复跨境交流、往来,各国需维持合作与贸易关系。 但前进党秘书长梁文辉点评,除了我们的国内政策外,我们的外交政策也朝着错误的方向发展。 他指出,作为全球化超级推动者,我们政府实施很多异常政策。当其他国家因工业转移而蒙受失业,我们仍邀请外国人来接管我们的工作。 当其他国家正考虑如何对全球性资本征税的时候,我们却削减了税收(个人税,遗产税,利息收入免税等)还张开双臂吸引资本。这些政策都严重破坏了我们的社会经济结构和职业道德。 全球化“已消亡” 梁文辉认为,外交部门必须意识到,从苏联解体到现在的原始形式的全球化已经“死亡”。 还在维护全球化体系,终将徒劳无功。 全球化造成的社会和经济破坏至少需要一代人才能解决。关键的一环是对以牺牲国内就业为代价,在全球范围内自由流动获取暴利的全球性资本征税。这不会很快实现,因为国际金融家们的游说势力太大了。 也许外交部应该告诉世界,我们理解当前反全球化浪潮,并且提出有助纠正全球化问题的想法。 “我们还应该再迈出一步,摆脱我们的新重商主义国家形象 - 这是一个只关心贸易并从中牟利的国家。利润(黄金,贸易盈余或外汇储备)的积累是最终动机。亚当·史密斯(Adam…

马来西亚变天 漫长的斗争(1)— 《内安法令》打压异议者

马来西亚人民成功变天,绊倒国阵半世纪老树盘根的政权,距今已近两个月。原本很多人都不看好,反对党希盟能打倒国阵,甚至在投票日当晚,前首相拿督斯里纳吉还准备在家中欢庆国阵胜利。 纳吉坚信 “金钱就是王道”,挪用庞大的国家机器,在国会通过不公平的选区划分,确保国阵能以简单多数执政,也信心满满国阵铁票江山– 柔佛、沙巴、砂拉越等地的人民,会继续支持国阵。 纳吉否认会出现马来海啸,他深知华裔不再支持国阵,为此可以把华裔选区里的马来选票划分出来,专攻马来群众民心,一心以为马来选民还是一如既往支持他。 然而他也许想不到,在一马公司丑闻、国阵朋党丑态和民间生活负担加剧,早已引起所有城市和郊区选民不满,吹起的全民海啸,最终葬送国阵60年政权。 马来西亚一夜变天,是社会公民组织对于社会不平等、争取法治正义、拒绝朋党集团掠夺社会资源,即使在饱受当权者利用各种手段打压下,长期以来坚持斗争下的结果。 过去,当权者最为惯用的手段,既是内部安全法令(Internal Security Act),法令赋予内政部长极大权力,可以在未经审讯的情况下, 只要为异议者讨以“威胁国家安全”的罪名,即可直接扣留。 前首相纳吉虽在2012年废除内安法令和大马紧急状态,然而又增设《2012年安全罪行法令》(国安法(SOSMA),仍赋权警方和检控官未审讯扣留长达28天,形同借尸还魂。…