~by: Jewel Philemon~
According to Today newspaper the Government of Singapore Investment Corp (GIC) will invest around 189 million yuan (S$38 million) in Li Ning a Chinese sportswear company through a convertible bond.
GIC will own around 8 per cent of the sportswear maker if the bond is fully converted and the five-year bonds will pay an annual interest of 4 per cent, convertible at an initial price of HK$7.74 a share, the newspaper reported. (source: TODAY)
Li Ning is one of the sports apparel maker identified by Greanpeace in their report ‘Dirty Laundry 2’ (see HERE) as one of the companies in China which contributes to the pollution of the Yangtze and Pearl Rivers.
Although Li Ning offered to reduce its use of toxic chemicals it is insufficient laments Greenpeace,  saying they still need more concrete details from Li Ning about how it will back up its promise to become more ‘environmentally friendly’. Greenpeace is calling Li Ning to totally eliminate of all such chemicals, and join sports apparel makers like Nike and Puma, which met its customers’ desire to free China’s waterways of hazardous chemicals.
Li Ning is founded by Mr Li Ning a 48 year-old Olympics gold medalist, who is dubbed “Prince of Gymnastics” in China.
Mr Lim Meng Ann, who served as Executive Vice President of Government Investment Corp from January 1996 to September 2006, heading GIC’s private equity investment activities in China, is one of the Non-Executive Directors of Li Ning.
Li Ning is the official sponsor of apparels for Singapore Badminton Association which is headed by its President, Lee Yi Shyan, who is also Singapore’s Minister of State (Trade and Industry, and Manpower).

Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
You May Also Like

申诉遭非法扣押无礼对待 我国男子向马国移民局索赔267万令吉

我国一名男子对马来西亚移民局提出诉讼,要求赔偿他267万令吉(约87万6174新元),因为他遭“非法”扣押在一个过于拥挤的牢房中渡过37天。 将在今年7月迎来68岁生日的裘柏路易斯(Puis Gilbert Louis )指出,他于2018年10月9日晚上10时10分,在马来西亚柔佛住家被移民局官员逮捕后,就开始了此难熬的经历。 其代表律师阿伦卡西(Arun Kasi)在索赔声明中提到,裘柏拥有可逗留在马来西亚至2018年11月7日的有效签证,他和一名也持有有效签证的菲律宾籍女性友人,待在马国新山的住处。 该住家还有另外三人,但裘柏声称不知道其余三人的国籍。 裘柏认为,他可能是被怀疑涉嫌窝藏这三名疑是非法移民人士而被逮捕,但是被捕时也被告知原因。 裘柏指出,当他自住家被逮捕后,送到甘榜实达热带(Setia Tropika)移民局办公室时,相关官员也拿走了他的所有物品,包括手机、钱包、现金、住家钥匙、车钥匙和鞋子。而他随后成功用手机,通过脸书账号通知其家属和朋友有关被逮捕一事。 拘留中心生活环境恶劣…

【选举】投票时间将延长至今晚10点

选举局宣布,除了指定居家通知设施的投票站,所有投票站的投票时间将会延长至今晚(7月10日)10点。 自10点开始投票,许多投票站也出现排长龙,引发许多选民的不满,据选举局最新文告表示,尽管多数投票站已改善情况,但延长时间是为了确保所欲选民能够即时投下手中一票。 而针对正履行居家通知、因急性呼吸道感染而在放病假,或是发烧达37.5摄氏度或以上的选民,若他们指定的投票站已无人排队,则可按照规定,于晚间7点至8点特别时段进行投票。 若投票站仍出现长龙,选举人员将会安排他们进行隔离,避免与其他选民接触。 选举局也敦促所有选民可通过VoteQ.gowhere.gov.sg茶轩投票站的排队情况。若排队时间过长,则可选择在9点时到站进行投票,避免等候过久。 选举局促请所有选民谅解与合作,以便少数投票站的长龙可以缓解,确保所有选民都能安全投票。

障友上下楼不便 王鼎昆称二组屋翻新电梯需考量成本

昨日,民主党财政林文兴在脸书反映,马西岭115座和119座组屋,只有五楼、九楼和12楼有电梯,对于一些不良于行的人士或年长者十分不便。 他也分享一段视频,一位因三年前车祸而瘫痪的女孩佐拉(Zohra),如要出行就要劳烦帮佣和弟弟,抬着下到楼下有电梯的楼层。 林文兴在贴文指出,不仅仅是佐拉,该组屋还有一些面对健康状况的年长者、有小孩婴儿的家庭等。相关组屋有13层楼,在没有电梯的楼层也让居民带来不便。他也质问邻近组屋都已翻新电梯,为何当局迄今仍未替佐拉居住的组屋区提升? 对此他也发起联署收集签名,以呼吁国家发展部长黄循财以及马西岭-油池集选区的议员们,正视该组屋居民面对的问题,避免居民的安全和出行问题受影响。截至目前为止,该联署收集得264个签名支持。 忧成本超过顶限 据了解,负责林景区事务的该区议员王鼎昆,针对此事向《联合早报》回应,指例如115座组屋建在山坡,建筑的格局和地势,为电梯翻新工程增加难度和成本。他担忧两座组屋若翻新电梯预计成本可能超过顶限。 他指出,这些组屋单位以霸级单位居多,整体单位数量少,所以每个单位要分摊的平均成本也相对提高。 他解释上述组屋在1995年竣工,他自2011年当选议员以来,就已积极向当局争取增设电梯,也协助居民申请新组屋等。 协助居民申请新组屋 “我们询问了这两座组屋每家每户是否需要搬家,但有些居民不搬,因为霸级单位空间大且舒服。” 他表示尽管短期内无法解决电梯问题,不过林景区基层仍尽量改善周遭环境,如通过邻里更新计划假设有盖走廊和无障碍通道等。 根据建屋局官网,组屋居民都有资格享有电梯翻新工程,而政府宣称承担大部分成本,每户组屋居民最高只需承担3000元费用,惟实际成本则取决于相关组屋的格局。…

More than 1 million applications for MediFund approved for needy S’porean patients last FY

On Thursday (29 Nov), the Ministry of Health (MOH) issued a press…