At the crack of dawn at 5.30am when I go to work, one get to see many of the elderly behaving like the proverbial early bird getting the worm – scavenging at dump sites and rubbish bins for cartons, drink cans and anything that can be sold for cash. You get to see people rummaging through the rubbish bins of the nearby Sheng Song supermarket for any thrown-away vegetables and fruits that are still edible.

Going Back

Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
You May Also Like

社媒发布死讯 儿子证实寻获女尸是母亲

到马来西亚泛舟后失踪女商人的儿子,于今早(8月15日)在社交媒体上公布母亲的死讯。 女商潘玉珍的23岁儿子彭明毓(Louis Pang)在Instagram story和脸书上帖文写道,“你经历了美好且光荣的以上。直到最后一刻,你都做着自己最喜欢的事情。安息吧,妈咪。我爱你。” “你现在可以展翅飞向自由。我保证会把你安全带回家。” 女商26岁的女儿 Ranie Pang也在Instagram分享了其胞弟的帖子,并写道“你永远活在我们的心中”。 他们的帖子是在马来西亚官员于周三,证实在登嘉楼州海岸附近寻获一具尸体的数小时后发出。 马国海事执法机构针对《新加坡雅虎新闻》的询问时指出,尸体被议员寻获时身穿救生衣,在距离两人失踪地点约100海里(185公里)的登嘉楼州瓜拉甘马挽海域,被一名渔夫发现。 惟,今日凌晨彭明毓在数十名亲友的陪同下,抵达甘马挽殓尸房认尸后,证实死者就是其母亲。 女商人潘玉珍和62岁的陈永顺是于上周四,随着13名泛舟团友到柔佛州丰盛港海域泛舟后,遇上强风大浪,被迫离队临时改道。同舟的两人随后在傍晚5时40分被队友发现失踪了。…

New Zealand reports zero COVID-19 new cases for the first time since mid-March

Known for its quick decision to impose a nationwide Alert Level 4…

Three cases of coronavirus reported to have originated at international business conferences in Singapore

On Wednesday (5 Feb), the authorities reported that among the attendees of…

【选举】没有人是局外人!工人党陈励正成唯一走访乌敏岛候选人

在东海岸集选区仍有一座乌敏岛,而从新加坡搭船仅需15分钟便能抵达,然而,迄今为止,只有工人党代表陈励正走访这个偏僻外岛,令居民感动。 距离新加坡仅15分钟的乌敏岛,如今只有38张选票,而工人党陈励正却为了这38张选票,走进选区内拜访选民,他于昨日(7日)在脸书上晒出拜访乌敏岛的过程。 在照片中可见陈励正带着脚踏车搭船,并与食客攀谈,还骑着脚踏车“环岛”拜访选民,实现“没有人是局外人”的观点。 他也在帖文中写道,“乌敏岛隶属东海岸集选区的一部分,我非常享受此次的拜访,希望能与你们再次相会。” 目前该帖文已获得逾千赞与600多次的转发,网民除了被陈励正的行为感动,也有部分网民对于乌敏岛仍有居民而感到惊讶。 乌敏岛位于新加坡东北部,据《今日报》2015年的一篇报道,岛上居民虽然只剩38名,他们却没有和社会脱节,岛上也拥有小规模的地方经济和文化。