A file photo taken on 17 November 2020 shows vials with COVID-19 Vaccine stickers attached and syringes with the logo of US pharmaceutical company Johnson & Johnson in London. The US Food and Drug Administration (FDA) on 27 February 2021 issued emergency use authorization for the Johnson & Johnson COVID-19 vaccine/AFP

The Pan American Sports Organization announced on Tuesday it is offering 4,000 COVID-19 vaccinations to athletes and officials heading to the Tokyo Olympics later this year.

Panam Sports, as the body is known, came to an agreement with the University of Miami and the Mexican Consulate in the same city to provide the vaccines.

“We know that in many of our countries throughout the continent it is very difficult to receive the COVID-19 vaccine,” said Panam Sports president Neven Ilic in a statement published in Chile.

“Therefore, we have made a significant effort to reach this outstanding agreement that will help all of the athletes who have not had the chance to become inoculated.

“Now these athletes have the opportunity to receive the Johnson & Johnson vaccine in the United States, and thus travel with better protection to compete at the Tokyo Olympics.”

Panam Sports, a body that represents the 41 national Olympic committees of the Americas, said athletes’ tickets to Miami would be paid for.

Athletes and officials must receive their vaccines at least 30 days before arriving in Japan for the Games, Panam Sports explained.

Vaccination programs in much of the region have been slow and many countries are badly affected by the pandemic.

The Olympics, which were postponed from last year due to the pandemic, are due to begin on 23 July until 8 August, although there is some uncertainty as to whether they will go ahead.

Many Japanese people are against the Games taking place as the country, which has one of the oldest populations in the world, struggles with the pandemic.

Organizers have insisted, though, that the Games will go ahead “in total security” thanks to strict health protocols and the absence of foreign spectators.

— AFP

Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
You May Also Like

【冠状病毒19】86岁老妇逝世 本地死亡病例增至18例

今日(5月3日)再有一名八旬老妇,因冠状病毒19引起的并发症逝世,本地累计死亡病例增至18例。 卫生部文告称,这名86岁老妇是第14744例,上月27日确诊,生前患有糖尿病、高血压和高脂血症。邱德拔医院已联系老妇家属提供援助。 另一方面,卫生部早前称一名47岁孟加拉籍男子逝世后证实感染冠病,当局已确认男子死因为缺血性心脏疾病。

警方回应莫汉被移交马国事件 惟仍有疑惑待厘清

公民莫汉五年前被移交马来西亚执法机构,经历逾四个月“无妄之灾”。本社在上月17日即已致函相关单位和部门,以核实详情,时隔一月后,警方终于对此事发表声明;警方称逮捕过程符合法律架构,不过,当局的澄清,仍有待进一步厘清。 现年50岁的莫汉(Mohan Rajangam),在2015年被20名警察在其工作地点逮捕,在没有向其家人透露任何下落,以及没有新加坡警察部队或驻马的新加坡高级专员署采取后续行动下,被送到马来西亚滞留了四个月。 在马国获释后,他还必须两度自掏腰包购买返回新加坡的飞机票。当他首次登上飞机回国时,被发现逾期居留,以致被当地移民局扣留、缴交罚款后,不得不再买过一张返国机票。 事实上,如果执法单位能够在事前,再三确认他并没有涉及谋杀案件,或者验证他的护照,证明他在谋杀案发生期间并没有离开新加坡,那么他或许根本不需要经历这个无妄之灾。 然而,新加坡警方作出的澄清,仍有一些问题待厘清。 新加坡警方于1月17日所做出的澄清内容,包括了: 在2015年1月,当局认定莫汉和马国的帮派成员维持着定期联系。 马国皇家警察指莫汉涉嫌参与马国帮派毒品行动,及窝藏参与柔佛州枪战的团伙成员后,向新加坡警方寻求协助,当局在2015年3月21日逮捕莫汉。 当局是以涉嫌毒品行动及帮派有关罪行,将莫汉逮捕。 当局依据《滥用毒品法》,对莫汉的房子展开搜查行动。 马国皇家警察部队针对于2015年3月2日在马国槟城发生的谋杀案,取得马国法庭发出的逮捕令。…

所有轿车或电单车学员 本月16起推出驾照模拟训练

警方宣布,无论是要考驾驶执照或电单车执照,都必须在本月16日起开始接受模拟训练。 警方于上周末(12月7日)宣布,所有要考取2、2A、2B、3或3A执照者,必须在完成模拟训练后,才能预定执照考试,而12月16日之前已就读驾驶学校的人士就不受有关要求限制。 有关的模拟培训将在ComfortDelGro驾驶中心、武吉巴督驾驶中型以及新加坡安全驾驶中心进行。 当局将采用经常导致伤亡事件的十大车祸黑区,作为模拟训练场景,包括有快速在高速公路转弯、在盲点区的单车骑士、以及在雨天中驾驶或骑车。 有关培训分三个区块进行,每个区块大约耗时15至20分钟。驾驶学员必须完成至少五项实践课程后,才能参与模拟培训。 警方指出,模拟训练能为骑士们在安全可控制的情况下,提供采取防御性的驾驶练习机会。 “这是帮助学员们在驾驶轿车或电单车时,能够更好地为各种路况做准备,并且在此时灌输良好的驾驶习惯。”

上诉庭暂缓处决马国死囚 尚穆根:宽限马国毒贩不可行

昨日(23日)上诉庭批准,暂缓对涉及毒品案的马来西亚籍死囚潘尼尔执行死刑。他获准在两周内针对被总统哈莉玛驳回特赦的申请提出上诉。 现年32岁的潘尼尔于2014年9月3日,在新加坡兀兰关卡被发现走私51.84克的海落英,后于2017年6月27日被判运毒罪名成立须面对死刑。潘尼尔日前上诉寻求新加坡总统哈莉玛的特赦,惟遭驳回。 上诉庭三司聆听潘尼尔的上诉申请后,批准其暂缓死刑,宣判指出潘尼尔在至少一周前被告知处决时间,并在同一时间向总统提出特赦申请而遭拒。 梅达顺说道,这两者时间间距过短,并不足以提供囚犯足够时间去寻求司法建议以回应特赦申请遭驳。 他续指,潘尼尔新加坡辩护律师团昨日才刚接获指示,不能指望他们要在短时间内呈上完整的论证。 梅达顺也指出,“如此看来,赦免申请时间被压缩而对此提出质疑。我们一致认为,无论是否成功豁免,申请人理应由充分的时间得到法律咨询。 时间顺序果断,申请过程缺乏透明度 在聆听上诉之际,辩护律师向法庭提出质疑有关潘尼尔的赦免申请,认为赦免申请过程缺乏透明度。 法院据潘尼尔家人所言,在本月17日收到两封信件—新加坡总统府拒绝赦免申请的信件,与新加坡监狱署的通知处决书。 潘尼尔在书面陈述中表示,从快递收据显示,两封书面资料均在本月16日寄出。 他以时间顺序问题指控潘尼尔在赦免过程,被剥夺了公平公正的机会。 对此,检察官代表也针对总统府、总检察署寄出书面资料给囚犯的时间顺序作出回应。…