昨日本社报道,一名网友发现老人疑遭妻子冷对待,主动发文求助并恳请社会福利机构或有关当局介入。

网友在循环路市场和食阁中心(Circuit Road Market & Food Centre)发现老人便帮他购买食物并送他回家,发现老人疑似遭妻子冷对待,为了能够协助老人,网友将老人的悲惨情况发文到网上,立即引起网民的疯传。

社会与家庭发展部昨日(29日)晚间也作出回应,表示目前护联中心(AIC)也与勿洛社会服务中心(Social Service Office)积极合作,调查此案,并尽快与其家属联系提供给更多协助。

文内指出,“今天网络上疯传一篇帖文,帖文中的老人似乎面临医疗与家庭相关问题。对此,许多网民也表达对老人的关心,更有人质疑是否应该将住址与老人照片公开。对于民众的关心与该上传帖文的网民的相助,使我们深受鼓舞”。

社会与家庭发展部也表示,在疫情期间,许多家庭也随之受到影响,因此需要相互关照,也应该确保协助能够随之传达到有需要的人身上。

若有遇到需要协助的老年人,社会与家庭发展部也表示,可通过护联中心(AIC)的热线1800-650-6060或拨打社区关怀计划(ComCare)热线1800-222-0000,获得更多协助。

Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
You May Also Like

Where Anonymity Breeds Contempt

The following is an excerpt from the New York Times. THERE you…

ISA – the irrelevant law?

~by: Ravi Philemon~ “Generally the power to extend detention will shift from…

From shoplifting to graduating university: this NUS graduate's heartfelt story inspires netizens

On the Facebook page, NUSWhispers, which is usually filled with a variety…

Certis Cisco officer did not return service revolver after end of shift, found dead at East Coast Park with gunshot wound in head

A 42-year-old auxiliary police officer was found dead with a gunshot wound…