The following excerpt is from TOC GE 2011.

TOC Editorial/

Let’s get this out of the way: private photos of recently unveiled 27 year-old PAP candidate Ms Tin Pei Lin procured from her Facebook site are not fair game.

Neither is insinuating Ms Tin married the Principle Private Secretary (PPS) of Prime Minister Lee Hsien Loong at the age of 22 for political advancement.

Ms Tin’s private lifestyle choices are irrelevant to whether or not you should vote for her.

But before we work ourselves into a rage over muck-raking websites that are pulling up Ms Tin’s wedding photos, it’s important to walk things back a step and keep our focus on the issues that matter.

The PAP is clearly banking on Ms Tin to bring in the youth vote. However, there are at least three reasons why Ms Tin’s candidacy could backfire significantly.

Continue reading here.

 


Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
You May Also Like

社媒爆龙山寺住持涉丑闻 寺方称报警促查假网站

名为“龙山寺”的脸书专页声称该寺庙住持涉丑闻,惟该寺负责人受询时表示那是一冒名网站,已报警调查。 庙宇负责人指那是冒名网站,不过有关署名“龙山寺”的脸书用户自昨日(11月14日)下午开始就有人连续发出12个帖文,指传文法师并非首次嫖男妓,更扬言要放出照片和视频。 发帖者自称自己是龙山寺的拥护者,珍惜该寺庙的贡献。他指出曾经接获匿名者提供的资料,要求揭发龙山寺主持的恶行。 “我想了很久也核对了很久其内容的真实性,以免造成佛教的衰败,经过我沉思了这几天,我很痛心地把{龙山寺传文法师性丑闻}的内容给公布于世。” 但是,他随后表示,基于脸书上的限制,有关的视频和照片无法公布。 一系列帖文中,他也表示已经报警、通知慈善理事会、佛教总会,并指佛总不愿回应,因此才帖文公布。 传文法师自2016年中风后,左半身瘫痪,且患有肾病,以轮椅代步,常常出入都有类似看护的男子贴身照顾。 《联合早报》在一则报导也声称,有一名45岁的商人举报传文法师,指对方涉及嫖男妓,且附上了照片和视频。 该商人表示已经就此事报警,也同样通知贪污调查局、佛教总会和慈善理事会。 媒体随后向慈善理事会求证,当局表示已经在调查,警方受询时也表示已经接获投报,但是暂未有进一步行动。 在龙山寺办事处的职员受询问时,指出传文法师目前在马来西亚求医,并澄清“龙山寺”的名义遭人盗用设立脸书户头,更帖文爆料,惟这些爆料内容并不属实。 一系列的帖文立刻引起网民“轰炸”,纷纷帖文谴责,有者谴责传文法师的行为可耻,已经破戒了;有者谴责帖文者的行为,既然爱护佛教,更不应该在这里公布任何的讯息,改用其他管道;有者则认为这名帖文者行为可疑,“若非恶意中伤,就不要匿名,光明正大的公布自己姓名吧”。…

按摩院惊险一幕 拔罐拔出伤?

原本想要去放松一下,却闹出伤来? 网友Yuèhan Lèi Yi于7月30日,在SG Dirty Fella脸书群组上发帖,指晚上和妻子到阿裕尼一带的按摩店内,想要放松身体一下,却在拔罐时,将背部烧伤了。 网友指出,或许是员工并不熟练,导致他在拔罐时背部感到非常疼痛。 事发后,该店员工曾尝试安抚网友,表示在网友第11次返回商店时,将会获得免费服务。“谁疯了,才会在被你烧伤了后还回去啊。” 据帖文中所展示的图片,只见网友的整个背部似乎都出现类似溢血的情况,尤其是“受伤”的部分,更出现类似烫伤的水泡。

LTA: Average daily ridership tripled on Downtown Line in 2015

SINGAPORE – The Land Transport Authority (LTA) in a press release on…