Dear Students, Parents & Friends,

Great News! Temple of Fine Arts (TFA) presents a unique dance-drama based on the book

Jonathan Livingston Seagull

by 

Richard Bach and set to the music of Neil Diamond

on 

Friday, 10th April to Sunday 12th April 2009 
Victoria Theatre, 7p.m.

Come join us in this magnificent journey through a TFA production of spell-binding dance, drama, and music.
Call: 6535 0509 for your Invitation cards. Donations are graciously accepted with love.

Jonathan Livingston Seagull was first presented by TFA in Singapore in 1993. It is the story of you and me. It is the story of the struggles we all go through to find answers to some of life’s recurrent questions;

Is there more to this daily grind? Is there more to my existence than making ends meet and staying ahead?

Can I find my ‘perfection’ in this seeming chaotic world we live in? Can I find my peace in this rat-race?

In the book, this life-long journey & experience is presented through a journey of a seagull, Jonathan, who sees a higher purpose to flying than merely following the fishing boats in search of the next meal. He senses that there is more to life. Jonathan wants to find that ‘something more’ and flies like no other seagull. To rise above the mundane, soar and break free of all limits.

This is in fact the very real story of a few individuals over course of mankind’s brief history as we know it. This is the story of these few who have chosen to tread their own path in search of Truth. And to then show the rest of us that there is another way to find inner joy even in the world we live in. These are the musicians, dancers, poets, artists, saints and sages of the world over who have found their perfection, free of the limits imposed by the ‘real world’.

Click here to view the Jonathan Livingston Seagull website

TFA email: [email protected]

Admission is by invitation cards available from Temple of Fine Arts. Donations are graciously accepted with love.

The Temple of Fine Arts, Singapore
133, New Bridge Road, #B1-02, Chinatown Point, Podium A, 
Singapore 059413 (Exit E of Chinatown MRT) 
Tel: 6535 0509

Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
You May Also Like

重申“不放心让前囚犯当保安” 有色眼镜看前囚犯   林谋泉挨批 

在上周五(6月8日),蒙巴登国会议员林谋泉一则解释为何前囚犯不适合担任民居保安的脸书评论,引来网民抨击,除了愤慨林谋泉言论已偏离黄丝带运动的精神,也认为政府带着有色眼镜标签有前科者,打击他们重新展开新生活的信心。 林谋泉强调,要警方给第二次机会,说易行难。“如果你是公寓的居民,你会放心让一个在不久前(2016年)有犯罪记录的人当保安吗?有些人不介意,但其他人会。试问有多少家长会让小孩向一名前娈童犯学游泳?”他建议这名前囚犯可以在其他领域如销售或餐饮业任职。 事缘人民党成员乔立盟于本月6日在个人脸书专页揭露,一名居住在波东巴西的居民,在刑满出狱后一直寻找工作。他向新加坡警察部队申请保安执照时,后者鉴于他有前科,以“非恰当适任者”(not a fit and proper person)为由拒绝他的申请。 待业半年  要养4子女 事主向乔立盟申诉,申请德士执照也因有前科被拒。即使已通过保安课程,申请保安执照的过程仍被警方回绝。约30余岁的事主育有4子女,半年来一边找工作,一边打零工养活妻儿,若一直未有稳定收入,一家生计令人堪忧。 据乔立盟指出,事主是前正规步兵,只因在2016年不满妻子被搭讪,而殴伤一名建筑工友,致使事主被判入狱6个月。…

七被激化少年年仅16至19岁 内安局称有年轻化趋势

内部安全局今早(3日)进行记者会,透露本地遭恐怖主义激化或相关活动涉案者,有年轻化的趋势。 其中,2007年至2014年之间最年轻的涉案者仅20岁;而2015年至今,有七名被激化青少年,年仅16岁至19岁。 内安局称,鉴于这种趋势,当局需调整被捕者改造方法,以更好地针对不同被捕者群体。对于青少年被捕者,当局则强调的归属感、身份、心理建设、批判性思考等,提升明辨激进主义的能力。 上月27日,内政部发文告,证实一名16岁新加坡籍中学生自我激化,意图持械恐袭我国的两所回教堂,在内部安全法令下被逮捕。 对此,内安局首次公开被捕者的改造过程,主要从宗教、心理以及社会三个层面,所有被捕者每月需接受至少一次来自宗教改造小组(Religious Rehabilitation Group)的导师宗教辅导,以改造被捕者的激进思想主义。 被捕者每周仍可和家人见面;不论是在拘留、获释后及接受限制令监控期间,仍会接受心理医生的开导和评估。同时,内安局人员仍会继续与他们保持联系,确保他们能融入社会并减低重犯风险。 有鉴于被捕少年不适穆斯林,当局也邀请基督教组织的辅导员为他进行辅导。 自2002年以来,在内安法令下,有129名国人因涉及恐怖主义相关活动被逮捕。 其中,有41人接到限制令,当局也向其他88人发出拘留令。88名被拘留者中,68人已获释。当局也称,都已成功受雇,较年轻的也在继续升学。 有两人是累犯,另外四人则顽抗当局改造过程,继续视当局为“敌人”。内安局称,将继续尝试对这六人进行改造。…

Prime Minister Lee’s press secretary rebuts statements that she was misinformed

Ms Chang Li-Lin, the Press Secretary to Prime Minister Lee Hsien Loong,…

政府每年提供大学外籍生奖学金1.3亿元

我国教育部宣布在过去五年,每年花费1亿3000万新元,为就读于本地学校和自治大学的国际学生提供奖学金。 工人党非选区议员贝理安(Leon Perera)在国会中,针对就读于新加坡学校和大学的国际学生,询问教育部长在过去五年里,我国政府每年花费在他们身上的奖学金和其他形式的经济支援总支出。 对此教育部长王乙康于周一(7月8日)透过书面回答,我国政府确实为国际学生提供少量奖学金,每年总支出高达1亿3000万新元。 仅占教育部年度预算一巴仙 王乙康指出,就一般而言,我国国际学生所获得的资助比本地学生少,大部分教育部的支出,都用于我国公民的教育。本地学校的政府财政资金和本地大专机构的政府资助奖学金,也仅限于我国公民可以申请。 他随后表示,政府的确为就读于我国学校和自治大学的国际学生提供少量奖学金。有关的奖学金总值相当于教育部年度预算的130亿元中的一巴仙,即1.3亿元。 “对于获得奖学金的国际学生,教育部每学期都密切监督他们的学业成绩。若有学生的表现不尽如人意,将会撤销其奖学金。” 他指出,获得奖学金的国际大学生也有义务,于毕业后在我国工作长达六年。其中,有部分国际学生最终选择申请并获得永久居留权,有的学生甚至获得公民身份。 他表示,世界上每个教育系统都会为国际学生提供一些各方面的支持,我国国民的升学路上,也受益于外国赞助的奖学金。 “这是国际教育系统网络中的常态。” 王乙康回答不完整…