Source : LTA Facebook page.

Land Transport Authority (LTA) has reminded the public that it will stop issuing physical road tax discs from 15 February 2017 as part of its efforts to streamline processes as announced in August last year, stating that motorists will also no longer be required to display road tax discs on the windscreens of their vehicles.
Starting from 15 February 2017, LTA said that motorists will only receive a road tax payment notice and no paper road tax disc will be issued.
LTA reminds motorists to pay their road tax on time, noting that using a vehicle with road tax in arrears is an offence and liable to a maximum fine of $2,000.
LTA then said that motorists can continue to check and obtain a printout of their vehicle’s road tax validity via the One.Motoring website under the road tax enquiry feature. They can also log into their One.Motoring account to opt to receive email reminders to renew their road tax.

Source : LTA.
Source : LTA.
LTA said that authorities in Malaysia have been informed that physical road tax discs will no longer be issued from 15 February 2017 and Singapore-registered vehicles will not be required to display the road tax disc on the windscreens of their vehicles.
LTA stated tha motorists will be able to verify a vehicle’s road tax validity via the same online function on the One.Motoring website. Nevertheless, those driving into Malaysia are advised to carry a printout of their vehicle’s road tax validity in their vehicles.
“Motorists should also ensure that a valid motor insurance certificate is kept in their vehicles at all times,” it added.

Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
You May Also Like

为中国女子延长准证换性服务 移民局前官员被控

以性服务为条件,为三名中国籍女子延长特别准证,移民与关卡局前职员陈鹏山(译音)对多项贪污、泄漏官方机密,以及妨碍司法公正等至少10控状认罪。 51岁的陈鹏山获两名女子提供免费性服务,他则为女子通风报信以避开移民局突检。 他自1998年就在移民局服务,其职责包括逮捕非法移民。 在2016年至2017年期间,他遇到三名中国籍女子:王成红、朱世蓉和唐媛媛(名字全译音),他们因抵触移民条例被捕。 陈鹏山则告诉他们,本身有延长特殊准证的权限,可以协助他们继续留在新加坡。在去年,陈鹏山找朱世蓉按摩,两人也发生性关系,较后朱拒绝收费。 陈鹏山也联系上王成红,在他位于芽笼的住所享用性服务,后者也拒绝收费。一个月后陈鹏山在来访,也没有为性服务付费。 陈鹏山清楚知道这些性服务是免费的,因为他有能力为这三名女子获得特殊通行证。 他在去年二月和三月,把包括日期和地点等机密突检消息透露给三人,使他们得以避开突检。 不过,朱世蓉在去年三月31日被捕,其手机也被执法当局截获,结果陈鹏山通风报信的信息就此曝光。 当移民局就此事找陈鹏山问话后,他马上告知王成红删除两人通话信息。不过,后来陈鹏山目前已被解职,预料他将在明年2日被判刑。  

收费站前互殴被判入狱一天 马国男子“不打不相识”变好友

不打不相识,两名男子因为打架被判坐牢一天及罚款1000令吉,出狱时两人已“哥俩好”地合照了。 38岁的华裔男子黄伟鸿(译音,Ng Whye Hong)和30岁的巫裔男子莫哈末法兹林于上周五(9月20日)因超车不果,及不满对方紧跟车后,两人最终在吉隆坡武吉家拉大道收费站打起来,导致两人的手臂、头部和脚部都受伤了。 两名男子随后都到警局报案,但是地方法庭法官表示,“两人在公共场合打架,不丢脸吗?”,判处两人入狱1天及罚款1000元。 莫哈末法兹林于23日晚上,在雪兰莪州加影监狱出狱后,上载了两人的合照,只见两人连带笑容搭肩站在一起。 法治林分享了他们在牢中面对的一切,促使两人开始交谈并互相了解,现在已经成为了好朋友。 他在脸书帖文上指出,“人们常常会因为各种原因导致情绪失控,但是不应该用愤怒、仇恨和嫉妒来荼毒彼此,而遗忘了国家原则、遗失了我们的礼貌和德行”。他也表示两人已之错误中吸取教训,不会重犯,“相信这一切都有上苍的安排,让他和华裔朋友相遇,一起上一课”。

Comic book “undermines the authority or legitimacy” of Gov’t: NAC

“The Art Of Charlie Chan Hock Chye” potentially “undermines the authority or…

残奥游泳健将叶品秀伦敦世锦赛摘下金牌

我国体障者运动员叶品秀(27岁)在伦敦举行的世界残疾人游泳锦标赛-女子100米仰泳摘下金牌,成绩超越夺得银牌的加拿大选手艾莉20秒之多。 今早(新加坡时间)伦敦举行的世界残疾人游泳锦标赛传来捷报,她以女子100米仰泳S2级赛中以2分18秒61夺得冠军,而加拿大选手艾莉则以2分39秒27获得亚军,季军则归游出2分42秒71成绩的意大利选手安其拉(Angela)。 尽管叶品秀在赛事中获得冠军但仍比起自己所保持的世界记录满了2分07秒09。 “真的很开心能够当上世界冠军,真的很开心。我已经游泳了15年但这次的胜利对我来说算是我在训练过程中的一种认可,所以意义非凡。 新加坡残障运动理事会(Singapore Disability Sports Council)今日于脸书上证实叶品秀夺冠,并表示她下场赛事:下周女子50米仰泳。 叶品秀曾在2008夏季残奥会参加女子50米仰泳与50米自由式夺得一金一银;另外曾在2016年夏季残奥会上获得女子100米仰泳S2级赛的冠军。叶品秀亦在三次赛事中刷新三项世界纪录。 尽管这是叶品秀在世锦赛所获得的第二枚金牌,但却是他在世锦赛S2级比赛中首次夺金。她曾在2010年艾恩德霍芬残疾人游泳世锦赛中,以50米自由泳S3级比赛获得金牌,同时,在同年与2013年蒙特利尔世锦赛,皆获得银牌。 此外,叶品秀自2018年10月1日起,成为国会官委议员。