TJ Medical and Surgery (Photo – Terry Xu)

Three women, aged 24, 26, and 32, and a 44-year-old man were suspected to be infected by the Zika virus. The suspects had been sent to Communicable Disease Centre (CDC) at Tan Tock Seng Hospital by TJ Medical and Surgery clinic at Blk 48 on Monday (29 August).

TJ Medical and Surgery clinic at Blk 48 is located just across the street of Sims Drive Medical Clinic where the first case of locally transmitted Zika infection in Singapore was found. All of the suspect cases are Singaporeans, and none of the women was pregnant.

Dr Tan Thai Keng of TJ Medical and Surgery told The Straits Times that the suspects were sent away due to the fever, rashes, and a bit of joint pain that they suffered. Those were the symptoms of the viral infection.

They had come to the clinic before. However, due to the alert of the outbreak disease, the clinic was more alert to the potential case. “Today we are on the lookout. That’s why I wanted to send them to Tan Tock Seng to do their blood tests straightaway,” he said.

On Sunday, the Ministry of Health (MOH) confirmed 41 cases of locally-transmitted Zika in a joint press conference on Sunday with the National Environment Agency (NEA). All of 41 are residents or workers in the Aljunied Crescent and Sims Drive area. They include 36 foreign construction workers.

MOH shared that the 41 confirmed cases are part of the testing of 124 people (of which are 118 construction workers) who have been tested on 27 August.

There has been no announcement of additional confirmed cases by MOH so far.

Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
You May Also Like

马国前首相纳吉认刷卡13万美元 买手表送太太

马国前首相拿督斯里纳吉在SRC国际公司洗钱案审讯中,承认刷卡13万625美元(约17万762新3元)只为买一只手表作为太太的生日礼物。 综合媒体报道,纳吉被控七项涉及一马公司(1MDB)前子公司SRC国际私人有限公司4200万令吉(约1380万新元),近日以辩方首名证人的身份三度上庭供证。 纳吉被指分别于2014年12月22日,在美国檀香山的香奈儿店“刷了”13万625美元(马币46万6330令吉11仙);以及2015年1月份,在曼谷的香格里拉酒店“刷了”12万7017令吉46仙的相关交易,对此辩方律师要求纳吉提出解释。 纳吉则指出,他前往哥打峇鲁视察水灾情况后,以私人假期在泰国曼谷的消费。尽管是私人假期,他表示,他仍趁机与泰国首相巴拉育见面,讨论如何与泰国政府应对当时的水灾。 他说,在香格里拉酒店缴付的12万令吉,包括本身和随同者的住宿费,以及在行程中无法预料的开销。 纳吉也表示,当时正是出于假期在处理公务,因此他有权向政府报销费用,尽管如此,他仍然选择以个人承担这些消费,因为他不想将事情复杂化。 “就如我所说的,我觉得如有必要,我有权动用资金。我再次说,我对花钱非常小心。” 为此,他的律师也提供了新帐户的从2013年8月至2015年3月的使用金额明细,其个人指出总额仅占账户收到资金的0.4巴仙。 此外,他也曾在2014年8月8日在意大利一家著名金库De Grisogono消费了76万3500欧元,纳吉则表示,当时是购买首饰作为送给卡塔尔时任首相夫人的礼物,是为了促进两地关系,因此该笔消费是无可否非的。

Why are cancer treatments not subsidized by the government?

Deborah Choo/ Mdm Choi Lim Siew, 65, was diagnosed in 2009 with…

阻断措施正式结束,当局吁民众出门仍需戴口罩

我国将在今日(6月2日)起,进入解封第一阶段,尽管如此,民众出门仍需戴口罩,防护面罩并不能取代口罩。 抗疫跨部门工作小组昨日(1日)在视讯记者会上表示,我国今日开始将会开始恢复各项活动和服务,然而民众在出门之际仍需戴上口罩,不能以防护面罩取而代之。 对此,卫生部医药服务总监麦锡威副教授解释,冠状病毒是通过飞沫传播,口罩的设计能够完美覆盖面部,而防护面罩的设计与面部仍留有缝隙。 在阻断措施期间,当局会允许民众以防护面罩替代口罩是因为人流较少,然而随着阻断措施的结束,人们也开始恢复活动,接触更多的人,因此防疫措施必须更严谨。 目前除非是不适合戴口罩的特定群体如12岁以下的孩童、有健康状况、不适合长时间戴口罩的人、需要讲课的教师,以及电视主播等可以不戴口罩。 麦锡威指出,那些不适合戴口罩的民众,在穿戴防护面罩时,必须确保面罩完全覆盖面部,可以遮住额头到下巴。

圣诞前夕赠生活必需品 乔立盟访波东巴西低收入家户

人民党主席乔立盟在圣诞前夕,拜访波东巴西选区的低收入家庭,并赠送生活必需品,并加强该党与基层群众的互动。 据了解他和该党志工于本月22日(周日)拜访该选区低收入居民,当天也适逢他的生日,同时也是人民党前秘书长詹时中,在选举成功赢得波动巴西议席35周年纪念。 乔立盟在脸书贴文表示,这是该党第二年在圣诞前夕拜访低收入家庭的活动,也指出当中有不少是独居年长者,大部分时间都在家,为此类似活动能增强邻里活动,多和这些家户接触。 他也表示透过这样的拜访活动,能让这些邻里了解还有社会大众关心他们,“我们必须在社区中扮演我们的角色,确保当弱势群体有需求时能及时伸出援手。” 善心人赠低收入者礼券 另一方面,乔立盟也分享收到一名善心人士赞助礼券,并要求把这些礼券分发给那些低收入居民。他认为这是众人对人民党在该区基层工作的认可。 47岁的乔立盟,刚在上月5日的人民党中卫会议上,被推举为该党主席,前任主席罗文丽则保留中委身份。前非选区议员谢镜丰,当选该党秘书长。 乔立盟立志传承詹时中的精神,“就像过去当我们最需要的时候,詹时中出现在我们身边,过去两年我也把时间投入在协助波东巴西居民,为他们点燃希望和尽我所能提供帮助。”