Source: CNA

For the period from 1 April to 30 June 2021, electricity tariff before GST will increase by an average of 8.7 per cent or 1.77 cents per kWh compared with the previous quarter, said SP Group on Wednesday (31 Mar).

The Group said that this is mainly due to “higher cost of fuel for producing electricity by the power generation companies”, which is tied to oil prices by commercial contracts.

For households, the electricity tariff will increase from 20.76 to 22.55 cents per kWh for 1 April to 30 June 2021.

This means that the average monthly electricity bill for families living in HDB four-room flats will increase by S$5.62 – before the 7 per cent GST.

Source: SP Group

SP Group reviews the electricity tariffs on a quarterly basis according to guidelines by the Energy Market Authority (EMA).

The electricity tariff consists of four components: the energy cost or cost paid to the generation companies (72.4 per cent), network cost to transport electricity through the grid (25.6 per cent), Market Support Fee (1.8 per cent), and Market administration and power system operation fees (less than 1 per cent).

Source: SP Group

Besides that, City Gas also said on Wednesday that gas tariffs for households will be increased in the second quarter by 0.84 cents per kilowatt hour to 18.07 cents. This is the price before GST is applied.

Similarly, it stated that the increase is “due to an increase in fuel costs compared with the previous quarter”.

City Gas also reviews the gas tariffs on a quarterly basis according to guidelines by the EMA, which regulates the gas industry.

Source: City Gas
Subscribe
Notify of
54 Comments
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
You May Also Like

英殖民时期人民水深火热 纪念莱佛士登陆形同歌颂压迫者

德国媒体《德国之声中文网》于昨日刊载一则文章,报导新加坡庆祝开埠200周年,纪念莱佛士登陆。不过,形同“歌颂压迫者”的官方纪念活动值得商权,因为历史纪录显示,英殖民实际造成本土社群受压迫。批判者认为,殖民者的动机就是获得利益,即便其他前英殖民地国家,都在批判殖民者,只有新加坡从未表态。 这篇题为《莱佛士登陆200年:新加坡殖民史思辨》的文章,由《德国之声》特派员Sonia Sarkar撰文。文内指官方今年一整年会举办一系列活动,如、历史巡游之旅、灯光装置艺术以及歌舞表演,但批判者对纪念英国殖民者的做法感到不满。 根据官方论述,英殖民时期政治家莱佛士(Sir Thomas Stamford Bingley Raffles)登陆新加坡,改变了这片土地的历史,使之从“不起眼渔村,摇身一变成为重要港口及现代化大都市”。 1819年至1923年间,莱佛士前后共造访新加坡三次,但总停留时间仅10个月。在英殖民统治下,新加坡成为英国在亚洲贸易的重要枢纽。 不过,并非所有新加坡人,都乐见一名英国殖民者如此受到爱戴和追捧。 其中25岁的新加坡国立大学马来研究所研究生麦萨拉,认为开埠200年庆祝活动,实际上是纪念殖民者及殖民主义,实际上就是在歌颂压迫者,这是非常值得商榷的。 #SingaporeBicentennial…

Woman scratches car in bid to get husband to buy

You think children screaming to have their parents buy their favorite toys…

社会家庭发展部公布报告 称我国制度“非完美无缺惟表现优于多国”

随着近期贫富悬殊和社会分化问题闹得沸沸扬扬,社会及家庭发展部,昨天公布《改善新加坡低收入和弱势家庭生活》政策报告,阐明“新加坡制度并非完美无缺,惟比多数国家表现来得好。” 该部透过报告向民众交代政府今年在改善社会贫富悬殊的努力,包括: 更好教育成果 五至六岁新加坡孩童,有超过90巴仙报读幼儿园. 底层25巴仙家庭的15岁新加坡学生,在国际学生评估项目(PISA),优于其他发展国家同龄学生。 属于底层20巴仙家庭学生,10人中有九人学历达中学以上。(15年前每10人中仅五人) 收入增加,七万人在渐进式薪金制下受惠 过去五年,底层50巴仙家庭实际收入增长率,高于首50巴仙家庭。 月入1千200元的60岁劳工,可在就业入息补助计划(Workfare Income Supplement)下活得300元、近25巴仙的月入补贴。 有七万劳工从渐进式薪金制受惠…

【民主党财案论坛】我国应减少对外籍PMET依赖 淡马亚忧医疗体系复杂、人民无法负担费用

上周三,民主党举办网络论坛直播,分析执政政府的2020年财政预算案。该党认为政府看似过于专注“微调而复杂的计划”,却恰恰错过了一个关键的时机,让新加坡进行必要的改革,以减低工薪阶层与中产阶级的财政负担。 另一方面,尽管公平考量框架(,Fair Consideration Framework,FCF)正朝着正确的方向迈进,但民主党中委江伟贤表示,新加坡仍需要减少对外国PMET的依赖。 日前,人力部长杨莉明曾揭露,本地有1千家公司在聘雇时未优先考虑本地雇员;当局也有意进一步收紧外籍劳工制度。 江伟贤认为,种种报道均显示,本地出现不公平招聘的现象,同时也导致部分行业容易聚集外国人,从而引发一个问题:新加坡人是否在相同职位上缺乏某些技能,让企业更容易去招聘外国人? 江伟贤表示,他认同新加坡人作为注重国际发展的城市,要完全封闭外国人才流入是相当不利的,但要解决新加坡歧视招聘问题,关键还是在员工的特质,所以针对外国员工,应限制其条件,即指只有拥有合适的技能,并且该技能在国内属于“短缺”的,才符合外国人招聘资格。 “这也意味着,外国招聘是旨在辅助我国劳动力,而不仅仅只是因为他们(外国劳工)是低成本工人,以此提升我们的经济。” 江伟贤也强调,在同样的资历竞争下,本地人不应该因外国人的出现,被迫领取较低工资。与此同时,民主党也呼吁应该提高最低工资标准,将社会经济差距拉近。 他举例,澳洲的蓝领阶级更愿意站在自己的岗位上工作,是因为他们领取相对应的工资,让他们能够更有尊严的生活。 公积金不应再采取强制性措施,应该是要想尽办法说服人民 针对公积金的处理,民主党成员兼企业家Alfred…