Source: ICA Facebook page.

Attempt to smuggle in assortments of suspected counterfeit branded goods on 16 July at Tanjong Pagar Scanning Station was foiled by the Immigration & Checkpoints Authority (ICA)

In a Facebook post on Tuesday (11 Aug), the ICA said that its officers noticed anomalies in the x-ray images of two containers at the scanning station and proceeded to unstuff them at the importers’ premises.

Suspected counterfeit branded goods such as handbags, wallets, footwear, t-shirts, pens, and cosmetics were then uncovered.

According to the authority, the detections led to the arrest of four suspects involved in the sale of the counterfeit branded goods on 23 July.

The ICA asserted that this method of concealment is a cause for concern as similar methods may be used by people with ill intent to smuggle security items into Singapore, adding that it will continue to conduct security checks on passengers, goods, and vehicles to safeguard Singapore’s security.

The Police stressed that it also takes a serious view on intellectual property right (IPR) infringements, and will not hesitate to take action against perpetrators who show blatant disregard for our IPR laws.

Persons found guilty of importing, possessing, or distributing goods with a falsely applied trademark for the purpose of trade may be fined up to a maximum of S$100,000, or an imprisonment term which may extend to five years, or both.

Subscribe
Notify of
2 Comments
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
You May Also Like

Hougang by-election rallies – putting statistics to the rhetoric

By Leong Sze Hian ~   I refer to 'The Straits Times' articles WP…

$45,000 worth of drugs seized in operation by CNB

Drugs worth about $45,000 seized in an operation conducted by the Central…

警戒级别升级人心惶惶 陈清木吁群众保持冷静、推己及人

有鉴于近期新型冠状病毒疫情,新加坡政府在上周五(7日),把“疾病爆发应对系统”(DORSCON)警戒级别,从黄色升至橙色。 不过此举却引起坊间恐慌,甚至出现许多超市粮食或日用品被抢购一空的现状。对此新加坡前进党秘书长陈清木医生,呼吁人民应保持冷静,以及要为别人着想。 陈清木于周日(9日)脸书发文指出,新加坡于2003年曾面临SARS的侵袭,因此在应付传染病上已吸取足够的经验,同时也曾以此应付过猪流感与H1N1爆发。 针对近期的疫情,陈清木指出武汉肺炎,即指2019新型冠状病毒是如今未曾见过的新病毒。 “如今在世界各地,各国政府与医疗专业人员,正不遗余力地对抗这种突变菌株,了解它的特征,积极为病患治疗,并希望能尽快找到治疗。” 感谢前线防疫人员 他在文中也感谢并赞叹目前正位于前线对抗病毒的医疗人员,他们确实正冒着生命危险在对抗中,因此也呼吁民众不应将战斗独留给这些前线的医疗人员。 他也指出,尽管民众无法如前线人员积极对抗病毒,但若每一个人能履行好各自责任,这也会激励前线人员,因此呼吁民众能够做到三点:保持冷静、照顾好自己、多为他人设想。 吁保持冷静 陈清木表示,“首先我们必须保持冷静,如果家长能够沉着冷静面对,你也会成为孩子学习的榜样。不要过于相信网络谣言,并大肆宣传;不要着急购买粮食;不要抱怨;若过于忧虑也会对你的生活和健康造成影响,此时若惊慌失措对事情并没有帮助,尤其是我们自己。” 照顾个人健康 再来是照顾好自己,陈清木认为,“我们必须好好照顾个人卫生与健康,如果我们保持健康的身体,我们能够缓解医疗团队的紧张,将资源留给更需要的人;多保持运动,吃好睡好,保持生活环境干净,并勤于洗手,当你健壮时反而能够在危机时刻为他人伸出援手。”…

《联合早报》发公开信 向当事人柯政杰道歉

本月7日,《联合早报》在官方网页分享文章《阻断措施期间足不出户 南大生不解为何染疫》。内容描述一名许姓南大生,阐述自己一家四口足不出户,但发现自身出现冠病症状等。 对此,事主柯政杰则在个人脸书分享,尽管自己确实确诊冠病19 ,但本身并没有授权记者使用他的个人资料和照片,也未同意受访。然而有关记者还是根据他在社交媒体Instagram的照片,撰写上述报导。 政杰指出他的社媒贴文,仅描述在博览中心隔离设施的情况,然而,记者的报导却提及他的家人、日常生活等,都是不实的资讯,认为对方已违反新闻伦理。 对此, 《联合早报》总编辑韩咏梅也在今日(13日)发表致读者公开信。 他先是解释《联合早报》并没有刊登上述新闻;也指记者认识柯政杰,留意到他的贴文而要求采访,不过后者已拒绝。 “记者在尝试说服柯先生接受访问不果后,仍然选择了错误的方式根据柯先生当时公开的贴文以及对他的认识,当成对方受访写了新闻。然而,记者这么做时,并没有告诉他的直属上司,柯先生其实并不愿意接受访问。” 该文承认有关记者确实违反工作守则,也不应指事主已接受访问;至于报导中事主被“改性”、家庭成员也被修改,则解释记者希望避免他人对柯政杰对号入座。不过,此事未得到事主同意。而有关报导也从zaobao.sg官网撤下。 不过,《联合早报》仍坚称报导未有虚构,而是根据柯政杰的社交媒体贴文撰写。 《联合早报》也对柯政杰郑重道歉。“我们不应该在柯先生拒绝受访的情况下说他接受访问。这件事提醒我们,必须不停地审视我们的作业,贯彻我们做新闻的原则与程序。”