The National Solidarity Party (NSP) will contest against the People’s Action Party (PAP) in Sembawang Group Representation Constituency (GRC), like it did in the 2015 General Election (GE).

The NSP, which is headed by the Party’s secretary-general Spencer Ng, confirmed at the Nomination Day proceedings today (30 June).

“Now the GE is upon us and it is the best opportunity for us to choose a better and stronger government to have our voices represented… Change is a must and change is urgent and the change is to vote NSP,” said Mr Ng.

The five-member team for NSP includes:

  • Spencer Ng, NSP’s secretary-general
  • Ivan Yeo Tiong Boon, NSP’s treasurer
  • Sebastian Teo, consultancy firm managing director
  • Yadzeth Hairis, business development director
  • Sathin Ravindran, business owner

Both Mr Ng and Mr Yadzeth ran in Sembawang GRC in the 2015 GE, in which the PAP won 72.28 per cent of the vote share against the NSP.

The NSP team are up against the PAP team which comprises of:

  • Ong Ye Kung, former Minister of Education [leading the PAP team]
  • Vikram Nair, lawyer
  • Lim Wee Kiak, ophthalmologist
  • Poh Li San, Vice President of the Changi Airport Group
  • Mariam Jaafar, partner and managing director of the Boston Consulting Group

Sembawang GRC was previously led by PAP member Khaw Boon Wan, who announced his retirement from politics on 26 June.

During the NSP’s walkabout at Kampung Admiralty Hawker Centre – situated in Sembawang GRC – yesterday (29 June), the Party told reporters that it will focus on the abolition of the goods and services tax for essential items, making housing more affordable and allowing Singaporeans to withdraw from their Central Provident Fund (CPF) accounts at an earlier age.

Subscribe
Notify of
1 Comment
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
You May Also Like

工人党市镇会风波进展

(本文将随案件进展更新) 阿裕尼–后港市镇理事会在10月5日开审,工人党前秘书长刘程强、主席林瑞莲和秘书长,和另外五名答辩人:阿裕尼集选区议员陈硕茂和莫哈末费沙、市镇会理事蔡誌泓和符策涫,被指违反受托和失责,被要求赔偿3千370万损失款项。 此事可从工人党在2011年大选,赢得阿裕尼选区说起。在工人党赢得阿裕尼选区前,人民行动党管理的市镇会,原委任CPG Facilities Management(CPG)为管理代理公司。 在此案中,诉方律师曾描绘,工人党市镇会不续聘CPG公司的举动,牺牲市镇会的利益而意图让FMSS从中获益,同时指FMSS的受委没经过公开招标。 CPG有意终止服务 但是,辩方则指出,2011年5月底,CPG 公司告知工人党议员,CPG无意继续担任代理公司,因为同时服务行动党市镇会和反对党市镇会讲影响CPG的业务。 在辩方开场陈词也解释,根据国家发展部指示,行动党需在2011年8月1日前把市镇会交接于工人党。随着CPG已表明无意续约,市镇会必须在两个月内找到新的管理代理公司。 除了CPG公司的退出,根据议员的说法,市镇会的运作也因为电子管理系统公司的退出,陷入困境。 行动党AIM公司终止服务,市镇会管理系统险瘫痪…

环境大厦传可疑病例、部分员工撤离

据悉今早(14日)环境大厦(Environment Building)传出出现疑似新型冠状病毒病例,部分员工今早被撤离。 包括环境及水源部、公用事业局(PUB)和国家环境局(NEA)等部门的办公处,都在上述建筑中。 根据《联合早报》报导,有有员工陆续被撤出大楼, 被撤离的都是在第九层楼工作的员工。 环境与水源部目前展开调查,也将针对此事发声明。

选区范围检讨委员会8月1日成立

工人党秘书长暨阿裕尼集选区议员毕丹星,在国会质询总理,究竟选区范围检讨委员会是在八月的什么时候成立? 选举局在9月4日,在官网发布文告,宣布总理已召开成立选区范围检讨委会。但是并没有道明确切的成立日期。 贸工部长陈振声则在昨日代总理李显龙,以书面方式回答毕丹星提问,指上述委会是在8月1日成立。 今年7月,毕丹星曾询问有关委会是否已成立, 惟陈振声当时也代表总理答复,尚未。 今年3月1日,毕丹星曾质问,为何不在上述委会成立后政府自行作出宣布,但陈振声则代总理回答,惯例是让委会专业地进行工作,不受不必要媒体关注或公共压力影响。 事实上,此前在野政治人物张媛容也认为,新加坡人有权通过自由和公平选举,选出人民领导,这也意味着,鉴于群众利益,选区范围检讨委员会什么时候成立,也应立即公告国民。 “在2015年选举前夕,当总理在7月13日在国会受到提问时,才透露选区范围检讨委会已成立,但委会早已成立了两个月。” 在2006年和2011年,选区范围检讨委会用了四个月时间提交报告。但在2015年,从委会公布新的选区地图,到9月1日的提名日,只有39天。 目前,由总理秘书陈基荣担任选区范围检讨委会主席。选举局局长许松岭担任委员会秘书,其他委员包括:建屋发展局局长蔡君炫博士、新加坡土地管理局局长陈文凯和统计局局长王辉锦。