Ministry of Defence announced on Saturday (3 Nov) that a Singapore Armed Forces (SAF) Full-time National Serviceman, Private (PTE) Liu Kai, 22, died from a vehicular incident at Jalan Murai training area at around 1010hrs that morning.

PTE Liu, a Transport Operator from the SAF’s Transport Hub West, was operating a Land Rover, as part of a field training exercise when a Bionix vehicle reversed into the Land Rover.

MINDEF said that PTE Liu lost consciousness and was attended to immediately by the on-site medic.

The SAF Emergency Ambulance Service and the Singapore Civil Defence Force were activated at 1017hrs and were on-site at 1030hrs. PTE Liu succumbed to his injuries and was pronounced dead by the medical officers at around 1035hrs.

Police investigations are ongoing and an independent Committee of Inquiry (COI) will be convened to investigate the circumstances leading to the incident. The Army declared on Saturday an Army-wide safety timeout on training with immediate effect, to ensure all appropriate safety measures are in place.

The Army is rendering assistance and support to the family of the late PTE Liu during this period of grief.

Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
You May Also Like

美国重启联邦死刑 五死囚将伏法

美国司法部周四(25日)允许联邦政府执行死刑,并立即排定5名死刑犯的处决日期。 司法部长威廉巴尔(William Barr)透过声明表示,“国会已通过人民代表,并且获得总统签署,明确授权执行死刑。 ” 据司法部官员指出,联邦政府最后一次执行死刑在2003年,自此之后,针对过去注射药物处决要犯的诉讼一再拖延,造成联邦政府无法继续实行死刑。 据《路透社》报道,美国总统特朗普曾呼吁增加对毒贩与狙击手处决死刑,相信这奠定允许执行死刑的基础要求。 已有62名联邦死囚待处决 美国目前已有62名联邦死囚待处决,包括2013年波士顿马拉松爆炸案的焦哈尔·查纳耶夫(Dzhokhar Tsarnaev)。 62名中有41.9巴仙是黑人、11.3巴仙是亚洲人、印第安人以及拉丁裔;另43.6巴仙则是白人,大部分来自得克萨斯州、维吉尼亚州以及密苏里州。 对此,民权自由联盟死刑计划主任Cassandra Stubbs则表示,“在死刑面前,我们可以发现地理位置与种族的偏见”,她续指,司法部的做法已出乎大部分美国人的预期。…

鼎艺团11月8日办《赏心粤目》音乐会

由鼎艺团的乐团首席陈彦聪与胡琴演奏家陈宏伟带领,连同蔡友国(秦琴)、黄显行 (笛子)和易珏如(扬琴),将一同呈献《赏心粤目》广东传统乐曲音乐会。 这次的音乐会将在2018年11月8日(星期四),晚上7时30分,于滨海艺术中心音乐室(Esplanade Recital Studio)举行。 这场音乐会,将带来一系列的传统广东音乐名曲,如《鸟投林》、《平湖秋月》和《昭君怨》。中国著名高胡演奏家、 新一代广东音乐继承者余乐夫,也将与鼎艺团一起,演奏他创作的高胡与华乐室内乐曲《梦雪 纷飞》。 音乐会时长约 1 小时10 分钟,无中场休息,表演完毕,交流会将以中英文进行。…

【藐视法庭诉讼】总检察署要求判罚李绳武1.5万元

因为2017年7月的一则脸书贴文,批评我国政府“好诉讼” (ligitious),法庭制度“温顺” (pliant),李显扬之子李绳武,遭总检察署起诉藐视法庭。案件今早开审,总检察署要求高庭判处李绳武1万5000元的罚款。若不缴交罚款,就必须以两周监禁代替。 受理此案的高庭法官加南拉美斯称,他需时斟酌,案件展期至日后下判。李绳武今日没到高庭。早前李绳武已表示不会再继续参与诉讼。 政府律师指责今年2月至月,总检察署多次以电邮和邮件到他在美国哈佛大学的住处,要求他今早出庭。 尽管早前李绳武已说明,有关贴文只是设定为只供朋友圈浏览,不公开大众阅读,却还是引来三大媒体和总检察署的注意,令他对新加坡政府琐事必究的程度感到惊讶。 而政府律师却指责,李绳武没在贴文里要求脸书朋友不要转发、也不肯揭露自己的脸书朋友圈有多少人,“似乎有隐瞒”;政府律师也指李沉浸于李光耀孙子光环,接受外媒采访,却诋毁祖父守护的司法制度。

The showdown in Aljunied

by Ng E-Jay/ photo credit: Aaron Lim Aljunied GRC is shaping up…