In a press release on 29 April, the Ministry of Finance announced $86 million worth of Service & Conservancy Charges (S&CC) rebates for around 840,000 Housing and Development Board (HDB) flats for this year.

The rebates each household receives depends on the flat type. Smaller flats with one or two-rooms are eligible for three months of S&CC rebates throughout 2016. Three and four-room flats will receive two months of rebates, and five-room flats will receive one and a half months. Lastly, executive or multi-generation flats will get one month of rebates.

The rebates for all flat types will be disbursed in May, July and October. Households eligible for the rebates will be notified by post in April.

The Government aims for this move to help households cope with their cost of living, as the rebates will be used to offset a household’s S&CC payment directly. For households that pay their S&CC through Giro, their respective town councils will liaise with the banks to take the rebates into account.

The S&CC rebates were first outlined during the Budget debates last month. Overall, they will cost the government $86 million.

Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
You May Also Like

Lack of resources by Singapore Police to tackle increase in foreign workers

By Tiffany Gwee According to Commissioner of Police, Ng Joo Hee, in…

Labour Day: Economic growth should benefit all, not just the rich

The govt should implement measures to balance out economic benefits.

陈清木圣诞前送温暖 访清寒家庭赠必需品

履行社会责任,圣诞前夕送温暖,新加坡前进党秘书长陈清木医生,在上周六(21日)偕同该党党员和志愿者,拜访清寒家庭并赠送生活必需品,让他们也能拥有一个丰富喜乐的圣诞和跨年夜。 不少前进党志工都乘着周末休假之便,抽空参与此善举。陈清木医生在脸书贴文分享,志工们拜访了金文泰、裕廊和文礼一带的清寒家庭。 陈清木也挨家逐户拜访这些家庭,其中不乏年长者和不良于行的障友。 许多网民和支持者也在脸书赞扬陈清木等人的善举,并留言祝福圣诞和新年快乐。 陈清木对于扶贫的立场 对于扶助国内清寒或较不幸群体,陈清木曾公开表示,尽管政府出台许多政策扶助贫穷群体,但眼下仍迫切做得更多。 今年9月10日,前进党举办《新加坡贫穷,社会安全网政策鸿沟》讲座,陈清木赞扬新加坡政府投资公司(GIC)前首席经济师杨南强,道出一个现实:许多国民即便只是要满足基本需求,也显得捉襟见肘。 “国人非常关注这问题,而杨南强先生则梳理这些问题的根源、范畴,以及一些迫切需要采用的政策解决方案。” 在上述讲座,曾担任国大李光耀公共政策研究所兼职教授的杨南强,也透露早在2007年,他就已展开跨部门调查探讨新加坡贫穷问题,“令我震惊和恐惧的是,我发现本土的贫穷状况,远比我想象的更糟糕。”

感谢英女皇御用大状彭立克建言 李绳武分享仍遭新加坡政府起诉

“朋友很常问我,即便是到现在,新加坡政府是否还在起诉我。答案是,是的。我才刚提呈我的书面证词。” 李显扬之子、也是哈佛经济教授的李绳武,今日(25日)在脸书分享近况,他的朋友关心,他此前的脸书贴文,被指涉嫌藐视法庭一案,是否还遭到新加坡政府起诉。对此李绳武证实,他刚提交书面证词。 回顾2017年7月15日,身为建国总理李光耀孙子、也是现任总理李显龙侄子的李绳武,在脸书贴文批评我国政府“好诉讼”(ligitious),法庭制度“温顺”(pliant),被总检察署指控藐视法庭。 他透露,过去两年,他的法律团队都得到英女皇御用律师彭力克(David Pannick,也是知名宪法专家)的建言,他感谢后者的引导和协助,“即便他仍努力赢取英国最具有里程碑意义的宪法诉讼之中。” 陈清木也曾针对总统选举议题,请教彭力克 据了解,彭力克男爵此人非同小可,在英国乃至国际都是知名的法律人士,最擅长公民法、公民自由和人权,也曾多次参与香港的法律诉讼。 除了李绳武,实际上前总统候选人、也是现任前进党秘书长的陈清木,曾在2017年请教彭力克,询问他有关民选总统是否从黄金辉算起。对此,彭力克提出不同意总检察长的建议,并指出有关民选总统选举(修正) 法令第22节条文是不符合宪法的。 今年四月,由大法官梅达顺、上诉庭法官郑永光和庄泓翔所组成的三司,裁定驳回李绳武的上诉,总检察署获准在美国递交法律文件给李绳武。 当时,李绳武对上诉裁决表达失望,不过也指出,总检察署仍要拿出足够理据证明,他的私人脸书贴文何种程度上贬砥了新加坡的司法机构。