Six officers from the Singapore Civil Defence Force’s (SCDF) elite Disaster Assistance & Rescue Team (DART) were awarded the Public Spiritedness Award by the Singapore Police Force (SPF) on Wednesday (20 Jan).

Assistant Commissioner of Police Julius Lim, Commander Bedok Division, presented the award to them during a ceremony held at the Bedok Police Division Headquarters.

The six officers are Warrant Officer Ngui Hook Siong, Warrant Officer Sulaiman Ahmad, Sergeant Muhd Khalid Abdullah Sani, Sergeant Muhammad Shafi’i Rahmat, Sulaiman Ahmad, Staff Sergeant Sharul’izam Oshman, and Staff Sergeant Zamri Amran.

Following this, the SCDF took to its Facebook to commend the officers for their “bold and decisive actions” which led to their recognition.

“Their bold and decisive actions assisted the Police in the arrest of a man for a case of Outrage of Modesty,” it wrote.

According to the SCDF, the incident took place on 31 March 2020 at about 6.20am. The six officers were having their routine training run along Mountbatten Road when they noticed a commotion at a bus stop and a man fleeing the scene.

Upon investigation, the officers were notified by a bus captain that it was a case of outrage of modesty.

Five of the officers “immediately chased after the man” while the remaining officer stayed behind to “provide assurance to the victim”.

The pursuit lasted about 600m, and the officers detained the man until the Police arrived.

“I’ve caught up to the suspect after 300m. However, I conducted an appreciation of the situation and decided to trip him at a grass patch ahead so as to prevent any serious injuries to him,” said Sergeant Muhd Khalid Abdulah Sani, as cited by the SCDF in its post.

Subscribe
Notify of
1 Comment
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
You May Also Like

郑国明:当局仍使用传统手段 对抗如游击队般的新冠疫情

作者为人民之声党影子内阁成员郑国明(Cheang Kok Ming): 在处理流行病方面,成立跨部门工作小组来对付经常如游击队(guerrillas)一般捉摸不定的病毒,例如新冠病毒,是一种很传统、常规的做法。 显然,此次犹如“游击队”一般的新冠病毒已无声无息间踏上我们的“领土”,然而工作小组仍在忙于讨论应对不同情况的防御措施。 随着卫生部宣布我国进入橙色警戒(DORSCON),我们引来了《海峡时报》的重磅信息,“让我们为此尽一份力”,而非以往的“若身体安康,请勿戴上口罩”。 这似乎不如以往卫生局所呼吁,“不必在健康状态良好之下戴口罩”。此一消息是否显示,工作小组正在悄悄改变防御方针,将其改变为勤洗手、监测体温,以及不碰触自己的脸颊。 然而,工作委员会将警戒升级至橙色,亦充分表明,迄今为止所采取的常规策略,在对抗我们所看不见的“游击队”时显然失策。 将爆发警戒级别提升至橙色意味着,“疫情已对公共卫生从中度转移至高度影响。” “这已出现本地传染的病例,亦有可能在全国进行广泛性的传播,但局势仍然在控制范围内。” 总理李显龙表示,“过去几天,我们已发现一些无法追踪其感染源的相关病例。这令人忧心,因为说明病毒可能已开始在我们的社群中传播。” 他补充说道,“这也是为什么警戒级别从黄色升级至橙色。”…

疑食用学前教育中心食物所致 25孩童集体肠胃炎

25名幼童疑用过一家学前教育中心供应的午餐后,发烧、呕吐和腹泻,出现了肠胃炎(Gastroenteritis)症状,被家人送到医院接受治疗,其中两人已经出院。 25名幼童都是来自东陵的迈杰思幼儿园。事发后,卫生部、国家环境部、农粮与兽医局联手于昨日,到该教育中心展开调查。调查范围包括了收集食物和环境样本、负责食物处理的工作人员的粪便,以便进行化验。 经由学生家长揭发 此事件是经由一名家长向网络媒体爆料而进一步揭发。该名家长当时表示,他在该幼儿园就读一年级的女儿,怀疑吃了相关学前教育中心于21日和22日的午餐后,出现了呕吐症状。他将女儿送到竹脚妇幼医院接受治疗,并通知了学前教育中心。 他较后收到教育中心的回复简讯,指该中心一年级的学生中,有六成出现发烧或呕吐的症状,其中的一半还出现了腹泻的症状。较后又有简讯指出,该教育中心共有将近三成的学生出现发烧、上吐下泻的症状。 情况已受到控制 校方表示,已经展开消毒和除菌处理工作,并把上述两天的食物样本送去进行卫生指标微生物检测。 针对此次事件,迈杰思表示,他们非常看重儿童的卫生课题,且旗下的所有其他学校并没有任何事物中毒事件发生。相关的事发学校,情况也已经受到控制。 他们补充说,已经和卫生部、环境局以及幼儿培育蜀(ECDA)紧密合作,教师也会保持警惕,关注学童的健康状况。 在去年11月26日,也有131名师生,在幼稚园学习营食用了FoodTalks Caterer &…

天平两端如何取舍:剖析外国奖学金和学费津贴议题

作者:工人党前非选区议员余振忠 两日前,教育部长王乙康,在国会回应我的伙伴工人党非选区议员贝理安(Leon Perera)的质询,透露过去10年来,政府为外国学生所提供的奖学金和学费补贴预算,已降低50 巴仙。 目前,对外籍生奖学金和学费补贴的预算加总,为2亿3千800万新元,这意味着,2009年的年度开销可能达到4亿7千800万元。放在过去我国仅有四所政府津贴大学(目前是六所),相较之下,政府在过去支持外籍生,对比本地生开销之百分比,可能比现在还来得高。 自2011年我进入国会起,我便时时刻刻关注、倡议相关课题。此前,我曾遇见许多因学额有限,未能将孩子送入本地大学就读的新加坡人民。许多孩子最终只能前往私立大学或出国留学。 我曾于2011年向国会提呈,希望能够借此获得更多数据。目前有4万1000名本地学生进入私立大学或私人教育机构(PEIs)就读。这些数字还不包括国外就读的新加坡学生,因为政府无法就此追踪流失的学生数据。若两者结合,相信其国外留学与就读私立大学的新加坡学生数据会更高。 4万1000名学生可视为相当高的数字,要知道,新加坡每年准备升学的学生在4万5000到五万左右,这意味着有更多的学生拥有求学襟抱,但碍于学额的限制,只能另寻出路。 无论是就读私立学校或出国留学,其开支都相当昂贵,同时也违背了许多国人的意愿。此窘境一直持续到政府愿意为本地学生开放更多学额而增设另两所大学,新躍大學(SUSS)以及新加坡理工大学(SIT)。 一名于本地大学担任教师的朋友告诉我,他们发现,在政府的奖学金优惠下,外国学生人数正激增,但其表现也无法勉强达到三等荣誉学位( third class honours)。然而,针对外籍生所设立的奖学金开支却相当高,试想若将开支花费在非新加坡人身上,那也应该是将钱花在有素质、有助提升我们教育与经济的外籍生身上。…

Every national anthem "deserves to be sacred", not to be "experimented with": Dr Rohana Zubir, daughter of "Majulah Singapura" composer, on Ramli Sarip's new rendition

Every national anthem “deserves to be sacred”, and should not be “meddled…