In the latest annual Population in Brief report released by The Prime Minister’s Office Strategy Group on Thursday (24 September), it stated that the total population of Singapore decreased by 0.3 per cent from June last year to 5.69 million, with a fall in the number of non-resident population.

As of June this year, Singapore’s citizen population increased by 0.6 per cent to 3.52 million while the non-resident population decreased by 2.1 per cent to 1.64 million and the permanent resident population fell slightly by 0.8 per cent to 521,000.

It said that the citizen population “continues to age steadily”, with 16.8 per cent aged 65 and above compared to 16.0 per cent last year.

According to the report, the fall in a number of non-residents was “largely due to a reduction in foreign employment in services”, in which the biggest drop was for work permit holders.

“These trends were largely due to COVID-19 related challenges, brought about by weak demand and travel restrictions,” it noted.

As compared to a 22,000 growth in the previous one-year period, the foreign employment has decreased by 46,000.

Given that more overseas Singaporeans returned home due to COVID-19 pandemic, the numbers of overseas Singaporeans also decreased to 203,500, up from 217,200 in 2019.

The report also showed that there is a drop in marriages in 2019, with the number of marriages fell from 23,632 in 2018 to 22,165 in 2019.

It added that the median age at first marriage for citizen grooms was 30.1 years, unchanged from 2018, while the median age at first marriage for citizen brides increased slightly from 27.9 years in 2014 to 28.4 years.

Meanwhile the number of citizen births also increased slightly from 32,413 in 2018 to 32,844 in 2019, with the resident total fertility rate remained at 1.14 per cent in 2019, unchanged from 2018.

Subscribe
Notify of
59 Comments
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
You May Also Like

引发反送中修例抗争源头 杀人嫌犯陈同佳出狱

香港反送中风波持续5个月,其中触发此次剧烈抗争的个案源头,在台湾犯下杀人案的香港籍人士陈同佳,今日(23日)在香港刑满出狱。他在狱外两度鞠躬,向被害者潘晓颖家人及香港人道歉。 综合港媒报道,于早上7点近百传媒已在西贡壁屋监狱外守候,约9点左右,陈同佳背着红色背包自行步出监狱。在接受媒体采访时,陈同佳表示,已明白到自己做了无可挽救的错事,因此为潘晓颖的家人带来很大的伤痛。 香港当局此前洗黑钱的罪状(涉盗用身亡女友提款卡和财物)审讯陈同佳,并判他入狱。 陈同佳亦表示会愿意为自己的犯下的错自首,返回台湾服刑受审。 “我自己内心都一直受责备、受谴责,所以我愿意为自己的冲动,自己犯下的错事自首,返回台湾服刑受审,希望她的家人能够稍稍放下释怀,令晓颖能安息”。 与此同时,陈同佳亦向社会与香港人道歉,“只能说对不起,希望各位的原谅,希望各位可以给我机会重新做人,给机会我回报社会”,并鞠躬致歉。 陈同佳处置何去何从?台港争议不断 陈同佳杀人案被视为是香港反修订《逃犯条例》的导火线,当时因在台湾把其港籍女友杀害弃尸,并潜逃回香港。 虽然当时已被香港警方抓获,但因与台湾无司法互助或安排逃犯移交协议,故无法将嫌犯移交到台湾进行审讯,故此,香港保安局期望能修改《逃犯修例》。 港民认为缺乏立法会审批的移交过程,程序过于简单,担心引发不公平审讯,中国可以轻易要求香港将疑犯移交到中国受审,因此触发大规模的反弹并延烧至今。 针对其陈同佳的处理,台湾和香港当局仍未就哪一方应对陈同佳涉嫌杀人逃匿案的司法追究作出决定,双方最新的表态更是引发国际争议。 据报导指出,台湾法务部部长蔡清祥于表示,打击跨境罪案应遵循司法互助的处理,并坚持拒绝陈同佳来台自首。…

【选举】代替林绍权出战新人谢耀全 王乙康:他是我表弟

原教育部长王乙康证实,他和该党新人谢耀全是表兄弟。 据《海峡时报》报道指出,王乙康偕同三巴旺集选区候选人,在行动党甘巴士支部受访时,指出他和谢耀全有亲戚关系。 “我们的母亲是姐妹,我们小时候很常玩在一起……我有好多年没有见他了。他以前都叫我哥哥……现在叫我王部长。” 谢耀全于今日(6月30日)在尚达曼的率领下,代替之前辞退的林绍权,出战裕廊集选区。林绍权在被推介为准候选人后,受到网民质疑,已经于上周末(6月27日)宣布退选。 另一方面,尚达曼今早在公正党武吉巴督东支部介绍谢耀全时指出,后者过去五年都一直努力耕耘,因此让他出战裕廊集选区是“非常容易”的决定。 同时,王乙康也对这位表弟传话,希望他“努力工作、尽力而为、要谦虚,让居民知道你关心他们”。

National Day Week Series

By Ng Yi Shu – Feature: National Day Week Series Yesterday morning,…

国庆献词承诺打造负担得起生活 遭网民批与社会脱节

在今年国庆日,总理李显龙于兀兰海军部村庄,致国庆献词。根据8频道新闻报导,李总理以英语发表演说,表示国家经济成长维持在3至3.5巴仙,政府也一直致力优化住房、医疗保健和教育等重要政策,提升国人生活素质,加强社会安全网和强化社会凝聚力。 “每年8月9日,我们都会庆祝新加坡取得的成就,并誓愿团结一致。从独立到现今,53年新加坡克服万难,取得成功。” 他说,新加坡充满活力、繁荣昌盛,经济稳步成长、生产力提高,国人收入也有所增加,比世界许多国家来得好。 不过,李显龙指出,国际局势充满变数,例如世界两大经济体贸易关系恶化,将影响我国经济成长;朝鲜半岛局势、无核化也有许多待克服挑战。 他也提及,新加坡作为亚细安轮值主席国,将继续加深与他国包括马来西亚和印尼的合作。马国在5月大选产生新政府,两国将在互惠互利、互相尊重的基础上,和马国维持良好关系。 李显龙说,兀兰海军部村庄乃是创新组屋区,是为特别乐龄人士涉及,这里许多设施包括超市、医疗中心、社区花园、托儿所和熟食中心,这里的组屋都安装了扶手和防滑砖设备,让乐龄人士住得安心。 描绘幸福晚年生活 他尝试描绘当地居民的生活:这里当了祖父母的年长者,孩子就住在附近,孙子每天早上由父母送到这里的托儿所,再由祖父母接他们回家。 “老人家可以和朋友们一起打打太极拳、到社区花园种种花,到医疗中心做定期检查。祖父母带着放学后的孙子到熟食中心用餐、到游乐场玩耍。”如果下雨,孩子能到又该社区广场玩乐获上楼到祖父母家午睡。傍晚家长下班后,到附近平价超市(Fairprice)购物,再到父母家用餐。 李显龙说,在海军部村庄,教育、 医疗保健和住屋政策相辅相成,为居民提供完善服务。有设施良好的托儿所;医疗中心提供优质和负担得起医疗服务。 “为了缓解国人对医药费的担忧,我们推出终身健保计划(MediShield…