photo: Govindan Maripan Facebook

Two motorcyclists believed to be from Johor died while six were injured in a crash involving about nine motorcycles and a van in the Bukit Timah Expressway (BKE) Singapore on Saturday (11 Mar) afternoon at 3.50 pm.
The police said the driver of the van, a 25-year-old man, has been arrested for reckless behavior causing death and his driving license has been suspended immediately.
Govindan Maripan, a netizen, who posted photos of the incident in a Facebook public group – Traffic, JPJ,SPAD Roadblock,Traffic,Causeway & Accident Info Johor Area – said the incident happened when the riders stopped under the flyover following the rain.
https://www.facebook.com/groups/971047192928233/permalink/1460791557287125/
Social media posts revealed several motorcyclists lying motionless on the ground, with some motorcycles fallen on their side, items like bags and footwear were strewn on the road and one person had landed on the grass over the road railing.
BKE accident 3_Govindan Maripan FB
BKE accident 8-died_Govindan Maripan FB

photos: Govindan Maripan Facebook
photos: Govindan Maripan Facebook
The accident occurred at the stretch after the Seletar Expressway (SLE) exit, towards Woodlands. At least one motorcycle had a Johor license plate number.
photo: Govindan Maripan Facebook
photo: Govindan Maripan Facebook
The Singapore Civil Defence Force (SCDF) was alerted at about 3.50pm, it said.
Police said the two motorcyclists, aged 34 and 50, were pronounced dead at the scene by medic. The dead and injured victims were sent to Khoo Teck Puat Hospital.
photo: Govindan Maripan Facebook
photo: Govindan Maripan Facebook
Investigations are ongoing and police urged members of the public not to circulate photos or videos of the victims to give respect for their families.
 

Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
You May Also Like

CPF Medisave Required Amount raised – what it really means

by Leong Sze Hian I refer to the article “CPF Minimum Medisave…

【为巴蒂平反】控方曾阻挠代表律师 提出巴蒂投诉雇主廖文良一事

樟宜机场集团主席廖文良,指控印尼籍前女佣巴蒂偷窃超过五万元财务,导致巴蒂在去年3月被判监。案件直至今年4日获得高庭法官平反,改判无罪。 除了先前的四项控状,巴蒂的第五项控状也在今日(8日)获撤销,巴蒂总算摆脱缠身四年的官司,恢复自由身。 根据高庭法官陈成安的判词,廖家父子报警可能存在“不当意图”(improper motives),被告有充分理由投诉人力部,而廖家“先下手为强”将他开除。 巴蒂在2017年10月,向人力部申诉被雇主廖文良家属,不当调派到其他地点工作。根据规定,除了工作准证列明的住宅地址,雇主是不能非法调派女佣到其他地点工作的。 然而,若回溯两年前,巴蒂代表律师阿尼尔(Anil Balchandani )与控方在法庭的交锋,控方曾阻止阿尼尔提出巴蒂有意向人力部投诉的议题。 当时,法官和署理检控官Tan Yanying ,还认为此事与申诉“毫无关联”。当时阿尼尔也毫不客气回击,控方不愿此事在法院提及,恐怕是担心“不知后事如何进展。” 阿尼尔也强调,巴蒂向人力部投诉廖文良,与审讯很有关系,也和巴蒂被开除有关联。…

内政部否认歧视本地死囚

44岁新加坡男子苏海(Syed Suhail bin Syed Zin),因面对贩毒罪名成立,原定于上周五(18日)执行绞刑。 不过苏海成功向上诉庭提呈上诉,以进行司法检讨,直至上诉庭聆聆审,前者的执刑将暂缓。 苏海是透过代表律师拉维(M Ravi)提呈司法检讨,申诉公民似乎面对不平等对待。因为冠病疫情关系,一些外籍囚犯的家属由于无法来狮城探访死囚,他们的处刑获押后。但其他死囚如新加坡死囚则可能先被安排上绞刑台。 上诉庭在本月22日聆审苏海的上诉。据拉维的脸书更新贴文,坦言庭上交锋激烈,上诉庭要求总检察署和辩方都要再提呈进一步的陈述。下一次的聆讯定在10月7日。 针对苏海的申诉,内政部还特别发文告,否认在处刑的排期上存歧视成分。不论是外籍囚犯或本国公民, 若试过了所有法律或特赦上诉途径,才会被安排处刑。 当局也指出,2019年进行了四次司法处刑,就包括两名新加坡公民和两名外籍人士,也指苏海的指控毫无根据。…

疫情肆虐下 被社交媒体放大的抢购恐慌

武汉冠状病毒(COVID-19)疫情肆虐全球,而社交媒体成为了传达信息重要工具,也同时让我们能够跟进最新消息。然而,随着疫情传播,社交平台出现的假消息也防不胜防,甚至在一些地区引起不必要恐慌,或是抢购、囤积物资现象。 日前,国际事实核查联盟(International Fact-Checking Network,简称IFCN)表示,在2月27日至3月2日期间,由来自40个国家或地区的91位事实查核员组成的#CoronaVirusFacts和#DatosCoronaVirus联盟发现在各大社交媒体上发现至少有20例新闻,很可能含有假消息。 新闻媒介研究网站波因特媒体研究所(Poynter)的报道,全球共41个事实核查组织检核1月22日至2月5日发表有关武汉冠状病毒的新闻,共221份并以15中语言报道下,竟有199项可能涵盖虚假、部分虚假、大部分虚假以及不准确的内容,只有12项有关声明、照片与视频是真实的。 对此,IFCN总监塔达吉拉(Cristina Tardaguila)表示,“人们对于疫情到底有多大的恐惧,以此助长假消息的传播?而恐惧又如何限制了人类的合理性? 塔达吉拉表示,多数的假消息是透过篡改文件和图像,以让人误以为这些信息是来自可靠或知名的媒体。 西班牙查核组织Maldita.es查核记者Laura Del Río在接受IFCN的采访时表示,他们可能会透过修改某个关于武汉冠状病毒网站的超文本标记语言(HTML)代码来欺骗人,这有可能是始于一个笑话,经过发酵后,就会造成恐慌和焦虑。 全球抢购潮来袭,造成群众恐慌…