Interview by Elliot Aruldoss and Jewel Philemon/ Videography by Joshua Chiang

In this interview, Presidential Candidate Tan Jee Say talks about his brush with Dr Tony Tan at TOC’s Face to Face 2 forum, the public perception of him as a confrontational person, and why his mother is his inspiration.

Watch also:

TOC’s interview with Dr Tan Cheng Bock and Mr Tan Kin Lian.

Read New Asia Republic’s one-stop guide to the Presidential Candidate here!

 

Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
You May Also Like

聚集单位内读书喝茶 10印度男女面控

在阻断措施期间,聚集于金吉路一单位内读书、喝茶,10名印度籍男女被控上庭。 据案情显示,10人中有三人是该单位的房客,他们于5月5日和七名男女一起在单位内喝茶、读书及聊天。 10人的年龄介于20至33岁之间,还有些是学生,但是法庭文件并没有注明他们就读的学校。 在面对指控时,部分被告表示并不知道互访和群集已违反了阻断措施法令,甚至有一人还表示他才抵达我国两个月余,不清楚有关的措施条例。 多数被告在庭上,都已经有意认罪,案件将在下个月3日再次聆审。

Singaporeans pay tribute to JBJ at vigil (video)

About 200 people attended the vigil for Mr Jeyaretnam at Hong Lim Park. TOC spoke to some of them. This is the video of the evening’s events.

Dr Wijeysingha writes to President on Vui Kong

In August 2010, The Online Citizen organized a petition-signing event at Speakers’…

【就业准证薪金门槛调高】人力部要有街头智慧 对付顽劣雇主

本社报道,人力部将提高S准证和就业准证的薪金门槛,尽管这是好消息,但也引发各界的忧虑,特别是“上有政策,下有对策”,一些老练圆滑的雇主,总有方法规避这些僵化的政府政策。 例如人民党成员欧斯曼(Khan Osman Sulaiman)就表示,若不愿去限制就业准证在本地劳动市场的比例,仍是治标不治本;雇主懂得滥用、迂回就业准证薪金门槛,已是老生常谈。 一些网民担忧,一些雇主仍能透过“报大数”,同样高薪资聘请外籍人士,但与外籍雇员协商,领取较少薪资,不失为业界的“潜规则”。 应区分本地人和永久居民 人民之声成员林启超(Simon Lim),也指虽支持政府的薪金门槛提高举措,但也应将“本地人”更仔细区分。 林启超于26日在脸书上发文表示,对于政府的薪金门槛提高举措无任欢迎,但政府应该也要将“本地人”更仔细地区分,例如本国人和永久居民的区别。 “或许通过新的税赋、调整公积金缴费率,甚至某种形式的税收以此区分。” 他也提醒政府,人民之所以投票支持现任政府,旨在获得更好的保障。 “新加坡政府绝对不能忘记,它欠所有新加坡人一个最基本的保障。首先,新加坡人确实应该获得优先的就业机会,比起永久居民。”…