Source: Alex Ch Sow & SCDF / Facebook

About 100 residents were evacuated, and 10 people were conveyed to the hospital after a fire broke out in a HDB apartment at Yishun on Tuesday morning (29 Jun).

In a Facebook post earlier today, the Singapore Civil Defence Force (SCDF) said that it was alerted to the blaze at Block 141 Yishun Ring Road at about 8.30am.

“Upon SCDF’s arrival, thick smoke was emitting from units on the 3rd, 4th and 5th floors. SCDF firefighters wearing breathing apparatus sets proceeded into the units to conduct firefighting operations,” it wrote.

The fire, which involved a master bedroom of a unit on the third, fourth, and fifth floors, was extinguished with three water jets.

According to the SCDF, the fire was confined within the master bedrooms, with smoke damage sustained throughout the three units.

“At the height of the firefighting operation, an additional water jet was used from the exterior of the block to suppress the fire which was leaping out from the bedroom windows,” it added.

About 100 residents from levels 2 to 10 of the affected block self-evacuated prior to the SCDF arrival.

A total of 10 people, including a police officer, were conveyed to Singapore General Hospital for smoke inhalation.

Five off-duty SCDF personnel, who were in the vicinity at the time of the blaze, rendered assistance with medical and firefighting operations.

The cause of the fire is under investigation.

Subscribe
Notify of
2 Comments
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
You May Also Like

【冠状病毒19】李亚妹安老院86岁老妇逝世 4月10日增198确诊

昨日(10日)卫生部证实,再有一名来自李亚妹安老院的确诊86岁本地女公民,不敌病魔逝世。 根据资料,该名老妇是在本月1日被送往国家传染病中心,同日确诊。她是第987例病例,在本月9日因并发症逝世。 她也是来自李亚妹安老院第二位病逝的确诊病患。早前在本月3日,该安老院一名86岁确诊老妇逝世。同时,本地累计死亡病例已达到七起。 本月10日本地新增多达198例确诊病例,累计确诊已达到2千108例。而昨日没有入境病例,都是本地确诊病例,其中有79例都和客工宿舍感染群有关联。 同时,有两名来自陈笃生医院的女医生,和一名在后港综合诊所任职的病患服务人员确诊,年龄分别26至35岁。 而本地新增三感染群,分别是双溪加株道 (Sungei Kadut Ave)31号的客工宿舍(14例)、 移民与关卡局大厦(五例)和国大医院的一个装修工地(四例)。 本地昨日再有32例病患治愈出院,累计治愈出院492例。不过,多达875例仍留院治疗,大多情况稳定或有起色。其中32病重病患需待在加护病房。至于734例康复良好惟冠毒测试仍呈阳性反应的病患,则转移到本地的社区隔离设施。

人权律师叹在狮城诉诸司法不便宜

日前,本地社运分子范国瀚因被判藐视法庭罪而申请上诉,不过他必须先缴两万元的担保金(security for costs),如果上诉失败,这笔担保金也拿不回,令他感叹“正义也不便宜啊!”(Justice is not cheap!)。不过所幸后来他得到总理弟弟李显扬襄助,为他负担这笔费用。 对此,本地人权律师拉维(M.Ravi)就在脸书发文分享,他今早告知马国律师同业阿伦卡西(Arun Kasi),范国瀚上诉需缴两万元担保金,令后者感到惊讶。 他指出,事实上目前马国上诉庭和联邦法院申请上诉,是不需要缴担保金的,过去的费用的一千令吉马币,不过有关收费已在去年取消,确保当事人有申诉正义的管道。 他说,如果没有富有赞助者的襄助,范国瀚可能也会痛失上诉的权利,除了范,还有另一同样被判藐视法庭罪的民主党要陈两裕,也在为筹募两万元上诉担保金头痛。 “这就是在新加坡诉诸司法面对的可悲情况。甚至有时需仰仗有钱有势人家的协助。” 除了抵押金,向法院提呈诉讼的费用也非常贵,增加司法费用。“若说新加坡拥有全球最高昂的诉讼和法庭相关费用,我不会感到惊讶。”…

烟霾情况未好转 新马网民发挥创意娱乐大众

印度尼西亚因为天气干旱,林火肆虐,导致新加坡和马来西亚也遭受烟霾之苦,空气污染情况也有恶化迹象,大部分的户外活动都被迫取消,马国甚至发出停课通知。 在人民连连抱怨空气“不好”的情况下,很多促请人民采取必要措施,如戴口罩、多喝水、使用空调的讯息在各社交媒体如脸书、Instagram,以及信息交流平台如WhatsApp、微信等平台上流传开来。面对几乎每年一次的烟霾袭击,也有网民发挥他们的想象力来进行恶搞,把日本动画电影《天气之子》海报中晴空灿烂的天气,换成烟霾弥漫的马国地标双峰塔。 而也有网民将烟霾的到来指为是漫画《火影忍者》中,我爱罗的绝招之一。我爱罗是该漫画中风之国·砂隐村的第五代火影,背着装有沙的葫芦,可以自由控制沙。 现在电影中也纷纷上演恐怖片,而网民表示,现在上演的恐怖电影中,“烟霾”也榜上有名了。 甜点也成为网民的“消遣品”,雪糕品牌哈根达斯(Häagen-Dazs)因为发音和烟霾(haze)及灰尘(dust)相近,就成为了笑料。 “如今所有人都可以获得来自印尼的雪糕品牌哈根达斯(Häagen-Dazs),是烟霾和惠城。” 其实哈根达斯并非首次被恶搞了,只是最近又“重出江湖”了。 也有网民非常有创意地“教导”人们测试空气污染指数(PSI)哦。 网民指出,PSI测试其实是鼻屎(Pisai)测试,图片中有五种鼻屎的颜色,透过有关的颜色就知道目前的空气污染指数有多糟糕,需要作出什么防范措施。 所列出的防范措施包括减少户外活动、戴口罩、待在家中、使用空气过滤器、以及最后就是“没办法了”。 网民也是用兑换率来恶搞,指马来西亚的空气污染指数比我国多三倍,因为“兑换率也是三倍”哦! 针对多国部长表示等待风向转变就能解决烟霾一事,网民很有创意地上载了一张照片,呼吁大家一起对抗烟霾。…

Housing Grants – Do They Really Help Singaporeans?

By Edmund Lim – With reference to Grant for Low-Income Housholds Enhanced,…