As of Saturday noon (12 Jun), the Ministry of Health (MOH) has preliminarily confirmed an additional 21 cases of COVID-19 infection in Singapore.

This brings the total number of infection cases to 62,266.

There are 12 new cases of locally transmitted COVID-19 infection. 7 are linked to previous cases, amongst whom 2 have already been placed on quarantine, and 5 were detected through surveillance.The remaining 5 cases are currently unlinked.

“Based on our investigations so far, the cases are in the community, and there are no new cases in the dormitories,” said MOH.

In addition, there are nine new imported cases, who had been placed on Stay-Home Notice (SHN) upon arrival in Singapore. All 9 are returning Singaporeans or Singapore Permanent Residents.

The Ministry will share further updates in its press release tonight.

According to last night’s press release, there are currently 133 confirmed cases who are still in hospital. Of these, most are stable or improving, and one is in critical condition in the intensive care unit (ICU).

279 are isolated and cared for at community facilities. These are those who have mild symptoms, or are clinically well but still test positive for COVID-19.

34 have passed away from complications due to COVID-19 infection.

Subscribe
Notify of
25 Comments
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
You May Also Like

前女佣被指偷窃终得平反 法官质疑廖文良一家指控存“不当意图”

46岁的印尼籍女佣巴蒂·莉雅妮(Parti Liyani),为樟宜机场集团主席廖文良工作近九年,不幸在2016年10月28日被裁退。 巴蒂被裁后,当天就返回印尼。不料雇主廖文良父子却在两日后报警,指控巴蒂偷走5万元财物,包括价值2.5万元名表、Prada的名牌包和Gucci墨镜等。 这也导致巴蒂在2016年12月返回新加坡时,在樟宜机场被逮捕。2019年3月,巴蒂被国家法院判罪名成立,并判坐牢两年两个月,前者选择上诉。 根据2018年8月的《新明日报》报导,当时廖文良在法庭供证时,甚至指出家里东西一再不见,家里当时只有他、妻子以及女佣,如果东西不是他和妻子偷的,女佣嫌疑最大。 廖文良声称不想继续冒险,所以妻子才辞退了巴蒂。廖自称除非出问题,否则自己不轻易开除员工,也指秘书和司机都已和他共事多年。 然而,今年9月4日,高庭推翻了国家法院的判决,改判巴蒂无罪。高庭法官陈成安甚至表示,有理由相信廖文良为了阻止女佣到人力部投诉,所以廖家父子先发制人,突然解雇女佣,不让后者有时间去人力部,并指控后者偷窃。 廖启龙自称有“穿女装习惯”? 至于廖文良儿子廖启龙,还被法官点名“不诚实的控方证人”,例如,廖启龙称失窃的女性衣物属于他的,而不是女佣的,甚至自称有穿女性衣物的习惯,说辞令人难以相信。 根据《联合早报》报导,所谓“赃物”移交警局过程也存在疑点,特别是廖家声称开箱检查女佣留下的三大箱子,并报警后,警方未立即取走证物。五周后女佣被捕,警方才上门再拍摄证物照片,廖家人才把失窃物品放回箱里。法官认为整个过程都出现混肴,甚至无法凭这些证物定罪巴蒂。 随着巴蒂上诉得直,使得包括总检察署、人力部和警方等各造,才表示将研讨是否采取进一步行动。 巴蒂申诉被非法调他处工作…

红十字会遭骇,逾4000有意捐血者个资外泄

我国红十字会网站于本月8日时遭骇客入侵,逾4000多潜在捐血者个人资料,包含姓名、手机号码、电邮等外泄。 根据红十字会今日(16日)发出的文告指出,遭骇客入侵的网站为招募捐血的网站。 捐血者可以透过该网表明捐血意愿,而红十字会则依各个血库与捐血车的状况,安排时间与日期进行捐血。 网站内遭泄露的多达4297笔个人资料注册在内,包括姓名、电话号码、电邮、血型、预约时间与预约地点,不过其他资料则未发现泄漏痕迹。 红十字会表示,在网站被骇当日就报警,目前调查仍在进行中。同时,该会也通报个人资料保护委员会和卫生科学局(HSA)。 该会补充,已采取措施来保护网站,惟初步调查怀疑可能是管理员密码太容易遭攻破,使之遭到未经许可的入侵。 目前,该会暂时封锁其官网与互联网的链接,并暂时以临时网页代替,直到安全检查完成为止。 目前,该会优先通知那些因个资泄露受影响的人士,并和相关机构合作来恢复和加强该会的网络系统,以保护数据减低在未来面对的风险。红十字会秘书长本雅明威廉也向受影响的网站用户致歉。  

NEA Director: Kampung Admiralty and Our Tampines Hub hawker centres are “doing well”

With more letters written to ST Forum by members of the public…

谁是2018年国会“缺席王”?

当过父母家长的,都会敦促孩子上学表现,包括孩子们有没有乖乖上学,如果孩子被发现逃学影响学业,免不了要教训一顿。 而身为百姓父母官、人民选出的代议士,他们的表现绩效也有迹可循。感谢本社英语站同事,从国会记录中整理议员们2018年的国会出席和缺席率。在去年,国会共召开32次会议: 1月:三次 2月:五次 3月:九次 4月:无 5月:六次 6月:无 7月:三次 8月:一次 9月:一次 10月:二次…