According to the latest information on GISAID website today (3 May), the B1617 double mutation variant found in India has now reached close to 30 countries in the world, including Singapore.

In Singapore, there have already been 121 COVID-19 cases reported to have contracted the B1617 Indian variant. In fact, Singapore is now ranked #4 in the world with the most number of cases with this variant.

The following is a map tracking the occurrence of the B1617 Indian variant spreading in the world:

Last Tue (27 Apr), the World Health Organization (WHO) said that the B1617 variant feared to be contributing to a surge in coronavirus cases in India has been found in more than a dozen countries.

It said that the B1617 variant first found in India had as of last Tue been detected in more than 1,200 sequences uploaded to the GISAID open-access database “from at least 17 countries”. As of today (3 May), it has already spread to 28 countries including India, according to data from GISAID.

“Most sequences were uploaded from India, the United Kingdom, USA and Singapore,” WHO said last week.

GISAID is a global science initiative and primary source established in 2008 that provides open-access to genomic data of influenza viruses and the coronavirus responsible for the COVID-19 pandemic.

On January 10, 2020, the first whole-genome sequences of SARS-CoV-2 were made available on GISAID, which enabled global responses to the pandemic, including the development of the first vaccines and diagnostic tests to detect SARS-CoV-2. GISAID facilitates genomic epidemiology and real-time surveillance to monitor the emergence of new COVID-19 viral strains across the planet. GISAID was recognized for its importance to global health by G20 health ministers as well as the WHO.

Of the 25 imported cases announced by the Ministry of Health yesterday (2 May), 17 were found to be linked to India.

 

Subscribe
Notify of
64 Comments
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
You May Also Like

张素兰发文悼林福寿医生:他是李光耀“相当惧怕”的自由斗士

光谱行动前政治扣留者、人权律师张素兰今日(4日)于脸书专页功能八号氏族会,发表短文悼念60年代左派领导者,已故林福寿医生。 张素兰在文中形容,已故建国总理李光耀“相当惧怕”林福寿医生,是60年代有能力的领导者、写作人和很有说服力的演说家。他所拥有的特质与智慧能与李光耀平起平坐。 当时,李光耀不折手段,成功掌握中英左派领导者。1963年2月2日,他发起冷藏行动,在英国殖民与马来亚的帮忙下,对逾133位左派领导者包括林福寿、工会工作人员、专家、教育工作者以及学生领袖,进行拘留并在未经审判下长时间监禁他们。 林福寿医生为了维护新加坡人民的权益,他积极参与领导了反对大马来西亚计划的运动,陈述英殖民政府违背新加坡人民意愿成立马来西亚联邦。 直至1982年,林福寿医生才获释,当时他已61岁高龄,他的阵营社会主义阵线(Barisan Sosialis)早已不复存在。在获释后10年,即是2009年,他呼吁重启调查委员会,调查当年的“冷藏行动”。2011年,他与15位昔日于1950-1987年间遭遇政治打压的被扣留者,联合发出声明,呼吁成立调查委员会及废除内安法令。 不幸的是,林福寿医生在2012年6月4日逝世,享年81岁。在他逝世后一个月,相关纪念手册也出版,悼念他。 张素兰文章中也提到,当时,他无法理解名言“权力使人腐化,绝对权力使人绝对腐化”,直到他得知林福寿医生在未经审判下被关押。 她也分享,在光谱行动25周年纪念之前,林福寿医生也曾鼓励她向当权者施压以成立调查委员会,针对废除内安法令和当年被拘留者的境遇进行公开听证。 张素兰说,如果当时林福寿医生的健康情况允许,相信他一定会出席当时的纪念集会,因为废除内安法令一直都是他的政治主张。 滥用内安法令夺走了他20年光阴,让他妻离子散,迫使他的妻子陈宗孟医生独自养育他5个月大的儿子。我们都无法想象这对他和他的家人是多么折磨身心的日子。 她继续呼吁,“我们可以也应该感謝林福寿医生提出废除内安法令和重启调查的诉求。“…

故障导致妇女头伤夺命 肇祸货梯未经审核

一名妇女去年因为涉及海军部街食品公司货仓的货物升降机意外,头部遭严重创伤而死亡,国家验尸官发现肇祸的升降梯,竟然从未经过授权审查员的测试。 由电动吊链式起重机和一个“篮子”组成,该升降机系统是用于移动在夹层储存区域和第一层的食品包装区移动。 国家验尸官卡玛拉(Kamala Ponnampalam)于上周五(5月24日)指出,该货梯系统并不符合《工作场所安全和卫生总条例》(WSH (General Provisions) Regulations)。 受询及死者查丽马(Zarimah Mohamad)的死亡调查时,验尸官指出,工作场所使用的每一条升降道的出入口,都必须装置围栏和大门。“当升降机关闭时,围栏大门能够避免任何人从升降梯中掉下来,或是和升降梯外任何零件接触到。” 她将查丽马的死亡列为工业意外事故。 头部被夹升降梯和隔层之间 有关的意外是于去年的6月25日发生,死者为57岁的查丽马,在海军部街移动多租户食品生产设施FoodXchange…

刘特佐砸150万新元 请公关公司修复个人形象

根据《纽约时报》报导,受到马来西亚警方通缉的年轻富豪刘特佐,花费超过110万美元(约150万新元),通过两家美国律师楼在全球进行宣传,洗清因一马公司丑闻受损的形象。 负责此行动的两家律师楼分別是Kobre & Kim和Schillings International律师楼,他们在过去7个月中积极展开行动,并通过聘请公关公司等行事。 相关服务包括全天候的危机处理公关回应、塑造网络的搜寻结果、设立网站,专门提供和刊载刘特佐相关新闻、国际报告和法律文件。 《纽约时报》报导指,超过81万8000美元已支付给三家公关公司和一数码搜寻公司,当中有54万4000美元,支付给设立在纽约的公关公司。 报导称,其中一家公关公司是由刘特佐律师之一,詹姆斯哈格迪(James Haggerty)所拥有的PRCG Haggerty。 《纽约时报》是援引美国司法部的法律文件,根据《外国代理人登记法》(Fara)发现,PRCG Haggerty向美国司法部提呈相关委託。…

High Court ruling pacifies home buyers as condo developers go bankrupt

After a developer went bankrupt, home buyers who have been left hanging…