工人党党魁毕丹星昨日在脸书分享,惊悉一名九旬年长支持者离逝。这名支持者长期来支持工人党,惟过去15年时间患上失智。

在本届选举,这名支持者仍有意投票,但家属考量到他的状况每况愈下都感到担心,老人家是否有能力履行公民责任?
于是,家属便为他做个小测验。画了仿拟的选票,让老人家画“X”。

老人家共做了三次测验,但三次都清楚表达了自己的意愿。据了解毕丹星也出席了这名年长支持者的丧礼,并对家属致哀。

Never Forgotten
———————-
Terence got in touch with me about the passing of his 90-year old grandfather earlier today, a…

Posted by Pritam Singh on Monday, 12 October 2020

Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
You May Also Like

Singapore scores 48/100 on Freedom in the World 2021 report, down two points from 2020

Singapore scored 48/100 and received the status of “Partly Free” on the…

总理重申身体不适才需戴口罩

我国总理李显龙昨晚(30日)发文,表示理解国人无法买到口罩的焦虑,但重申只有身体不适时才需要戴口罩。 “我理解您们的无法在零售店买到口罩的焦虑。因为新加坡各地都急于买口罩。过去九天已向零售商发出500万口罩,但是需求比预期来得高。” 他指出,卫生部建议只有生病时才需要戴口罩。如果身体健康就不用。 总理也强调政府已动员武装部队、人民协会等机构,为民众准备口罩。有人再次重申将确保那些感到不适和需要口罩的新加坡人,都能得到供应。 昨日政府宣布,将派发多达520万个口罩,予国内130万户家庭。平均每一户新加坡籍家庭,可获分配四个手术口罩。这是一次性的派发口罩活动,总理也提醒,领取者需携带身份证核实身份。 “请留意卫生部的建议,了解什么时候才该使用口罩、如何正确使用口罩。保持良好个人卫生和对社会负责,是我们抵抗病毒的最佳保护。”  

Malaysian man tries to smuggle in cigarette boxes in between slices of bread

Busting yet another attempt at smuggling in duty-unpaid cigarettes, the Immigration &…

PA says the officer who submitted dubious receipts for reimbursement claims has quit last year

It was earlier reported that the Auditor-General Office (AGO) has questioned the…