Screenshot from CNA’s video

Minister for Communications and Information S Iswaran on Friday (4 Sept) said the government “agrees in principle” to live-stream parliamentary debates, adding that the Ministry will study the implementation details.

“Our aim, as always, will be to achieve transparency, accountability, and accessibility, while preserving the integrity and dignity of parliamentary proceedings,” he said in Parliament today.

The issue of live-streaming parliamentary proceedings has been raised by Members of Parliament (MPs) previously, but the government was “reluctant” to do so due to policy reasons.

Mr Iswaran explained some of the access that has been provided to the public, noting that the public can attend the proceedings in the Strangers’ Gallery, clips which arranged by topic and speaker are being made available online, and a full transcript is recorded in the Hansard.

“We have been reluctant to go further, for both practical and policy reasons. Demand for such live broadcasts, even of major speeches, is generally low.

“Only 10 per cent of that are free to air television news, for example, and Parliament is a forum for serious debate on national issues. The debate in Parliament should be vigorous, but the tone should be sober,” he added.

He indicated “an element of cut-and-thrust” is unavoidable, because MPs want to show Singaporeans that their concerns are being raised in Parliament.

“However, members must come to grips with the issues and their complexities and not play to the gallery.  Live broadcasts risk compromising this. We still hold these reservations.”

Subscribe
Notify of
13 Comments
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
You May Also Like

MOH preliminarily confirms 344 new cases of COVID-19 infection ; Total tally at 31,960

As of Monday noon (25 May), the Ministry of Health (MOH) has…

马国上议院正式通过 废除《2018反假新闻法令》

马来西亚正式通过,废除《2018年反假新闻法令》。该法是在该国前朝政府执政时期,在前首相纳吉领导下推行。 该国首相署部长哈尼巴前日在马国上议院总结时批评,上述法令是国阵时期的恶法,旨在打压新闻自由。 国阵前朝政府是在去年4月3日,在509大选前一个月,匆匆通过《2018年反假新闻法令》。 该国希盟政府在去年执政后,有意废除该法。尽管去年8月16日,已在国会下议院三读通过废除提案,不过在9月12日,被上议院以28对21票驳回。 至于马来西亚为何要废除《反假新闻法令》,要回到去年希盟政府开始执政后,声称现有法律已足够应对假消息传播的问题,例如1998年通讯与多媒体法等。 马国首相马哈迪曾表示,如果制定法律限制人们表达意见,恐怕亦可能遭政府滥用。 新马领导遭记者质问假消息法议题 回溯今年4月,新加坡总理李显龙出席在马国举行的第九届新马领导人非正式会议。两国领导人在记者会上,同时被记者质问对于防假消息法的立场。 当时李显龙表示,网络假消息都是多国面对的严重问题,不止新加坡,德国、法国和澳洲都有立法对付,连英国也考虑透过司法管制网络假消息。 他解释,新加坡立法前有经过漫长的过程,成立特选委会听证和咨询,希望能在国会通过。 “对于无国界记者的批评我不感意外,他也对我国的媒体管制诸多意见,但我们的目的,是落实能在新加坡可行的方针。” “限制言论法恐遭滥用”…

SMRT地铁蒙受逾1.5亿元亏损

根据SMRT地铁( SMRT Trains)在官网公布的数据显示,截至今年三月的2019财年,该公司蒙受1亿5500万元的巨额亏损。 官网声明指亏损理由是运营开销增加,特别是维修及人力成本大幅提高,导致SMRT地铁蒙受的亏损明显扩大。 这也是SMRT地铁连续两年蒙受亏损。2018财年的亏损高达8600万元。 该公司数据指,在2019财年里,公司投入在地铁维修与保养方面的开支持续增加,占了地铁车资收入的71巴仙。这在2018财年里,占了62巴仙。 这意味着,每赚取一元车资收入,有0.71元都要用在维修等相关开销。这些开销也包括维修员工成本、零件材料、地铁资产折旧等。 SMRT补充,比起上一财年的7亿4320万新元营收,其地铁业务在2018/19财年的营收有所减少,只达到7亿3660万元。 SMRT在2016年10月31日从新加坡交易所除牌,成为淡马锡控股独资子公司。这也是它私有化后,发布的第三份地铁业绩与运营报告。 SMRT集团包括子公司的整体业绩也出现赤字,税后净亏损从上财年约7千240万元,扩大到2019财年的1亿1710万元。 许文远:铁路运营成本增加 在上月初,交通部长许文远在国会上指出,政府目前补贴超过30巴仙的公共交通运营,并表示有需要在四年内提升票价来维持津贴。 “2016年至2017年期间,铁路网络的运营成本,增加了约2亿7000万元。”…

冠“经理”假职称于雇员 人资部:雇主变相剥削加班费

新加坡人力资源部透露,该部去年收到50宗个案投诉,指他们被雇主赋予有名无实的“经理”或执行员的职称,实则为了规避支付员工加班费福利。 其中90巴仙个案都有凭有据,人资部严正看待有关雇主,并警告雇主不得用此途径,剥夺雇员的权益。 “我们不只是从工作的职称衡量,更会考量具体工作内容、在公司的管理领域:雇佣、下属纪律、解雇和下属表现方面,拥有决策权。” 人资部也引用近期高庭一个个案,一名拥有监工职称的孟加拉籍劳工,实则并没有执行员权利,高庭基于其工作性质和其管理权限,判定他理应获得在休息期间工作的薪资。 在劳工法令下,除非该雇员为执行员,工资如不超过2500新元就应享有加班费等福利。 早前,职总郑德源也曾在微博分享,有雇主刻意为雇员冠以经理的假职称,实则想走法律漏洞,不需支付该雇员加班费。 他指出,全国有三万名员工被归类为专业、经理和执行员(PME),但他们实得薪资却不超过2千500新元。 人力资源部也表明有意检讨上述法令规定,让雇员不论其薪资或是否具备管理权限,都理应获得加班工资。不过,有关规章不包括薪资超过4500新元的雇员。