Workers’ Party (WP) member Gerald Giam shared on his Facebook yesterday (2 Aug) that his Party at Aljunied GRC was carrying out BlueCycle – an ongoing initiative by the WP Community Fund.

Mr Giam explained that BlueCycle is a Community Fund where residents are able to donate usable items to “less fortunate” residents in the community.

He went on to express his gratitude towards the WP volunteers who helped to transport a sofa and a washing machine to one of the Party’s beneficiaries over the weekend.

Mr Giam also invited people to donate household appliances and furniture that are no longer in need to those who need them.

“If you have any household appliances or furniture that you no longer need but are still in good condition, why not donate them to someone else who needs it?” he wrote.

Therefore, Mr Giam urged people to send an email to [email protected] if they would like to donate.

“Your kind gesture would not only benefit a fellow citizen but also help contribute to a greener planet 🌏” he remarked.

Subscribe
Notify of
4 Comments
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
You May Also Like

PV chief Lim Tean announces his party will be contesting Punggol West SMC

The founder and chief of People’s Voice (PV) Lim Tean announced earlier…

推婴儿车上跑道遭男子批评 妇女怒轰:我有权利使用

一名妇女推着婴儿车到体育场的跑步道上慢跑,被一名男子截停,要求她停止在跑道上跑步,因为会引起人们投诉“不能在跑道上推动PMD(个人代步工具)”,令妇女感到好气又好笑,反问男子是否清楚什么是PMD后,自顾自继续跑步。 在脸书群组Road.sg今午上传了一段约1分钟的视频,可见一名身穿粉红运动装女子推着婴儿车在跑道上,和一名身穿全黑的男子争执。 “你知道什么是PMD吗?” 只听到妇女质问男子,“我为什么不能在这里跑步?”,而男子的回应并不清楚,但是透过妇女的反应,相信男子的回应并不能令她满意。 据妇女的回应,男子似乎怕接获指有人在跑道上使用个人代步工具的投诉,所以要求妇女离开。这一回应令妇女哭笑不得,且更为生气地反问道,“你知道什么是PMD吗?” 她表示跑道这么大,人人都有权利使用跑道,为什么她就不能够使用。 “这是个公共的地方,每个人都有权利用的。” 妇女认为自己的作为并没有伤害到任何人,也没有危害到任何人的安全,因此选择无视男子的要求,继续她的行程。 有关视频在短短3小时就获得97人留言,而且显而易见的,网民都认同妇女的立场。 网民认为男子其实并不是真的了解PMD的意思,且似乎是鸡蛋里挑骨头,故意找茬。 “如果妇女是挡住了你的跑道,体育场的跑道这么宽、这么多,换另一条啦。” 他们对于妇女推着婴儿车在跑步的举动表示认同,却认为男子的衣着就不适合用来做运动,男子自己才有问题。…

President Halimah Yacob says Govt can consider using the country’s reserves to help deal with economic impact of COVID-19

In a Facebook post on Wednesday (11 March), President Halimah Yacob said…

教育部否认 阻跨性别学生进行荷尔蒙补充疗法

新加坡教育部否认,阻止一名18岁跨性别学生的荷尔蒙补充疗法(HRT),称不能干涉任何治疗。 日前,一名18岁跨性别大学生,在Reddit上控诉教育部阻止她进行荷尔蒙补充疗法。该名学生指出,她认为自己是“由男性转为女性”的跨性别女性,此前曾被心理卫生学院诊断出患上“性别焦虑症”(gender dysphoria)。 性别焦虑症,是指持续感到自己的生理性别与心理性别(即性别认同,如男性、女性、混合、中性或其他)不符,不仅会引发当事人困扰,更可能严重影响社会功能。 她也向《海峡时报星期刊》透露,自己于2019年经诊断患有性别焦虑症,并于2020年3月,将诊断证明交给校方。 对于她的决定,身边的朋友和师长均愿意支持,家人也同意让她进行荷尔蒙补充疗法(HRT),并与医生达成共识,在18岁后开始进行治疗。 然而,她却在去年8月刚满18岁时,医生却告诉她,经过教育部与他开会后,要求医生停止开诊断证明给学校,也不能在尚未通知教育部的情况下,推荐患者进行治疗,也因此导致她无法再从中获得诊断证明。 对此,教育部则回应,“我们无权干预任何治疗,这都是由相关家庭决定的事情。” “所有学校均有照顾学生之责,并配合家长和医疗人员密切合作。” 教育部也吁请学生和校方澄清,讨论学校应如何提供更多帮助,并鼓励若遇到不友善行为的学生应寻求学校或教师的帮助。 MOE is…