Assorted duty-unpaid cigarettes concealed in a refrigerator and mattress (Source: ICA).

525 cartons and 250 packets of assorted duty-unpaid cigarettes were discovered in a Malaysian-registered lorry at Woodlands Checkpoint on 27 July.

In a Facebook post on Monday (3 Aug), the Immigration & Checkpoints Authority (ICA) stated that its officers then referred the lorry for further checks and found duty-unpaid cigarettes concealed inside household items such as refrigerator, mattress, washing machine, and sofa.

The case was referred to the Singapore Customs for further investigation.

The ICA asserted that this method of concealment is a cause for concern as similar methods may be used by people with ill intent to smuggle security items into Singapore, adding that it will continue to conduct security checks on passengers, goods, and vehicles to safeguard Singapore’s security.

Under the Customs Act, any person who fails to declare, or make an incorrect declaration of taxable goods, can be compounded up to S$5,000, or charged in Court, depending on the severity of the offence.

Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
You May Also Like

汶莱暂缓针对同性恋者死刑新法

汶莱于上月推行新法,同性恋者与通奸者将被施以死刑,引来国际挞伐。相信是为为平息国际怒火,汶莱苏丹哈桑纳.博尔基亚(Haji Hassanal Bolkiah)于星期日(5月5日)宣布暂缓死刑。 汶莱于四月初起实施《伊斯兰教刑法》(Syariah Penal Code Order,又称SPCO),针对同性恋、通奸者或窃盗者,最高刑法处以乱石砸死或断肢等不为人道的刑罚,而部分刑法也适用于儿童,引来国际强烈批评,甚至部分跨国公司取消与汶莱皇室合作;一些旅游公司也暂停推广汶莱旅游。 苏丹哈桑纳在穆斯林斋月开始前夕发表演说,他意识到新刑法存在许多问题与误解,但也为新刑法辩护,称后者在得到理解后会发现新刑法的“优点”。 共和联邦秘书长斯科特兰随即作出回应,指欢迎暂缓执行死刑,但亦促汶莱废止其他严厉的惩罚,例如截肢和鞭打。 苏丹哈桑纳也表示,将保障国家道德与人权利益,将支持《联合国禁止酷刑公约》即包括在世俗刑罚以及伊斯兰教刑法。 国际特赦组织吁停止该刑罚 汶莱是以石油和天然气致富的国家,多年来是以绝对君主宪制实施国家政策,故汶莱立法会立法议员由苏丹任命,没有民选立法机关。…

Newsbites – of workplace safety, retirement and education rankings

Government tightens grip on workplace safety The Ministry of Manpower (MOM) is…

就业准证薪金门槛调至4500元

根据人力部声明,从9月1日起,本地就业准证(EP)最低薪金门槛,将从现有的3900元,再调至4500元。 至于S准证薪资门槛,也会从10月1日起,调至2500元。 政府也会调整金融服务领域就业准证新申请者的薪金门槛,至5千元。 年长、富经验申请者,则需符合更高最低薪金标准。若明年准证持有者更新准证,也需符合上述薪金标准。 此外,即使是申请S准证的雇主,10月1日起也许遵守公平考量框架!他们同样要到全国职库刊登招聘广告。刊登招聘广告的时间也将从目前的14天延长到28天。 人力部长杨莉明也呼吁,雇主应为本地人提供公平就业机会,并强调企业应努力建立和保留新加坡人核心。

【冠状病毒19】包括两名幼童 7月19病例无症状病例达13起

我国昨日(7月19日)新增冠状病毒19确诊病例中,有五起入境病例都没有出现症状,包括两名分别从印度和阿塞拜疆回国的本地男童。 卫生部文告指出,昨日新增病例多达257起,其中包括五起入境病例和八起本地病例。然而这13起病例中,只有一名53岁的本地女子出现感染症状。曾到卓源东路的回利阁宿舍(Toh Guan Dormitory)上班的本地女子,日前因出现急性呼吸道感染症状寻医,接受检测后确诊。 境外输入病例的五人目前已接获居家通知,并在隔离期间接受检测,包括了自阿萨拜疆回国的本地男童(1岁)、自印度回国的男童(5岁)及其直系亲属的印度籍女子(26岁)、持工作准证的菲律宾籍女子(38岁),以及自印度回国的永久居民男子(29岁)。 此外,卫生部也公布了新增病例曾到访的地点,包括盛港一带的一间健身房,以及白沙浮娱乐广场(Bugis+)的FilmGarde电影院。 卫生部于昨日的文告中,公布14个新增的确诊病患曾到访地点,但提醒民众,无需特意回避到访相关地点。当局也已通知和确诊病患有亲密接触者,并促请曾于相同时段出现在相关的民众提高警惕。若出现急性呼吸道感染症状、或发烧、或失去味觉或嗅觉,请迅速求医,并告知医生曾到访的地点。 新增确诊病例曾到访地点和时段如下: 7月6日早上9时35分至10时30分:太阳广场(Sun Plaza)的职总平价超市 7月7日上午10时至11时20分:义顺忠邦城湿巴刹与熟食中心 7月8日早上9时20分至10时:海军部村庄熟食中心…