JJW0K3 Concept image – Incoming phone call from scammer on iPhone mobile phone display

我国自今年1月至5月,至少有82起银行客户被诈骗的投报,造成至少60万元的损失。

警方周二(7月28日)发文告指出,诈骗分子会向享有银行简讯服务的客户发出简讯,指他们的银行账户已经被停用或暂停服务,并指示他们联络指定号码以寻求帮助。

当受害者拨打相关号码时,冒充银行职员的诈骗分子就会接听电话,并询问受害者的个人资料、网上银行资料和一次性密码(OTP)。受害者在提供了相关资料后,不久就会发现银行账户被他人用于进行未经授权的交易。

警方促请民众在面对类似情况时,采取数项措施,避免受骗。

在面对不请自来的银行简讯或电话时,民众应该提高警惕。警方指出,诈骗分子可能会使用各种欺骗技术来隐瞒真实电话号码,以便在“Viber”和WhatsApp等应用程序的来源显示中,展示出银行的名称、号码和标志。

此外,警方也劝请民众不要向任何人透露银行详细资料,包括账户名字、个人识别码和一次性密码,更强调银行和政府机构永远不会要求用户透露有关个资。而在面对未曾进行过的网上交易,民众也受促不要做出回应或进行认证。

而在收到来自银行的可疑简讯或电话时,民众应该拨打该银行官网上所提供的热线电话,以验证其真伪,而不是拨打简讯中所提供的号码。

Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
You May Also Like

NSP's Secretary General Lim Tean calls on the govt to implement a minimum wage for a level playing field for Singaporeans

On 1 May 2017, the annual Labour Day event organised by Transitioning.org was braced with…

A confused Aljunied GRC MP?

Aljunied Town Council seem confused about purpose of “trash index”.

Domestic workers are psychologically coerced into conditions of forced labour

In a panel discussion about the report on forced labour in the…

A question of fairness

~ By Ghui ~ The mantra that we are not producing enough…