Source: ICA

42 e-vaporiser refill pods concealed within LED light bulbs were discovered at Changi Airfreight Centre last Friday (24 July).

In a Facebook post on Wednesday (29 July), the Immigration & Checkpoints Authority (ICA) stated that its officers noticed anomalies in the x-ray images of packages declared as “Bubble Spa” and conducted further investigations that lead to the finding of the items.

The case was then referred to the Health Sciences Authority for further investigation.

“This method of concealment is a cause for concern as similar methods may be used by people with ill intent to smuggle security items into Singapore”, the authority wrote, adding that it will continue to conduct security checks on passengers, goods, and vehicles to safeguard Singapore’s security.

If found guilty of smuggling, offenders can be fined up to S$10,000 or jailed up to six months or both.

The use, purchase, or possession of electronic vaporisers is also an offence, punishable with a fine up to S$2,000.

Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
You May Also Like

陈华彪:为新加坡的未来政治动员起来

前学运领袖、维权律师陈华彪,在两天前于《东南亚革新力量》(FORSEA)网站发布文章,呼吁要做出改变的国人,应离开电脑和手机的键盘,动员组织起来,以实际行动来应对当权者对异议日渐严峻的打压。 在《为新加坡未来政治动员起来》(Organising for Future Politics In Singapore)一文中,陈华彪提到现今资讯发达的数码时代下,独裁者再也不能像过去一样,透过操控主流媒体来钳制人民的思想和言论自由。网络是一道新战线,而有别于过去人民敢怒不敢言,最近的时局也产生微妙的变化。 但他也提到,当权者正疯狂地把网络消息和替代新闻管道,标签为“假消息”,对异议分子提控诽谤等法庭诉讼进行打压,也令国人感到不安。 他呼吁国人必须组织起来,离开手中的键盘,进行更实际的行动,也呼吁反对党阵营应摈弃传统的派系成见,思考如何在数码时代取得真正的改变。 不过,文中他并未透露具体该怎么做。 陈华彪文章原文翻译: 当政治人物必须向脸书总裁扎克伯格要求,审查和删除有麻烦的内容,这究竟向我们展现了怎样的全球局势?…

马国公民组织要求公布513档案 慕尤丁:未接到类似要求

513事件发生至今已半世纪,但伤痕留在马来西亚人民心中难忘,且513事件发生的肇因至今仍没公布。513系列活动工委会主席陈亚才,于上周进行公祭仪式上,要求政府为此事件 “解惑” ;但是内政部长丹斯里慕尤丁则表示,政府并没有接获类似的正式要求。 据马国媒体《东方日报》报导,上周末(5月11日)早上9时,在双溪毛糯513墓园,维护513墓园工委会、林连玉基金属下文化资产保存基金、隆雪华民权委员会、妇女组和青年团联合举办了公祭仪式。除了雪州高级行政议员拿督邓章钦、万扰州议员蔡伟杰、陈亚才和吉隆坡广东义山李振光等人,有包括罹难者家属和幸存者在内,将近百人出席。 百人出席公祭仪式 出席者在活动开始时,为罹难者默哀1分钟后,各大宗教团体的代表在获得主办单位邀请下,在现场进行宗教仪式。出席的宗教代表有伊斯兰教、佛教、道教、基督教、天主教和兴都教等。 文化工作者在现场进行诗歌朗诵,在现场乐器伴奏下,现场一片严肃萧瑟,有者甚至哭出来。出席者随后为每一个墓碑、无论有没有名字记载,都献上鲜花,公祭仪式才正式结束。 陈亚才在活动上致辞时表示,今年的513事件公祭主题为“解惑”,即接触人民的迷惑和困惑,也希望此事不会再成为恐吓和挟持的工具。他也呼吁更多客观、更理性和全面的分析,以便达到有关目的。但是因为513事件受到国家机密限制,很多相关的档案蒙尘至今,影响并局限研究范围。 因此他促请政府解除有关的机密限制并开放资料供研究,让历史研究得以深化并且取得突破性的进展。 将513墓园列雪兰莪保留地 他也呼吁雪州政府将513墓园在宪报上列为保留地,并将该土地指定为州属文化遗产。 雪州高级行政议员拿督邓章钦在致辞上回应了陈亚才的呼吁,表示雪州政府同意将513墓园列为保留地,并且已经展开土地测量和资料收集工作,料半年内会有好消息。…

Harder to be re-employed if you’re more educated?

~by: Leong Sze Hian~ I refer to the Ministry of Manpower’s (MOM)…

Netizens lambast Singapore Parliament’s cheapshot at stealing Schooling’s glory

The Government held a motion in Parliament on Monday to congratulate Joseph…