Kenneth Jeyaretnam (Source: TNP)

In a media interview after results were announced for Radin Mas Single-Member Constituency (SMC), the Reform’s Party’s (RP) leader Kenneth Jeyaretnam said that he is “pleased” with the party’s results as they faced obstacles, such as the General Election being held during the COVID-19 crisis.

Mr Jeyaretnam shared his specific thoughts on Ang Mo Kio Group Representation Constituency (GRC) where his team won only about 30 per cent of the votes at sample counting stage.

“Ang Mo Kio is the biggest GRC, with 185, 261 voters. It is hard to cover (the GRC),” he said, adding that Singaporeans can see that “RP is a party of substance” with its manifesto and ideas.

As for his party’s plans moving moving, Mr Jeyaretnam assured that RP is going to continue walking the grounds because they are here for the long haul.

“We are also conducting focus groups to (see how) to take our manifesto forward,” he added.

Subscribe
Notify of
1 Comment
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
You May Also Like

民主党:王惠楠始终是触动人民良知的声音

资深反对党人王惠楠医生于前天(9月7日)逝世,享年72岁。 民主党昨日在官方脸书发文哀悼,对于王惠楠医生的逝世感到悲痛。 该党指即便恐惧笼罩着这个岛国,王惠楠“始终是能触动人民良知的一把声音”,他大胆而明确的道德原则,为众人带来光明。 民主党指多年来他已成为该党年轻党员的导师。他在2011年大选差点成为民主党候选人,不过在最后一分钟基于家庭因素未能成事。而他也积极参与竞选活动,为该党同仁带来力量。 他毕业于莱佛士书院和新加坡大学,是名执业医生。此前也曾在新加坡武装部队、卫生部和国大任职,并积极在保障撰写评论,针对政经文教和医疗课题抒发己见。同时,也常借鉴中国经典作为新加坡当代发展的教训。 民主党指出,王惠楠医生忧国忧民的观点,也影响着民主党的政策提案,特别是在医疗政策方面。 许多网民也发文或留言悼念王惠楠的辞世,一些人忆起他过去在金文泰开诊所时,全家人都到他那看病;而王医生总是有耐心和轻声细语。 网民Simon Lim说,他已故的老奶奶不良于行,而每次到诊所请王医生上去为奶奶看诊,他都从不推辞;他说家里穷无法缴足够看诊费,医生也从不介意。 “新加坡失去一位杰出的子女。对于那些知道他的,回深深地怀念他。” Corinna Liang:第一次遇到王惠楠医生,是在锦茂一组屋楼下,那是2011年选举后的傍晚,当时他和一位看不起病的居民交谈,他文静的言行举止令我留下深刻印象。

仅15巴仙民众不满政府防疫措施?网友质疑民调意义何在

近六成的新加坡人认为,政府在应对冠病19疫情一事上的成效很好,认为政府能够掌握实际情况。 该调查是来自新加坡国立大学思维科学中心(NUS Mind-Science Centre)的一项有关工作场所复原力的调查。调查于今年5月20日开始,并公布在iamaccb.sg.网站,吸引1千407人参与,民调于6月15日截止。 其中也对政府在疫情的处理方式上进行调查,结果显示,近六成的新加坡人反映,尽管他们感受到疫情带来的压力,但对政府处理疫情感到满意。 而近三成的人则保持中立的态度,约15巴仙的人则认为政府并没有很好掌握疫情的情况。 此外,调查指出,约75巴仙的受访者表示,他们认为政府所提供和更新的有关疫情的情况相当及时和有效,只有5巴仙的人认为政府的信息无效。 调查结果看似政府在应对疫情上的结果令人满意,但为何我国确诊人数累计逾五万?再者,客工宿舍疫情反复,又有两个客工宿舍再现感染群,包括上月宣布无冠病的双溪登加客工宿舍(Sungei Tengah Lodge)与加基武吉3道39号的Homestay Lodge再度沦陷,出现新感染群。 有少数网友仍同意政府的疫情措施,但结果一出不免让许多网友不满意,有网友对于这样的调查质问其意义何在,因为调查结果是可以根据政府的倾向作出调整。…

NMP Anthea Ong urges Govt to initiate a National Suicide Prevention Strategy against rising number of suicide cases

The government should take action now in developing a National Suicide Prevention…