In a moment of spontaneous sportsmanship and chivalry between political rivalry, Singapore Democratic Party (SDP) chief Dr Chee Soon Juan and People’s Action Party (PAP) candidate Tharman Shanmugaratnam greeted each other with a fist bump.

The duo crossed paths at Bukit Batok on Sunday (5 July).

A photo of the iconic gesture between the two has been making waves across the Internet, winning the hearts of Singaporeans amid the increasing tension as GE2020 looms.

Earlier today (6 July), Dr Chee shared the photo on his Facebook to illustrate the true spirit of elections.

In his post, he said that he met Mr Tharman at Bukit Batok yesterday, adding that Mr Tharman – who is leading the PAP team in Jurong GRC – was there to campaign for fellow PAP candidate Murali Pillai.

“After this photo was taken, I spotted Mr Murali and went up to him and wished him the best,” Dr Chee added.

The SDP chief also noted that Grace Fu – PAP candidate for Yuhua SMC – was present at Bukit Batok the day before.

At the end of his post, Dr Chee remarked, “Elections should be a contest of ideas not personal attacks.”

 

Subscribe
Notify of
6 Comments
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
You May Also Like

Finally, reprieve for a father’s grief

“I am very happy,” Mr Cheong Kah Pin said, as he wipes…

疫情压力下关注居民心理健康 工人党市镇会《好邻居》刊物附辅导求助热线

心理健康问题一直社会所关注的课题,但人们因社会偏见,对于可能出现心理健康问题的人有着负面的印象,导致他们求助可能也会出现困难。阿裕尼—后港市镇会(Aljunied-Hougang Town Council,简称AHTC)为了能够让有需要的人获得帮助,依据该区需求而实施相关措施,包括市镇会的公告栏与时事通讯上放上心理健康求助热线电话。 阿裕尼集选区议员毕丹星于上周五(12日)在脸书上发文,表示该社区中的一些青年对于心理健康课题相当关注,并试图提高人们对心理健康的警觉。为此,有来自阿裕尼的居民与他取得联系,并要求阿裕尼—后港市镇会能够对心理健康课题提高关注,向民众介绍一些心理健康的求助热线。 对此,毕丹星也表示赞同,于是该市镇会也开始着手寻找相关资料,并对此进行翻译,最后再将相关信息公布在市镇会公告栏和时事通讯《好邻居(Good Neighbours)》上。 其求助热线涵盖各种需求,包括妇女权益/性暴力、自杀、家庭暴力,就各项需求提供不同的热线,让居民能够向适合的机构寻求协助。 除了感谢市镇会的配合,毕丹星也向曾在国会上质询心理健康问题的非选区议员吴佩松与官委议员王丽婷,感谢他们长期以来关心与提倡心理健康课题,让人们能够提高警觉。

感谢司徒国辉小贩阿姨给拥抱 民众呼声大助改善小贩处境

小贩阿姨感谢本地美食指南”食尊“(Makansutra)美食家司徒国辉坚持不懈、为小贩们仗义执言,给后者大大拥抱!司徒国辉对此发文感慨,说明与其袖手旁观抱怨,当民众实际行动起来、做力所能及的事,终能看到改变。 司徒国辉是在个人脸书分享,到访一家小贩中心时,受到一名小贩阿姨的热情拥抱,感谢他为小贩们挺身而出,对此司徒国辉笑称自己也是“师奶杀手”。他说,有关小贩中心的清洁费也下调至200元,降价高达100元。 “所以不要说做什么都没用。去支持你所坚信的、做力所能及的去实现它。不要只是叉着手抱怨,这样你就成了问题的一部分。” 他说,迄今为止两角钱回收托盘奖励的制度也已废除,裕廊的小贩们节省了至少800元。淡滨尼的小贩也有了休息日;后港茨园小贩中心的600元“管理费”也转换为“非强制”;在旧机场路小贩中心则依据小贩使用的碗盘用量收费。 他坦言,有关当局也不是管理方面的专家,但他们愿意聆听,愿意对现有的社会企业小贩中心制度作出改革。 司徒国辉也提到仍有些待解决的小贩课题,例如巴西立约40名小贩被征收300元强制性的“行销费”等等。他揶揄除了偶尔在那里有举办音乐会,可曾见过管理层作出任何行销?倒不如叫小贩们如何透过社交媒体推销。 司徒国辉呼吁国人抱持这种精神,“负担得起的小贩文化遗产应该尽力保留,不要只是抱怨,应该给小贩们支持。”他说,大家肯定不希望我们的后代看到的美食指南,都是在比较哪个机器人做的食物比较好吃,而对传统手打鱼丸面一无所知。 司徒国辉确实在小贩议题上,展现挺身而出的精神,揭发小贩们在社企管理模式下,面对的种种不公平处境,也难怪小贩阿姨会给他一个大大的拥抱。

Search teams still scouring the Java Sea for what’s left of Lion Air flight JT 610

On Monday, Lion Air flight JT 610 crashed into the sea just…