昨日(30日),网络突然流传一则贴文,指人民行动党马林百列集选区候选人陈诗龙医生,仍持有多达60个董事职务,并质疑后者“贵人事忙”,是否真能升任服务选区选民的工作。

55岁的陈诗龙也很快作出回应,上述这些职务,都是因为过去自己曾担任IHH医疗保健集团管理层的前总裁兼董事经理。但随着聘雇合约,在去年12月31日终止,自己也选择退休,那么自己也就不再兼任这些职务。

他也坦言目前自己仍是盛裕裕廊的受薪董事,以及其他三个组织的不受薪董事。同时,也是淡马锡基金义务顾问,且选择不领薪。

至于早前被质问, 为何当IHH面对收购印度富通受阻,自己仍选择在去年荣休。陈诗龙表示,自己在IHH任内13年有余,而最后三届都是合约制,每届合约为期三年,自己是在完成合约后退休。

他也解释,实则富通在自己担任总裁期间有所改善,再者富通作为印度单独的上市个体,也有自身独立的董事会和管理团队。他在去年的专访也曾表示,富通的裁决结果都不会对该公司造成影响。

Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
You May Also Like

Largest mall library to open in VivoCity mall on 12 January

Singapore’s latest mall library will open in VivoCity on 12 January 2019,…

Delayed CFE report released with seven key strategies for Singapore economic future

The Committee on the Future Economy (CFE) is a 30-member committee comprising…

Police closes case on report made against SMRT Feedback for seditious post without naming administrators or issuing warnings

Nearly two months since police reports were made against Facebook page SMRT…