A Bangladeshi man who reportedly came to Singapore in search of medical treatment unrelated to COVID-19 has been tested positive for the coronavirus.

The Bangladeshi national, who arrived last Wednesday (10 June), is Singapore’s first imported case since 10 May.

According to the Ministry of Health (MOH), the man’s health declaration submitted before immigration clearance indicated that he did not have any COVID-19 symptoms, and had not been diagnosed or suspected to have the infection.

He was tested for COVID-19 upon his arrival in Singapore, and his results came back positive three days later.

The MOH noted that contact tracing is ongoing, and identified close contacts have been placed on quarantine.

“The imported case was placed on Stay-Home Notice upon arrival in Singapore, and could only leave his designated place of residence for medical consultation and follow-up,” added the Ministry.

The Bangladeshi man is among the 407 new cases of COVID-19 infection reported in Singapore on Sunday (14 June).

This brings the total number of infected cases to 40,604.

There are nine cases in the community; of these four are Singaporeans/Permanent Residents, while five are work pass holders.

Subscribe
Notify of
8 Comments
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
You May Also Like

国家图书馆局前经理涉受贿近60万元

新加坡国家图书馆管理局前经理,涉嫌收取一家公司总监提供的59万5230元贿赂,在本周一(23日)被提控上庭。 被告为48岁的许雄伟,面对多达56项抵触贪污法令的控状,指控他在2005年至2009年期间,身为国家图书馆管理局前经理,受贿数百元至数万元的款项。 涉嫌行贿者为数据资料服务公司(Database Resources Services Pte Ltd)董事长刘博文,现年49岁,同样面对56项抵触贪污法令控状。 根据控状,刘博文贿赂许雄伟,以期为前者的公司与国家图书馆管理局建立生意利益。 一旦罪名成立,两名被告都可能面对五年监禁,或10万新元罚款。检控官要求两名被告以10万新元保释,惟获辩方律师求情,最终法官各人8万新元保释,二者将在下月10日再进行审前会议。

“父亲迈向激化” 女儿上网求助

一名网友在Reddit网站里针对父亲近日极端亲中而自我激化(self-radicalisation),向网民征求建议。 网友Poppraline则在Reddit上求解,指近日也开始意识到父亲在不停观看“宣传中国实力”的视频,并且已有一年以上。 “几乎每天早晚,他开始观看一些有关中国的视频,他们通常都是由机器发出的人声或以非常愤怒的语气说话的视频,大部分都是中文,有些则是美式英文。 她也叙述,不仅如此,她也认为自本地电视台开始向播放来自中国的节目,并删除大量来自台湾的节目后,父亲似乎开始接触了这些视频,并作出愈发极端的评论,如例如有关冠病19 是西方针对亚洲种族的生化武器等阴谋论、嘲笑白人死于冠病19病毒等。 因此,种种行为也引发网友的注意,网友称如今父亲的行为可能有激进化的现象,只好上网向有相同经历的网友求助。 自我激进化指通过挑战既定规范和政策的合法性,采取激进的立场,而激进化的过程因人而异,可以在长时间或短时间内发酵。 网友澄清,本身并非亲中或亲美,但父亲的行为也逐渐影响母亲,也让网友担心未来的生活,是否会出现更激进化的行为。 对此,也引发许多网友的关注,并分享自己也遇到相同的情况,并给出一些建议。 网友 kiral00 :…

巫裔说唱人第一语言是福建话! 写歌叙述在新加坡挣扎的故事

“重温着小时候,我不曾后悔,怀念身旁守候,你的手拉紧我,还不懂该怎么回家……” 磁性带点苍伤所带出来的《振作》(Holding It Together),说唱着MC黑的亲身经历,更带出心中所藏着的无奈、苦楚、坚持和不服输。 MC黑,原名是Muhammad Shawal Bin Jumari,虽为巫裔,却是一名中文作词人,第一语文竟然是福建话,是典型的新加坡人。 “小黑”的父亲是巫裔,妈妈是华人。身为家中长子的他,也曾经有过无忧无虑的童年,然而在中学时期,就开始面对到“家家有本难念的经”这残酷的事实。家中考题接踵而来,酗酒、癌症、欠债、驱逐、外遇等事件,令他感到措手不及,无从面对。 然而,已成年的他发现到,其实这些问题并非只有他在面对,但是很多人都默默承受着,尤其是在冠状病毒疫情肆虐的这段期间,很多人更承受着难以想象的压力。 这不仅让他有所感触,这看似宽容的世界,其实还是有着阴暗面,而每个人都在为自己的未来、生活和理想,默默打拼奋斗着。 因此,在歌曲中,他以自叙的方式,讲述其亲身经历和家中问题,希望能让目前仍深陷困境的人们感到一丝温暖,有着“你们不孤单”,“我们都一样”这样的感受,传送正能量。…

Singaporeans in Jakarta advised to be cautious of further flooding in Jakarta.

Singaporeans in Jakarta are advised to prepare for the possibility of further…