In the first week of Singapore’s Phase 1 reopening following the end of the circuit breaker period, a total of 58 fines were issued to businesses and individuals due to breaching of safe distancing measures.

Inspections were carried out at workplaces, malls, and tourism establishments from 2 June to 8 June.

In a joint statement released by the Enterprise Singapore (ESG) and the Singapore Tourism Board (STB), it was revealed that S$1,000 composition fines were issued to five businesses across retail, food and manufacturing after failing to enforce proper Safe Management Measures.

According to the statement, the reasons for the fines included not allowing employees to work from home where the job function allows for it, failing to implement at least one-metre safe distancing measures at workplaces and storefronts, and failing to comply with sector-specific requirements on retail sales.

The remaining 53 fines were issued to individuals – S$300 each – for reasons such as not wearing face masks, breaching the ban on social gatherings, as well as leaving their homes for non-essential purposes.

“We urge businesses to continue to comply with the safe distancing measures such as implementing SafeEntry, ensuring proper queue markings and crowd control during anticipated peak periods and ensuring that employees put on face masks properly at all times except during meals,” noted the agencies.

Members of the public were told to “remain vigilant” and cooperate with the implemented safe distancing measures that were set up by the establishments.

People are advised to wear masks whenever they are out as well as to avoid visiting supermarkets and malls in groups. The authorities also urged everyone to not loiter in malls or F&B outlets after work or school.

Under the COVID-19 (Temporary Measures) Act passed in Parliament on 7 April 2020, first-time offenders will face a fine up to S$10,000, imprisonment of up to six months, or both. Subsequent offenders may face a fine of up to S$20,000, imprisonment of up to 12 months, or both.

Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
You May Also Like

Singapore’s Miss Universe 2018 national costume bears striking similarities to Turkey’s 2015 entry

A sleuthing netizen uncovered a curious coincidence relating to Singapore’s Miss Universe…

【选举】攻击穆仁理家人短片疯传 徐顺全谴责人身攻击手段

武吉巴督人民行动党候选人穆仁理指出,其家人遭到网络人身攻击,但是他不会被吓退。至于对手徐顺全则暂时放下政治歧见,在此事上声援穆仁理,促请始作俑者停手。 昨日提名结束后,穆仁理在脸书申诉,发现有关他孩子的帖文和短片被传出。 他表示,他的儿子涉及丑闻,是一名已被判刑的罪犯,法庭已经定案了。“但是这则帖子在这时候传出,其背后的动机令我们难以想象。” “是的,我是个不完美的父亲,是的,我的家庭面对问题。但是,不应该,这事件不应该被带到政治领域中。” 眼见家人受到这样的“突然袭击”,他感到心痛和受伤,但是绝对不会被吓跑。 “我将加倍努力,争取获得武吉巴督居民的支持,继续为社区服务。谢谢。” 徐顺全:请停手! 听闻大选对手穆仁理家人的短片在网站上流传,徐顺全站在大义上,暂时放下歧见声援穆仁理,促请始作俑者停手。 尽管未看过有关恶意短片,惟他吁请各界停止转发,“这不是政治该有的,政治是关乎如何让我们的国家变得更好,而不是像这样的人身攻击。” 他表示即使不认同穆仁理的政治观点,但双方还是能有健康和专业的辩论。“但我们的政治异议,不应被矮化成不合理地污蔑候选人和他们的家属。”

方荣发质问:《防假消息法》如何避免执政政府涉散播假消息?

工人党议员方荣发昨日(5月8日)于国会中询问,指《防止网络假消息与网络操纵》法案,赋予现任政府裁定假消息的绝对权力,其对选举结果的影响不能被低估。当权者能以“社会公众利益”之名,要求撤下来自政治对手的不利言论,甚至会对选举结果带来巨大的影响。 “政府也可能散播假消息” 方荣发说,“最大的恐惧是来自于一些人以现任政府的意向,故意做出了对事实的虚假陈述,来影响选举的结果,甚至是形塑公众舆论与观点。散播假消息者,也可能来自现任政府本身。那请问法案当中,是否有针对该情况提出相对应的方案或保障吗?” 他以2015的大选中举例,在竞选期最后一刻,人民行动党竞选机器向榜鹅东区选民发出信件,指该选区于2013年的一笔约2千250万元转账到工人党市镇会的款项,却不知去向,信中强调,该项声明是无可非议的事实。然而上述陈述却与每年的审计报告不符。 方荣发表示,显然该陈述被捏造出来,仅仅是为了影响2015年的选举结果。 方荣发也反问,《防假消息法》应如何起到保护作用,尤其是如果执政党在选举最后一刻散播假消息,媒体也照本宣科,届时也来不及向民众澄清事实。 他举例,若在大选期间,有内幕人对现任领导高层作出严重人身指控,并质疑他们的诚信与品格是否有资格带领国家。在《防假消息法》下,部长、主管机关、代理机关也可以公众利益之由,轻易将其撤下。 承上所诉,方荣发认为消息被撤下,但无人能说明究竟涉案部长和内幕人孰是孰非,到底谁才是在陈述事实。他也反问,《防假消息法》,是否也能被用来封锁、噤声这类能让选民知情、左右选民决定的资讯? 方荣发质问:新法能阻止执政政府散播假消息? 方荣发也向律政部长尚穆根追问,部长是否同意《防假消息法》,也无法避免现任政府涉及散播假消息以影响选举结果,就像上述提及的2015年大选发生的事件一样。 尚穆根则回应,《防假消息法》旨在对付那些可能动摇机构(institution)的假消息,至于那些可能影响行动党或工人党的假消息,无论是谁在散播,则不涵盖在《防假消息法》下,“可能可援引《防止骚扰法令》(POHA),而不是《防假消息法》(POFMA)”。 方荣发持续敦促法案应涵盖大选期间所散播的假消息。对此,尚穆根以“已给出最佳说法”,没有正面回应方荣发的提问。

【选举】欣赏俄作曲家用音乐传达民意 方月光冀望把群众心声带入国会

民主党在此次选举,派出林文兴、达曼胡理、江伟贤和方月光团队攻打马西岭-油池集选区,硬撼由原国家发展部长黄循财领军的人民行动党团队。 尽管仅派出11名候选人,不过民主党在此次选举也算“下足重本”,竞选团队不乏拥有博士、医学教授等资历的人才。至于该党秘书长徐顺全在武吉巴督不屈不挠的精神,选民看好后者有望此次选举突围而出。 除了早前本社介绍过的林文兴、达曼胡理和江伟贤,马西岭-油池集选区团队中的方月光背景亦不可小觑,据民主党竞选官网介绍,他曾在外交部、内政部和国防部等机构担任要职,也曾担任新加坡驻北京大使馆首席秘书(政治与经济)。 事实上方月光还是奖学金得主,以及英国剑桥大学音乐系毕业生。《联合早报》稍早前专访方月光,从轻松角度谈他过去曾作曲追太太的经历,以及家人如何看待他从政等。 询及他将用什么古典乐来形同现在的新加坡?方月光表示自己最喜欢的音乐家是俄国作曲家肖斯塔科维奇(Dmitri Shostakovich),因为他的音乐非常有深度,也有很多政治内容,每个作曲都是对整个国家政治文化的表态。 “他有他的想法、理念,但也尽量把民生透过音乐带出来,让领导阶层者也能听到民声”。 他也表示这也是自己的理想,期望若有机会入国会,能把群众的心声带到国会。