On 13 May, Deliveroo Singapore announced a string of measures to support its partners during the COVID-19 pandemic after more than 1,000 restaurants islandwide joined the platform.
One of the measures introduced by the award-winning food delivery platform is the new tipping functionality for customers to add a tip to their order in support of their favourite restaurants.
Deliveroo will then match the first 10,000 customer tips until 1 June, which will go directly to its restaurant partners.
Good news is that as of today (26 May) – which is less a fortnight since the tipping functionality was launched on 15 May – customers in Singapore have generously contributed a staggering 18,350 tips totalling S$18,340.
As committed, Deliveroo will match the first 10,000 tips donated dollar-for-dollar, bringing the total amount donated to S$29,272.46.
What’s more, in addition to the initial commitment of matching the first 10,000 donations, Deliveroo announced that it will continue to match 10,000 more customer tips till 1 June.
All tips and Deliveroo’s contributions are not subject to any commission, and will go directly to the restaurant in full.
“We’re absolutely floored by Singaporeans’ generosity. As a company that loves food, it’s heartening to see Singaporeans wanting to contribute as well to help our local F&B community,” said Sarah Tan, Director of Growth & Marketing and Interim General Manager at Deliveroo Singapore.
“We’ve seen and heard from our restaurant partners how valuable these donations are at this crucial time, which is why Deliveroo has decided to extend the campaign by matching an additional 10,000 customer tips,” she added.
Deliveroo is hoping to reach its target of S$60,000 – including both customers’ and Deliveroo’s contributions – which will go a long way in supporting its restaurant partners.
To donate, customers can simply opt in to add a tip to their order when checking out on the Deliveroo app, either by rounding up their order amount to the nearest dollar or nominating a tip amount of their choice.

Source: Deliveroo
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
You May Also Like

与淡马锡取得五亿美元合作 LeapFrog公司放眼拓展印度投资

淡马锡控股(Temasek Holdings)与影响力投资公司LeapFrog,发表联合文告,指淡马锡投资高达五亿美元(约6亿7500万新元),与LeapFrog建立战略伙伴关系。 有关战略伙伴关系将以多轮资金投资形式,作为LeapFrog的未来基金。淡马锡则将持有LeapFrog少数股权,以及在董事局占有一席非执行董事席位。 淡马锡将提供成长资本,支持LeapFrog在亚洲和非洲地区拓展。 成立于2007年,LeapFrog至今为全球35个国家的2亿1200万人提供医疗保健或金融服务。 而影响力投资(impact investment),也称为社会效应投资,旨在追逐可观回报的同时,制造积极的社会与环境影响。 淡马锡影响力投资总监Benoit Valentin声称,当前有迫切需要回应严峻全球社会及环境议题挑战。“我们相信影响力投资的潜能,能释放资本应对这些挑战。” 他称淡马锡与LeapFrog的合作,将侧重于服务不足的市场,显示淡马锡对进行影响力投资的承诺。 据文告资讯,LeapFrog公司平均增长率达每年30巴仙,目前公司为超过13万人提供工作和生计,并从机构投资者筹集超过20亿美元,进行”有目的盈利“投资。 《财富》杂志曾评LeapFrog为“改变世界五大公司”之一的私人投资公司。曾协助汇款服务供应商WorldRemit、数码保险服务商BIMA、…

前学生在美国认罪 黄靖“感到高兴”

7月24日,美国司法部宣称, 新加坡籍男子姚俊威(前译杨俊伟),承认自2015年至2019年期间,以顾问公司为掩护,替中国向美政府及军方人员套取情报。 新加坡内政部则在26日答复媒体询问时表示,姚俊威所为,目前未对新加坡安全构成直接威胁。 另一方面,我国外交部前常任秘书比拉哈里,指姚俊威在2015年入学后,其导师就包括中国籍学者黄靖,后者在三年前被指试图影响新加坡舆论,而被驱逐出境。 据彭博社报导,黄靖证实几年前确实教过姚俊威。姚俊威2015年在新加坡国立大学李光耀公共政策学院就读博士学位。 根据《南华早报》报导,黄靖指出,姚俊威只是其他系成员转介给他的,后者也是他所监督的六位博士生之一,也是表现最差的。 不过,对于比拉哈里指控黄靖就是中方“代理人”,也招拢了姚俊威,黄靖则驳斥,并要求前者拿出证据,否则就要收回上述言论。 如今黄靖是北京语言文化大学国家与地区研究所的特聘教授兼系主任,对于前学生被美国逮捕、并在最近认罪,黄靖竟表示“感到惊讶,却很高兴他被抓了”! 当被询及是否知道中方常利用学生从国外套取消息,黄靖表示不熟悉这类事件,也不认为这些都是公开的。 他对姚俊威的看法:“他给我的印象是既害羞又谦虚。但他也渴望出头……那种自我重要感。在那之后,我对他的印象并不多。” 另一方面,中国外交部发言人王文斌指责美方执法部门“不断炒作中国渗透”,也反指每房在全球都有搞间谍活动。 曾经是李光耀公共政策学院亚洲和全球化研究所所长的黄靖,曾经在我国居住近十年。…

China rails against ‘discriminatory’ India app ban

China on Thursday decried a fresh ban by India on scores of…

自雇人士收入补贴,交职总处理申请? 黄志明:有责任协助政府、关心工友

工人党主席林瑞莲昨日于国会内对有关自雇人士收入补贴计划提出质疑,职总秘书长黄志明回应表示,职总认为有责任协助政府为自雇人士和自由工作者提供援助,并且认为劳资政三方应该都有参与空间。 议员林瑞莲(阿裕尼集选区)昨天在国会提出质询,自雇人士收入补贴,所动用的资金是国家储备,为何人力部需要将申请工作“外包”给职总,而且职总又是以何种标准批准或拒绝申请。 目前自雇人士收入补贴计划(Self-Employed Person Income Relief Scheme,简称SIRS)总值12亿元,旨在为自雇人士提供为期九个月的现金补贴。如今已有10万名自雇人士自动符合条件,但却出现部分自雇人士因些微差异而无法通过符合条件。 因此,林瑞莲对此提出质疑并解释,目前出现一种状况,即部分未受影响的自雇人士则自动获得补贴,然而有些未通过符合条件者即使在向职总重新申请后也遭到拒绝,或是每月补贴从1000元被调低至800元,令他们感到不公平。 对此,职总秘书长黄志明回应,职总的介入,并非是为了插一脚,而是意识到身为劳资政伙伴,自己是有能力协助政府。职总对工友的关心也是促使黄志明果断答应财政部的请求,使职总出面执行自雇人士收入补贴计划。 黄志明认为,在疫情期间,劳资政应该团结一致共同对抗病毒,所以即使1000亿元是政府所提,但企业家、职总和员工都应该有参与的空间。 “如果劳资政三方不能团结起来共同对抗冠病,那我们将失去新加坡的独特优势。确实,1000亿元的预算案是政府提出的,但我认为,企业家、职总和员工都有参与的空间。”