Source: BI.

As of 21 March 2020, 12 pm, the Ministry of Health (MOH) has confirmed and verified an additional 39 imported and eight local cases of COVID-19 infection in Singapore.

  • The 39 imported cases (Cases 387, 389, 390, 391, 392, 393, 394, 397, 399, 400, 401, 402, 403, 404, 405, 407, 408, 409, 410, 411, 412, 413, 414, 415, 416, 417, 418, 419, 420, 421, 422, 423, 424, 425, 427, 428, 429, 431 and 432) had travel history to Australia, Europe, North America, ASEAN and other parts of Asia.
  • 33 were returning residents and long-term pass holders;
  • Six were short term visitors;
  • Two are linked to previous cases (Case 388 is linked to Case 351; and Case 430 is linked to Case 350);
  • Six are currently unlinked (Cases 386, 395, 396, 398, 406 and 426).

This brings the total number of confirmed cases to 432 so far.

Update on condition of confirmed cases

To date, a total of 140 cases have fully recovered from the infection and have been discharged from the hospital. Of the 290 confirmed cases who are still in the hospital, most are stable or improving. 14 are in critical condition in the intensive care unit.

Earlier this morning, the ministry confirmed that two patients have passed away from complications due to COVID-19 infection on Saturday (21 March) morning.

The first patient was a 75-year-old female Singapore Citizen. She was admitted to the National Centre for Infectious Diseases (NCID) on 23 February for pneumonia and was confirmed to have COVID-19 infection on the same day. She had a history of chronic heart disease and hypertension.

The second patient was a 64-year-old male Indonesian national. He was admitted in critical condition to the ICU at NCID on 13 March, after arriving in Singapore from Indonesia on the same day, and was confirmed to have COVID-19 infection on 14 March.

 

Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
You May Also Like

自2009年,警方共发出8545份公众集会许可申请

内政部表示,自2009年公共秩序法实施以来,警方共发出了8千545份公众集会许可申请。 1月5日,内政部以书面答复盛港集选区议员辣玉莎,后者质询迄今为止警方供发出多少份集会准证,准许在芳林公园举行公众集会,又有多少是被拒绝的。 内政部则解释,在芳林公园举行的集会准证申请,很可能因为若干原因而被拒,如主办方取消或延迟活动。 根据公共秩序法第7条(2),除其他原因外,若警察局局长认为事前有合理理由,警方将会拒绝申请。 这些理由如下: 造成公共混乱或对公共或私人财产造成损害; 妨害公众; 危及任何人的安全; 引起新加坡不同群体间的敌意、仇恨、恶意; 煽动或美化恐怖主义行为; 在禁区举行公众集会; 由外国组织操控,引导公共集会走向政治目的…

新马领导人非正式峰会 商讨双边议题

我国总理李显龙出席在马来西亚举行的新马领导人非正式峰会。这也是马国希盟政府上台后,马国首相马哈迪和李显龙首次进行非正式峰会。 在今午(4月9日)的两国领导人联合声明上,双方同意加强双边关系,友好地协商两国纠纷。 在两国部长们过去数月的努力下,一些纠纷的解决方案已取得进展,例如两国同意取消重叠的港口界限、新加坡实里达机场暂停启动ILS降陆系统,马国则取消巴西古当上空的禁飞令。 两国领导人也同意,新马两国为避免在海上出现突发事故,落实一系列措施,缓解局势。 一个月内谈判海域边界 同时,双方也会在一个月内,开始谈判两国海域边界。 继双方昨天暂停对重叠港界的声索,将港界恢复到争议前的状态后,我国外交部今天也证实,此前两国重叠港界的水域没有马国政府船停泊。 两国商讨的其他双边议题也包括领空管制问题、如何改善新柔关卡堵塞、新柔高铁、以及新马水供合约等等。 至于在水供价格议题上,双方也同意在共识下通过仲裁解决争议的可能性。 敦马也表示,目前每天都有25-30万人次往返新柔长提。两方会继续寻找新方案来解决问题,检讨关卡制度和改善通关服务。 李显龙则关注保障水资源的课题,即近期发生的废料被不法分子倒入柔佛金金河,以及公用事业局在哥打丁宜的水处理厂因为氨水平过高而关闭。 李总理认为,若金金河事件再度发生于柔佛河流,后果不堪设想,可能影响到新马两国的水供。…

称理解民间焦虑 陈振声吁拒绝炒作仇外情绪

贸工部长陈振声认为,新加坡人应携手面对全球竞争,公民和永久居民之间不应是竞争关系,也呼吁拒绝炒作仇外情绪。 他告诉国会,政府需取得平衡,既不能“大开闸”,也不能关掉关卡不准外籍人士来工作。 “太少外籍工人,意味着我们的企业无法抓住机遇;太多了就会面对挞伐,特别是当国人感到被不公对待。这是无休止的平衡且难以取舍。” 陈振声又意有所指地指出“要拒绝那些透过传播假消息或制造不满,来炒作仇外情绪的努力。” “这不是我们想要的政治,这不是有信心和能力的新加坡应该面对的未来。” 陈振声是在国会答复议员提问,包括有关在2016年推行、耗资达45亿新元的23个工商领域工业转型蓝图(ITM),如何让国人受惠。 毕丹星质询公民和永久居民就业率对比 阿裕尼集选区议员毕丹星则询问,从2015至2018年,新加坡公民和永久居民就业率的对比。他也提及通常政府把“本地人”都涵括公民和永久居民。 对此,陈振声直言“我可以给你数据,但这么问背后意义又是什么?” “本地失业率有提升吗?很明显不是…我们的薪资增长了吗?肯定的,且比起其他国家更快。这都说明我们为国人做的是对的。” 他表示对于“新加坡人和国人”对立的观点保持谨慎,这似乎在暗示国人没有从中受益。 与此同时,国家发展部兼人力部政务部长扎吉哈也揭露,从2015年至2018年,不包括外籍女佣在内,上述领域就业人数增长达1万9500人。…

PAP will have to take full responsibility if the COVID-19 situation worsens, says SPP’s Osman Sulaiman

On Wednesday (8 July), the Singapore People’s Party (SPP) member Khan Osman…