文莱卫生部宣布,今日起禁止文莱国民、文莱绿卡持有者和所有居民出境,直到武汉冠状病毒(COVID-19)疫情好转为止。

文莱卫生部长拿督依山昨晚召开新闻发布会,宣布文莱政府发出的禁令,并指有特殊情况的国民,如求医、法庭案件或出国升学者,必须持有相关文件证明,向首相署取得批准后,才能出境。

他同时也指出,文莱昨日增加了10宗冠毒确诊病例,累积案例已经有50宗。

他表示,有九名文莱人在吉隆坡进行隔离,其中有三人的检测结果呈现阳性反应,一人呈阴性反应,其余人的检测结果尚未出炉。

有关的文告在昨日,也被上载到文莱卫生部官网。

政府也要求所有在外参与大型活动或赛事等事务的国人,在回国后必须立刻向卫生部报到,并且接受检测和进行居家隔离14天。当中所指的赛事等事务,包括了参加假亚庇举行的婆罗洲马拉松赛以及假印度尼西亚坤甸举办的大型摩托集会。

警方也指出,违反居家隔离条例者,将会被对付。

也出席新闻发布会的文莱警察总监拿督依旺指出,被指示进行居家隔离的国民和居民,一旦被发现擅自离开住处,警方将会把他们逮捕起来。

You May Also Like

GIC picks up Singtel’s tab sinking S$1b into “junk-rated” Indian telecom company

Last Thu (7 Mar), Bloomberg published a news article revealing that Singapore’s…

All bars and entertainment venues to be closed from 26 March 2359hrs, announces Multi-Ministry Taskforce

It has been announced that all bars and entertainment venues like night…

The landscape of government surpluses and foreign reserves in Singapore

This write-up gives a summary of the article published on academia.sg. The…

Man accused of Felicia Teo’s murder now has legal representation

The man who is accused of murdering Ms Felicia Teo Wei Ling…