Cameroon has confirmed its first case of the novel coronavirus, a French national who arrived in the capital Yaounde in February, the government said on Friday.

The man, 58, has been placed in isolation in a hospital, the health ministry said in a statement.

In sub-Saharan Africa, Senegal has registered four cases, all foreign nationals, and South Africa and Nigeria have one case each since the outbreak emerged in December in China.

– AFP

Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
You May Also Like

温馨!民众在各处派发免费口罩献爱心

新型冠状病毒疫情持续蔓延,而口罩顿时成为人人抢购的东西,导致口罩的价格上涨,但也有人却愿意自掏腰包购买口罩,免费派送给国人。 日前,网民广传一对夫妇在榜鹅地铁站街上派发免费口罩,其善举被拍下放上网络,获得6千多赞,2千多次转载。帖文表示,丈夫为越南籍人士,而其妻子则为本国人,帖文最后也感谢这对夫妇向新加坡民众散发爱心。 这对夫妇曾接受《8视界》采访,丈夫陈建昇表示农历新年之际他们一家大小正在越南过年,他们听闻在新加坡口罩已到处断货的消息,于是新年期间搜遍了越南多家药房购买口罩,希望能够将口罩带回新加坡,免费派发给买不到口罩的国人。 妻子与其他六名同乡也凑了钱,共凑的1700元,共买了1万7千多个口罩,之后以两天派发,限制一人仅能获得10个。在短短的15分钟内便派送完毕。 他们并不富裕,但认为在这艰难时期,国人之间应该更互相帮助,同时也和两个孩子一起派发口罩,认为这是对他们很好的学习榜样。 民众在各处散发爱心,共体时艰 除了这对善心夫妇,国内也有民众自发派发口罩。一名网友Shakthi Sambrani 于脸书上表示自己拥有5盒口罩,一盒内共有50片,由于口罩价格不断被抬高,因此他决定免费派发给有需要的家庭、老人或小孩。 最后,他也呼吁民众勿滥用善心,应该将这些口罩留给更需要的人。 与此同时,亦有网民分享自己在多美歌地铁站发现有人正在派发口罩,并称赞生活中仍有天使存在。 此外,本地铁窗公司U-Gate Design…

柔佛州务大臣奥斯曼已呈辞

据了解,马来西亚柔佛州务大臣奥斯曼沙比安已经辞职。 马国首相马哈迪在今日,于马国国会向媒体证实,奥斯曼已在周一(4月8日)向他呈辞,辞职立刻生效。 他也表示,奥斯曼也将辞职信交给柔佛苏丹依布拉欣陛下。 不过,马哈迪表示目前还未决定由谁出任新大臣,将选出代州务大臣,或进行正式委任。 目前有三至四位人选。根据希盟协议,柔州大臣一职將由来自土著团结党的成员出任。 不过,马哈迪未透露奥斯曼辞职的原因,仅表示未来再透露详情。 早前,奥斯曼将被撤职的谣言满天飞,而他昨日前往布城会见首相也成为焦点。加上他缺席週二在布城举行的第九届马新领导人非正式会议,更加深了外界对他辞职的揣测。 柔王储:王室早有换大臣之意 柔佛王储东姑依斯迈甚至在推特发文,指柔佛王室早有撤换大臣之意,苏丹依布拉欣陛下早在一个月前就有此打算。 他说,苏丹希望新的大臣不再是布城的应声虫,必须以柔佛的繁荣和人民福祉为优先。 Saya harap…

Singapore proposes extension of Seletar’s ILS and Pasir Gudang’s RA following meeting between transport ministers

Following the meeting between Singapore’s Foreign Minister Vivian Balakrishnan and his Malaysian…

11 Vietnamese students awarded scholarships worth US$1.24 million

Scholarships are for “full undergraduate” studies, reports Thanh Nien News.