西南区市长刘燕玲称,我国五个社区理事会将获得拨款共2000万新元,与邻里商家合作,为本土约10万户低收入家庭免费提供餐饮。

刘燕玲也是育部兼人力部高级政务次长,以及蔡厝港集选区议员。他相信此举有助带动居民到邻里商店到咖啡店消费,协助各区的弱势群体和低收入家庭。

他表示社理会将在未来数月公布详情。

自2013年,社理会即联手企业发展局、各商会设立中小企业中心为邻里商家提供业务咨询服务。去年就有约6800中小企业使用这些咨询服务;2400家参与工作坊提升运营促销策略等。

“邻里商店的优势时个人化服务,以及和顾客多年来建立的默契。社区有活力,商家有生意,关键在于积极带动邻里人气。”

她说,中小企业为我国经济命脉,雇用近70巴仙的雇员,为此社理会将继续探讨为这些邻里企业提供更多援助,共同面对疫情。

 

You May Also Like

Ng Eng Hen: Maritime security task to restructure and enhance assets to combat sea piracy

On Monday, 3 Feb, Defence Minister Ng Eng Hen announced that there…

"FAQ on Sexuality" by HPB turns controversial

A set of Frequently Asked Questions (FAQs) on sexuality on the website…

Scoot to stop flying to four cities due to weak demand and aircraft shortage

Singapore’s low-cost airline Scoot will be suspending its flights to four cities…